Gå til innhold

El test som graviditets test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke graviditet. Skal ha mens om 6 dager,tok en el test som jeg hadde liggende for jeg har hørt de kan slå ut hvis man er gravid,den var positiv tok så  graviditets test negativ både igår og idag morgen urin. Hadde ikke test slått ut om jeg var det? Hvorfor skal el slå ut før? Kan nevne at jeg er veldig uggen.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsningstester skal ikke brukes som graviditetstester. 

Eggløsningstester slår ut på LH og HCG - det stemmer. MEN man har LH hormon i kroppen hele syklusen - i ulik mengde og kan se streker på dem hele syklusen. Så med mindre den LH testen slo ut 100% positiv slik som like før eggløsning så er resultatet av LH testen ikke gyldig på noe måte. 

Graviditetstester slår kun ut på HCG. 6 dager før forventet mensen er tidlig å teste med noe som helst - selv tidlige graviditetstester. 

Anonymkode: 65447...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eggløsningstester skal ikke brukes som graviditetstester. 

Eggløsningstester slår ut på LH og HCG - det stemmer. MEN man har LH hormon i kroppen hele syklusen - i ulik mengde og kan se streker på dem hele syklusen. Så med mindre den LH testen slo ut 100% positiv slik som like før eggløsning så er resultatet av LH testen ikke gyldig på noe måte. 

Graviditetstester slår kun ut på HCG. 6 dager før forventet mensen er tidlig å teste med noe som helst - selv tidlige graviditetstester. 

Anonymkode: 65447...ebe

Jeg er bare så stressa derfor jeg  gjør det.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er bare så stressa derfor jeg  gjør det.

Anonymkode: 0cd84...409

Spiller ingen rolle hvorfor du gjør det. Vil ikke gjøre deg mindre stresset å bruke feil type test og teste alt for tidlig. 

Pust med magen. Bruk tester slik de er ment, vent til forventet mensen eller like før. Alt annet før det er ren falsk trygghet og ingen sikker svar. 

Anonymkode: 65447...ebe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller ingen rolle hvorfor du gjør det. Vil ikke gjøre deg mindre stresset å bruke feil type test og teste alt for tidlig. 

Pust med magen. Bruk tester slik de er ment, vent til forventet mensen eller like før. Alt annet før det er ren falsk trygghet og ingen sikker svar. 

Anonymkode: 65447...ebe

Ja du har nok rett. Takk for svar. Jeg trodde bare så lenge man har symptomer vil hcg slå ut selv tidlig.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ønsker ikke graviditet. Skal ha mens om 6 dager,tok en el test som jeg hadde liggende for jeg har hørt de kan slå ut hvis man er gravid,den var positiv tok så  graviditets test negativ både igår og idag morgen urin. Hadde ikke test slått ut om jeg var det? Hvorfor skal el slå ut før? Kan nevne at jeg er veldig uggen.

Anonymkode: 0cd84...409

Ikke bruk eggløsning tester...vent 6 dager  og ta en graviditetstest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil man ha fått positiv graviditets test også er ikke de mer sensetive.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uvanlig å få positiv graviditetstest 6 dager før ventet mens. Vent minst et par dager. På meg har testing 2 dager før ventet mens alltid gitt riktig resultat.

Eggløsningstester vil slå ut positivt på graviditet, men ikke noe tidligere enn en graviditetstest vil slå ut. Dvs bruk graviditetstest til testing 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (21 minutter siden):

Det er uvanlig å få positiv graviditetstest 6 dager før ventet mens. Vent minst et par dager. På meg har testing 2 dager før ventet mens alltid gitt riktig resultat.

Eggløsningstester vil slå ut positivt på graviditet, men ikke noe tidligere enn en graviditetstest vil slå ut. Dvs bruk graviditetstest til testing 👍

Hva kan grunnen være at fen slår ut nå?

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan grunnen være at fen slår ut nå?

Anonymkode: 0cd84...409

Du har allerede fått forklaring på hvorfor eggløsningstester slår ut.. Men slår de ut pga hcg, vil en graviditetstest også slå ut - noe det ikke gjorde for deg - så din LH test har slått ut på LH - noe man har i kroppen hele syklusen. 

Det er for tidlig til å å få utslag på hcg. Bruk graviditetstester. Ikke eggløsningstester. 

Anonymkode: 65447...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan grunnen være at fen slår ut nå?

Anonymkode: 0cd84...409

LH varierer under syklusen som skrevet over her 😊

Var eggløsningstesten positiv altså teststreken var like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken? Eller mener du at du fikk en svak strek.

Hvis testen virkelig var positiv, kan det være at du har eggløsning nå, senere enn du pleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (48 minutter siden):

LH varierer under syklusen som skrevet over her 😊

Var eggløsningstesten positiv altså teststreken var like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken? Eller mener du at du fikk en svak strek.

Hvis testen virkelig var positiv, kan det være at du har eggløsning nå, senere enn du pleier?

Den var sterk ikke like sterk,men sterk. Leste også at lh stiger før mens håper virkelog det er det og ikke graviditet.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den var sterk ikke like sterk,men sterk. Leste også at lh stiger før mens håper virkelog det er det og ikke graviditet.

Anonymkode: 0cd84...409

Du kan få positive eggløsning tester før mens...så du kan ikke bruk den som graviditet test 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den var sterk ikke like sterk,men sterk. Leste også at lh stiger før mens håper virkelog det er det og ikke graviditet.

Anonymkode: 0cd84...409

Høres helt normalt ut, både for ikke-gravide og gravide.

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Den var sterk ikke like sterk,men sterk. Leste også at lh stiger før mens håper virkelog det er det og ikke graviditet.

Anonymkode: 0cd84...409

Hvis den ikke var like sterk, så er den ikke positiv. Styrken på streken kan variere hele syklusen, men kun når den er like sterk eller sterkere er den positiv.

Hvis du hadde hatt nok hcg i kroppen til faktisk positiv el-test, hadde du garantert fått positivt på graviditetstesten også!

Anonymkode: b36e9...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis den ikke var like sterk, så er den ikke positiv. Styrken på streken kan variere hele syklusen, men kun når den er like sterk eller sterkere er den positiv.

Hvis du hadde hatt nok hcg i kroppen til faktisk positiv el-test, hadde du garantert fått positivt på graviditetstesten også!

Anonymkode: b36e9...7f2

Håper du har rett. 

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den var sterk ikke like sterk,men sterk. Leste også at lh stiger før mens håper virkelog det er det og ikke graviditet.

Anonymkode: 0cd84...409

Les bruksanvisningen til testen.. Dersom ikke teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken så har du heller ikke hatt en positiv eggløsningstest. 

Anonymkode: 39104...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Les bruksanvisningen til testen.. Dersom ikke teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken så har du heller ikke hatt en positiv eggløsningstest. 

Anonymkode: 39104...4a5

Slapp av du. Og hva vet du om den var sterk? Jeg skriver at den var sterk nok til at noe er rart.

Anonymkode: 0cd84...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slapp av du. Og hva vet du om den var sterk? Jeg skriver at den var sterk nok til at noe er rart.

Anonymkode: 0cd84...409

En el test er enten positiv eller ikke.. Det er ikke en mellomting. 

Og uavhengig av det - IKKE ment til å brukes som graviditetstest. 

 

Anonymkode: 65447...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Slapp av du. Og hva vet du om den var sterk? Jeg skriver at den var sterk nok til at noe er rart.

Anonymkode: 0cd84...409

Det er ikke rart, da LH stiger når det nærmer seg menstruasjon. Hvis den hadde slått ut på HCG, ville graviditetstesten vært positiv lenge før det slo ut på en LH-strimmel. Den kan ikke brukes til å se om man er gravid eller ikke.

Anonymkode: 4a7d2...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...