Gå til innhold

Mistet helt troen på ekte kjærlighet finnes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at jeg aldri har opplevd ekte kjærlighet. Har opplevd gjensidige forelskelser flere ganger og mitt hittil livs største kjærlighet elsker jeg enda, men jeg har nå innsett at han ikke elsker meg tilbake. Har mistet fullstendig troen på at ekte kjærlighet finnes. Tror aldri noen har elsket meg sånn på ordentlig. Finner meg i alt for mye dritt i håp om at den jeg er sammen skal elske meg tilbake, men det skjer jo aldri 🥺 må være noe galt med meg siden ingen virkelig elsker meg for den jeg er. Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er delvis i samme båt som deg.

Dvs jeg nærmer meg 50 og har en eks som sier han elsker meg og vil ha meg tilbake. Men jeg  hadde det ikke godt i det forholdet og han var ikke tilstede/en støtte for meg.. Føler han vil ha meg tilbake fordi jeg var hushjelp og kordinator i livet hans. Og en son lyttet til all klaging og bekymring. 

Jeg syns jeg ser få gode forhold rundt meg. Synes det ofte blir en ubalanse at den ene ikke er så grei. Er det slik at veldig snille mennesker alltid blir utnyttet?

Anonymkode: dae16...588

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke troen. 

Anonymkode: 43a07...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes, men er kanskje sjeldent. Men at det finnes er det ingen tvil om. Har sett det hos enkelte par :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har innsett at jeg aldri har opplevd ekte kjærlighet. Har opplevd gjensidige forelskelser flere ganger og mitt hittil livs største kjærlighet elsker jeg enda, men jeg har nå innsett at han ikke elsker meg tilbake. Har mistet fullstendig troen på at ekte kjærlighet finnes. Tror aldri noen har elsket meg sånn på ordentlig. Finner meg i alt for mye dritt i håp om at den jeg er sammen skal elske meg tilbake, men det skjer jo aldri 🥺 må være noe galt med meg siden ingen virkelig elsker meg for den jeg er. Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

Ikke hold det mot deg selv at du har kasta vekk livet på drittsekker i allefall, det er å føre stein til sorgen du føler. Jeg er i samme båt som deg, passert 30 og innså for en stund siden at jeg ikke fortjente noe av det jeg ble utsatt for, jeg synes synd på den utgaven av meg som ikke trodde hun kunne få bedre behandling. Det trodde sikkert ikke du heller, ha sympati med deg selv.

Jeg vet heller ikke om det finnes kjærlighet hvor noen elsker meg for meg, og ikke bare hva jeg kan gjøre for ham og bidra med. Eksen min sa rett ut at "jeg elsker deg, du kan jo alt mulig og fikser alt for meg". Det er jo ikke kjærlighet.. 

Så nå prøver jeg å ta vare på meg selv heller, gir meg selv det jeg alltid ga de mennene som ikke en gang sa takk, men tok meg for gitt. Gi det beste av deg, til deg.

La alt du gjør hver dag, være til det bedre for deg og ditt ❤️

Anonymkode: 4f1ea...289

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke hold det mot deg selv at du har kasta vekk livet på drittsekker i allefall, det er å føre stein til sorgen du føler. Jeg er i samme båt som deg, passert 30 og innså for en stund siden at jeg ikke fortjente noe av det jeg ble utsatt for, jeg synes synd på den utgaven av meg som ikke trodde hun kunne få bedre behandling. Det trodde sikkert ikke du heller, ha sympati med deg selv.

Jeg vet heller ikke om det finnes kjærlighet hvor noen elsker meg for meg, og ikke bare hva jeg kan gjøre for ham og bidra med. Eksen min sa rett ut at "jeg elsker deg, du kan jo alt mulig og fikser alt for meg". Det er jo ikke kjærlighet.. 

Så nå prøver jeg å ta vare på meg selv heller, gir meg selv det jeg alltid ga de mennene som ikke en gang sa takk, men tok meg for gitt. Gi det beste av deg, til deg.

La alt du gjør hver dag, være til det bedre for deg og ditt ❤️

Anonymkode: 4f1ea...289

Takk 🙂 godt å ikke være helt alene om å føle det sånn. Er bare så lei menn nå. Skulle bare ønske at menn kunne helt ærlig om hva de egentlig er ute etter. Føler alle uten unntak har vært sjarmerende og kjærlig i starten. For så deretter å gradvis bli et helt annet mennske. Blir fysisk dårlig når jeg tenker på hva jeg har godtatt. Tror jeg er inne i en ond sirkel der jeg ikke tror jeg fortjener bedre på grunn av dårlige erfaringer. Selv de partnerene som har behandlet meg bedre har mistet interessen  når sexen ikke er like spennende lenger og de er da klar for neste dame. Tror kjærligheten var enklere før i dag. I dag er bruk og kast mentalitet veldig sterk. Har vel aldri vært flere single enn nå. Det vanskeligeste for meg er at jeg har er stort behov for nærhet og jeg sliter med å holde meg unna menn som jeg innerst inne vet ikke er bra for meg 🙈 det er jeg nødt å snu på ett eller annet vis. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?

Ja, det gjør det. Og hva tror du de ser etter?

Er dette en tanke som overhodet har streifet deg?

Anonymkode: 5c7df...656

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, det gjør det. Og hva tror du de ser etter?

Er dette en tanke som overhodet har streifet deg?

Anonymkode: 5c7df...656

Ja, selvfølgelig har jeg tenkt på det. Godt mulig jeg ikke er det de ser etter. Jeg er sikkert ikke bra nok på flere plan. Det gjør igjen at man blir fanget i en spiral av dårlige forhold. Jeg er heller aldri den som tar først initiativ, de forholdene jeg har bak meg er det mannen som har vært pådriveren i starten. De få jeg har datet som har virket ordentlig seriøse har jeg som regel ikke vært tiltrukket av. Har inntrykk av at det ofte er menn som aldri får napp og som av desperasjon kan holde seg til den ene de får "innpass" hos. Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det. Har egentlig bare gitt opp nå 😣

Anonymkode: 42ae5...7b6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, selvfølgelig har jeg tenkt på det. Godt mulig jeg ikke er det de ser etter. Jeg er sikkert ikke bra nok på flere plan. Det gjør igjen at man blir fanget i en spiral av dårlige forhold. Jeg er heller aldri den som tar først initiativ, de forholdene jeg har bak meg er det mannen som har vært pådriveren i starten. De få jeg har datet som har virket ordentlig seriøse har jeg som regel ikke vært tiltrukket av. Har inntrykk av at det ofte er menn som aldri får napp og som av desperasjon kan holde seg til den ene de får "innpass" hos. Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det. Har egentlig bare gitt opp nå 😣

Anonymkode: 42ae5...7b6

Det er ikke spørsmål om du er det de ser etter.

Deg er spørsmål om i hvilken grad du kan fremheve de sidene av deg selv som samsvarer med hva slike menn vil ha, og tone ned de uforenlige sidene.

Ingen mennesker er statiske, og du kan helt fint jobbe med å bli "den beste versjonen av deg selv" uten å nødvendigvis gå på akkord med hvem du innerst inne er.

Anonymkode: 5c7df...656

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å finne kjærligheten nå man ikke vet hvordan kjærlighet ser ut, og samtidig leter på helt feile steder. 

Anonymkode: 97181...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

 🥺  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

De parene på gaten som ser ut som om de har stått sammen i årevis, kan like gjerne ha møtt hverandre for et år eller for en uke siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har innsett at jeg aldri har opplevd ekte kjærlighet. Har opplevd gjensidige forelskelser flere ganger og mitt hittil livs største kjærlighet elsker jeg enda, men jeg har nå innsett at han ikke elsker meg tilbake. Har mistet fullstendig troen på at ekte kjærlighet finnes. Tror aldri noen har elsket meg sånn på ordentlig. Finner meg i alt for mye dritt i håp om at den jeg er sammen skal elske meg tilbake, men det skjer jo aldri 🥺 må være noe galt med meg siden ingen virkelig elsker meg for den jeg er. Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?  Når jeg ser gamle mennesker som leier hverandre hånd i hånd og som alltid har stått sammen blir jeg først og fremst rørt, men jeg blir også trist. For jeg tenker at det er noe jeg aldri kommer til å oppleve selv. Er passert 30 år, og har rotet bort livet mitt på drittsekker. Føler toget har gått nå. 

Anonymkode: 42ae5...7b6

Jeg er 36år og vært singel I 3år nå etter et vondt brudd. Jeg tenker likt som deg, de jeg har datet har stort sett kun vært ute etter lek og moro Ja. 

Anonymkode: 991b3...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke hold det mot deg selv at du har kasta vekk livet på drittsekker i allefall, det er å føre stein til sorgen du føler. Jeg er i samme båt som deg, passert 30 og innså for en stund siden at jeg ikke fortjente noe av det jeg ble utsatt for, jeg synes synd på den utgaven av meg som ikke trodde hun kunne få bedre behandling. Det trodde sikkert ikke du heller, ha sympati med deg selv.

Jeg vet heller ikke om det finnes kjærlighet hvor noen elsker meg for meg, og ikke bare hva jeg kan gjøre for ham og bidra med. Eksen min sa rett ut at "jeg elsker deg, du kan jo alt mulig og fikser alt for meg". Det er jo ikke kjærlighet.. 

Så nå prøver jeg å ta vare på meg selv heller, gir meg selv det jeg alltid ga de mennene som ikke en gang sa takk, men tok meg for gitt. Gi det beste av deg, til deg.

La alt du gjør hver dag, være til det bedre for deg og ditt ❤️

Anonymkode: 4f1ea...289

Det er en din tanke, men også en del av problemet. Det handler om å lære av sine feil, fremfor å forvente at feil egentlig skulle vært riktig.

Om man i lang tid har lett etter kjærligheten hvor den ikke finnes, altså hos visse typer menn. Ikke har klart å identifisere trekk som kjennetegner dem, og være bevisst dem når man blir kjent. Så tenker jeg at det virkelig ikke er noe synd i dere som holder på å gi opp. For dere mener fortsatt at feil skal kunne være rett, noe det aldri vil bli.

Så kan man også si at man ikke kan velge en man ikke er tiltrukket av. Men ingen er bare tiltrukket av drittsekker, dere er bare utålmodig. Felles tiltrekning er aldri en garanti for noe, så ta heller tiden til hjelp og bli skikkelig kjent, så sparer man seg også for både tid og smerte

Anonymkode: 97181...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du ikke glemme at kjærlighet  kan komme i mange former og varianter ikke som på disney film da. 

Anonymkode: c6f6c...46f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er en din tanke, men også en del av problemet. Det handler om å lære av sine feil, fremfor å forvente at feil egentlig skulle vært riktig.

Om man i lang tid har lett etter kjærligheten hvor den ikke finnes, altså hos visse typer menn. Ikke har klart å identifisere trekk som kjennetegner dem, og være bevisst dem når man blir kjent. Så tenker jeg at det virkelig ikke er noe synd i dere som holder på å gi opp. For dere mener fortsatt at feil skal kunne være rett, noe det aldri vil bli.

Så kan man også si at man ikke kan velge en man ikke er tiltrukket av. Men ingen er bare tiltrukket av drittsekker, dere er bare utålmodig. Felles tiltrekning er aldri en garanti for noe, så ta heller tiden til hjelp og bli skikkelig kjent, så sparer man seg også for både tid og smerte

Anonymkode: 97181...f62

Gjensidig tiltrekning er selve kjernen, resten av forholdet er arbeid og kommunikasjon. Men uten gjensidig tiltrekning er man jo bare venner. Den kan dukke opp fra et opprinnelig vennskap, men det finnes ingen garanti for det.

Anonymkode: 9990b...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjensidig tiltrekning er selve kjernen, resten av forholdet er arbeid og kommunikasjon. Men uten gjensidig tiltrekning er man jo bare venner. Den kan dukke opp fra et opprinnelig vennskap, men det finnes ingen garanti for det.

Anonymkode: 9990b...54d

Tror du forstår hva jeg sier her. Gjensidig tiltrekning er et must, men det er et must for veldig mye. Er det gjensidig tiltrekning, så er man fortsatt veldig langt unna ekte kjærlighet.

Anonymkode: 97181...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (8 minutter siden):

Er det galt å være singel?

Ja, det ser man jo ut fra fokuset på det voksende antall single, her på kg, ulike dating-arenaer som ikke fungerer fordi mentaliteten til mennesker har endret seg slik at det er vanskeligere å finne sammen, og spørsmål og hentydninger man får fra familie og venner og bekjente og kollegaer opp gjennom årene. Alle vet at tradisjonelt skal man leve livet sitt på en viss måte, og noe av det viktigste her er at man skal leve i par og helst ekteskap. Du kan jo ikke være en trussel mot de andre som lever i par heller. Husk på at du må gifte deg innen en viss alder, og du må ikke få barn før alt dette er i orden, ellers blir du dømt av mobben/hopen/resten av røkla. Ikke brutalt og høylytt nødvendigvis, men sniker inn på deg uansett. Vi hadde jo bare for litt siden media-diskusjon om hvorvidt single kvinner over 40 var «lov». Sannheten er at samfunnet, og Norge spesielt, er fullt av tabuer ennå. Menopausen er ikke den siste, denne og mye annet er tabu i mange år fremover ennå. Tabuer som burde vært flytta over til helt andre områder, som politikk osv. Men neida, her vi. Det er galt å være singel. En dag havner vi i «fengsel» på «singel-øyene» langt ute i ishavet. Ship-ohoi!

Anonymkode: 9990b...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du forstår hva jeg sier her. Gjensidig tiltrekning er et must, men det er et must for veldig mye. Er det gjensidig tiltrekning, så er man fortsatt veldig langt unna ekte kjærlighet.

Anonymkode: 97181...f62

Der er vi enige ja

Anonymkode: 9990b...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Finnes det virkelig menn der ute som ikke bare er ute etter sex og som oppriktig ønsker å finne noen å dele resten av livet med?

Så klart finnes vi. :) I bøtter og spann. Det er ikke bare kvinner som er kjærlighetsløse. Du finner menn rundt hver en knaus som føler det akkurat likens som deg. Om noe, så er vel menn i overtall i landet vårt? Såklart finnes det mye bra blant alle disse.

Problemet er at det er vanskelig å finne hverandre. Man skulle tro datingapper hadde gjort det lettere, men det er vel det stikk motsatte som har skjedd. Aldri før har man møtt hverandre med så mye krav og med så lave terskler for å avslå, ghoste eller dumpe, for det er liksom flust av fisker i havet, og disse ligger tilgjengelig i hver vår selekteringsbunke som man har tilgang til fra sofaen hjemme. Man tror visst at man alltids kan finne noe bedre...

Kjærlighet er det mye av, men å treffe hverandre er et mareritt. 

For øvrig er du jo i din beste alder. I tidlig 30 åra. Du har jo hele livet foran deg. Du har gooood tid. Så ikke depp fordi det butter imot nå. Ikke sett så stor press på deg selv. Senk skuldrene, og ta det litt som det kommer. Det er ingenting å stresse med, så hvorfor gjør du det? Du gjør det vanskeligere for deg selv da. For stress, fortvilelse og desperasjon forplanter seg i utstrålingen. 

Utforsk livet litt. Tenk nytt. Finn roen med deg selv. Og vit at alt som skal til er ett lite sekund på riktig sted til riktig tid, og alt kan være snudd for deg. Plutselig står du ovenfor din livs kjærlighet. Det er gjerne når man minst forventer det at det skjer. Og da er det viktig at du er den beste versjonen av deg selv, og ikke en stresset og fortvilt versjon av deg som egentlig ikke har tro på hverken deg selv eller han du møter fordi du har brutt deg selv ned i forkant. 

Pust. Ta det med ro. Nyt livet. Og vit at mulighetene er ganske uendelige. :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...