Gå til innhold

Fjerner du hår på lårene ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis barbering hadde gitt tykkere og mer hår. Så hadde det vel vært en grei "kur" for menn som mister håret på hodet. Og det er det ikke...

Jeg barberer leggene ofte, og lårene av og til. Hårene på lårene er mykere, men de blir skikkelig lange noen av dem, gjerne 2-4 cm. Særlig på baksiden. Føler meg rett og slett finere uten.  Har gjort det sånn i over 30 år, de er fortsatt helt hvite/blonde, selv om håret på hodet har gått fra rødhåret til mørkebrunt da jeg var gravid. Men det blir fler og fler lange med alderen. Jeg har PCOS så mulig det påvirker både mengde og lengde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Tredagersskjegg" er stikkete fordi håret er kuttet tvert av på det tykkeste puktet i stedet for å gå opp i en tynn spiss som det gjør naturlig, og det føles derfor tykkere og hardere. 

Men det er ikke permanent liksom, håret på leggene har en livssyklus hvor de faller ut og nye hår kommer. Eller du kan bare vokse eller epilere de hårene og dermed rive dem ut med rota, så kommer det nytt hår ut som ikke er stikkete. Det er ikke som om du har skadet legghåret for livet. 

Det håret som ligger i hårsekken under, klar til å vokse, aner ikke hva du gjorde med forrige hår, det har ikke endret sitt dna liksom. Det er på ingen måte irreversibelt, akkurat som at håret ditt på hodet ikke vil vokse ut lilla om du farger håret lilla, eller at vippeløft bare varer i et par måneder fordi de vippene som er bøyd faller av og nye hår vokser ut, uten bøy på. 

Om håret ditt har blitt mørkere eller mer enn det var før du begynte å barbere da du sikkert var 16, så er det mer hormonelt og alder.

Anonymkode: 0fffa...8ee

Nei, da jeg begynte å barbere leggene så var de lyse som på låret, men etter at jeg begynte å barbere så er de blitt mørke, svarte stubber. Jeg kan ikke bare la de være, for de syns så godt, noe de på lårene ikke gjør. Stor forskjell i farge på lår og leggen.

Anonymkode: a05c0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, da jeg begynte å barbere leggene så var de lyse som på låret, men etter at jeg begynte å barbere så er de blitt mørke, svarte stubber. Jeg kan ikke bare la de være, for de syns så godt, noe de på lårene ikke gjør. Stor forskjell i farge på lår og leggen.

Anonymkode: a05c0...353

Selvfølgelig er det det. På lårene har du velushår, på leggene har du terminalhår:opplyser: Velushår er upigmentert og myke uten marg terminalhår er det ikke. Så enkelt og så faktabasert er det jo. Hadde du hatt helt myke hår på leggene som på lårene hadde dette også vært et medisinsk under. 

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig er det det. På lårene har du velushår, på leggene har du terminalhår:opplyser: Velushår er upigmentert og myke uten marg terminalhår er det ikke. Så enkelt og så faktabasert er det jo. Hadde du hatt helt myke hår på leggene som på lårene hadde dette også vært et medisinsk under. 

Jeg hadde det før jeg begynte å barbere dem.🥺

Anonymkode: a05c0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt behov for å barbere lårene, så det har jeg ikke gjort. Men barberer legger.

Anonymkode: cd560...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde det før jeg begynte å barbere dem.🥺

Anonymkode: a05c0...353

Ja men det sier jo ingen verdens ting! Du sier jo ikke noe om når du begynte å barbere deg. Hårene på leggene er av en annen type enn hårene på lårene og armene. De er ikke de samme, skal ikke være de samme og er helt ulike tykkelse på. Det blir som å sammenligne kjønnshår med de hårene du har på armene. Det er også stor forskjell men har ingenting med å gjøre at en barberer kjønnshår og ikke hårene på armene.

De er ikke og skal ikke være den samme tykkelsen og er ofte ikke av den samme fargen heller. Vi har forskjellig tykkelse og farge på kroppshår avhengig av hvor på kroppen det er. Du kan ikke sammenligne hårene på lårene med leggene slik du gjør. Disse skal ha forskjellig tykkelse og farge men det har overhodet absolutt ingenting med barbering å gjøre. Ingenting! 

 

Jeg har forresten like myke lyse hår på lårene etter 26 år med barbering (naturligvis fordi jeg er ikke et medisinsk under) og jeg har svarte stivere hår på leggene enn på lårene etter 26 år med barbering, 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hår kan virke mørkere fordi de gamle var solbleket. 

Anonymkode: e2616...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hår kan virke mørkere fordi de gamle var solbleket. 

Anonymkode: e2616...104

Og man får mørkere og mer hår med alderen

Anonymkode: e2616...104

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynne, lyse dunhår på lårene, men det er ganske mange av dem, så jeg barberer. De vokser ikke så fort, og blir heller ikke stikkete sånn som de blir på leggene, så jeg tar dem ikke like ofte.

Anonymkode: e90eb...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner hårene på lårene også. Synes det ser så dust ut når en får en strek med barbert og ikke barbert og det vises så godt i solen selv med lyse hår. Det blir jo ikke kaktus. Angrer ikke, da hadde jeg jo bare latt det være neste gang igjen og ingen fare skjedd. 

Anonymkode: 5f77e...6c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer armene, leggene og lårene, samt bikinilinje/vulva og under armene. 
Laser etterpå 🙌🏻

Anonymkode: 21991...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barberer lårene ja. Men ikke like ofte som leggene.

Anonymkode: cc801...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger, men syns ikke lår hår er like sjenerende for meg, som legghårene mine er. Er bare tilfeldige innfall jeg tar dem i

Anonymkode: 30e4d...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde det for første gang for ett par år siden. Og jeg angrer. Jeg bruker hårfjerning ( veet) 

De hårene som kommer ut igjen oppå låret er i grunnen lys. Men på innside og bakside lår er de blitt mørke. Skikkelig lite fint. Skulle aldri ha gjort det🙈

Anonymkode: 06d90...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Eller bare leggene? angrer du på at du begynte å barbere håret på lårene ? 

Anonymkode: 1f16c...68b

 

Disney Adult skrev (22 timer siden):

Nei, de er ikke synlige

Her ble de synlige med åra… oppdaget plutselig svarte hår bak på lårene. 
 
k40

Anonymkode: 73aa5...24a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokset lårene for første gang i år, har aldri fjernet hårene der før. Veldig deilig og mye finere synes jeg, men jeg har ganske lange hår der da. 

Anonymkode: 9e884...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer bare et område bakpå hvert lår, for der har jeg svarte hår og synes ikke det er veldig sjarmerende... de lyse vanlige får være.

Anonymkode: db073...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...