Gå til innhold

Cellulitter og lyssetting, hva er riktig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har store komplekser for lårene mine pga cellulitter. Jeg har alltid vært normalvektig, men kommer dessverre fra en familie der det er vanlig med mye cellulitter, så jeg er uheldig med genene. De siste årene har jeg trent mer, bl.a benstyrke og gått ned noen kilo. Jeg har en BMI mellom 19 og 20, men har fettet i hovedsak på underkroppen. 

Uansett; jeg kan leve med å ha litt cellulitter. Jeg observerer jo at de aller fleste kvinner rundt meg har litt "mykere" hud enn menn og har noen merker (les: små cellulitter) her og der. Det jeg dog er veldig redd for, er at jeg har en ganske ekstrem variant av cellulitter, fordi i noen lyssettinger ser lårene mine vannvittig krøllete og humpete ut, slik som dette:

image.png.386388640b3831f0b8759402246467d7.png

Dette er typisk "prøverom" lyssetting, som i faktiske prøverom eller som lyset på badet på kvelden når det er mørkt ute. Mens i andre lys ser jeg ingen cellulitter eller bare så vidt litt cellulitter. 

Noen andre som opplever det samme og som har litt peiling på hvordan "verden rundt" ser oss? Hvis jeg går rundt i vanlig dagslys, er det sannsynlig at folk ser meg som på bildet, eller at de ser meg med bare litt cellulitter? Er den verste versjonen den sanne versjonen? 

Anonymkode: 84214...f3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...