Gå til innhold

Flytting - verdt å betale flyttebyrå, eller kjøpe nye møbler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte til ny bolig ca. én times kjøretur unna. Har sjekket prisene og det virker som at det er dyrere å leie inn flyttebyrå enn å kjøpe nye møbler (Ikea-standard). Har kun ett arvemøbel med affeksjonsverdi som vi tenker å beholde, samt muligens sengene som er relativt nye og komforable. Men etter å ha regnet på det, så ser det ut som at vi sparer penger på å heller selge møblene og finne nye både med nybris og dersom vi kjøper brukt. Noe i meg stritter i mot pga. miljøhensyn, men samtidig er det ikke vits i å kaste bort penger på flyttebyrå til så stive priser, hvor vi da samtidig er med på å holde prisen oppe hos flyttebyråene. Vi bor i leilighet på 85m2 nå, og skal flytte til en som bare er 10m2 større.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 89eae...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde leid henger/varebil.

Hvorfor flyttebyrå når dere er 2 stk? Hadde man bodd alene i en by der man ikke kjenner noen hadde jeg forstått deg.

Anonymkode: c7258...e3e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare møblene, men alt det andre dere eier også? Alt fra klær til kopper og kar? Det er ikke mulig at flyttebil koster mer enn å kjøpe alt nytt!

Anonymkode: 69a56...1c6

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle timene med skruing og bæring. Hadde tatt med meg møblene ja. Godt å ha det på plass istedenfor å fly rundt.

Anonymkode: d03d6...841

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo likevel bli kvitt gamle møbler og kjøpe nye. Bære ut og inn. Skru og montere. Det koster jo mer tid å kjøpe nytt. 

 

Jeg hadde brukt flyttebyrå, sparer jo tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man flytter vel tingene sine selv? Har flyttet masse og alltid pakker selv, flyttet de selv og pakke ut. Det er klarer de fleste vil jeg tro 

Anonymkode: 601a2...9b9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk flyttebyrå! Hvis det ikke er noe galt med de møblene dere har, bør dere tenke på miljø og avfall, og gjenbruke/flytte det dere har.

Hvis møbler er blitt så billig at det lønner seg å kaste dem i stedet for å flytte dem, da er vi på ville veier i klima/miljø-sammenheng. Håper ikke verden er blitt så riv ruskende gal!!??

Anonymkode: 45ce3...0d4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kun én times reisevei kan dere leie en stor varebil og flytte selv. Man rekker noen turer fram og tilbake i løpet av et døgn.

Anonymkode: 4d619...365

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man flytter vel tingene sine selv? Har flyttet masse og alltid pakker selv, flyttet de selv og pakke ut. Det er klarer de fleste vil jeg tro 

Anonymkode: 601a2...9b9

Arrogant

Anonymkode: a43ac...774

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i alle dager kjøper andre folks gamle møbler?

Anonymkode: 0a0a3...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet nylig nesten 2 timer unna. 
La inn et søk på Mittanbud på Finn og fikk flyttebil til 6500 kroner. 
Kasser og småting tok jeg selv i en stor henger. 
Vil påstå at det var MYE billigere enn å kjøpe nye møbler. 
Flyttemennene som kom snakket kun engelsk, men var utrolig flinke og proffe! 
Beste flytteopplevelsen jeg har hatt. 

Anonymkode: 1be61...4e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Arrogant

Anonymkode: a43ac...774

Hvorfor er det arrogant? 🤔 Det er jo normalt at man flytter tingene sine selv. Å leie inn flyttebyrå er fryktelig dyrt... 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet over 100 mil, fra Nordland til Vestland og betalte 30.000 for flyttebil. Til og med for den summen er det tross alt begrenset hva du får av nye møbler selv på Ikea.

Kan ikke forestille meg at du ved en så kort flytting vil spare så mye når du uansett må flytte med deg ting og tang mellom gammel og ny bolig, kan du vise et regnestykke? 🤔

Anonymkode: ab1ba...8df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kun ikea-møbler og valgte å selge møblene og kjøpe nye (unntatt ett møbel som jeg fikk med i bilen) og tok med vaskemaskin og tørketrommelen.
 

Et flyttebyrå ville ha kostet mer enn nye møbler koster, og risiko ved skader på møblene ved flytting.

Jeg har flyttet mye. Den ene gangen fortalte de i flyttebyrået at de tok seg en cowboyhvil på senga mi og skrøt av hvor myk madrassen er… 🙄 så det er ikke sånn at de har respekt for andres møbler heller, selv om det var et av landets største flyttefirma. Uhygienisk rett og slett. 
 

 

Anonymkode: ed36a...b63

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi skal flytte til ny bolig ca. én times kjøretur unna. Har sjekket prisene og det virker som at det er dyrere å leie inn flyttebyrå enn å kjøpe nye møbler (Ikea-standard). Har kun ett arvemøbel med affeksjonsverdi som vi tenker å beholde, samt muligens sengene som er relativt nye og komforable. Men etter å ha regnet på det, så ser det ut som at vi sparer penger på å heller selge møblene og finne nye både med nybris og dersom vi kjøper brukt. Noe i meg stritter i mot pga. miljøhensyn, men samtidig er det ikke vits i å kaste bort penger på flyttebyrå til så stive priser, hvor vi da samtidig er med på å holde prisen oppe hos flyttebyråene. Vi bor i leilighet på 85m2 nå, og skal flytte til en som bare er 10m2 større.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 89eae...e81

Hvilket beløp for flyttebyrå baserer du dette på?

Enten har du ikke lett godt nok, eller så sitter dere i dag på typ... bruskasser?!? Å kjøpe fra IKEA er relativt rimelig, men å møbleret et helt hjem med nye møbler blir likevel svindyrt!

Anonymkode: 2a5d7...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er det arrogant? 🤔 Det er jo normalt at man flytter tingene sine selv. Å leie inn flyttebyrå er fryktelig dyrt... 

det er arrogant å tro at alle klarer å flytte store og tunge møbler selv. Det er arrogant å tro at alle har bil, lappen etc. det er arrogant å tro at alle har helse til å bære selv forholdsvis lette ting ut av gammel bolig, inn i bil, ut av bil og inn i ny bolig. Alle kan ikke det.

Anonymkode: a43ac...774

  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sist jeg flytta leide vi en polsk dame med diger bil via Finn.no. Kosta 1000 kroner. Det finnes alltids billige løsninger. Vi var med på å bære alt sammen da selvsagt.

Anonymkode: 8122a...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er arrogant å tro at alle klarer å flytte store og tunge møbler selv. Det er arrogant å tro at alle har bil, lappen etc. det er arrogant å tro at alle har helse til å bære selv forholdsvis lette ting ut av gammel bolig, inn i bil, ut av bil og inn i ny bolig. Alle kan ikke det.

Anonymkode: a43ac...774

Har fortsatt ikke noe med arroganse å gjøre 🙄 Tenk deg litt om....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvem i alle dager kjøper andre folks gamle møbler?

Anonymkode: 0a0a3...aa9

Hørt om Finn.no eller? Salgsgrupper på FB? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hvor vi da samtidig er med på å holde prisen oppe hos flyttebyråene»? 
i alle dager … som opplyst i tråden, flyttehjelp fås i mange ulike prisklasser. En venninne flyttet nettopp fra Oslo til Stockholm, betalte 20 000 for flyttebil. Det var veldig rimelig syns jeg. 
Det er dessuten positivt å betale for tjenester, da bidrar du til å sikre arbeidsplasser. 

Anonymkode: 36256...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...