Gå til innhold

Barn 2, gå fra far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg forstår vel egentlig hva som blir folkets mening her. Men håper alikevel å høre fra mennesker som kan forstå eller har vært i situasjonen.

Jeg har 1 barn med en mann som er en veldig god pappa, vi er samboere og lever dagliglivet sammen som kjærester. Det er flere situasjoner i hverdagen som gjør at jeg forstår at jeg muligens kunne hatt det mye bedre som singel eller med noen andre. I korte ord; han er en fantastisk pappa, men ikke den beste kjæresten/samboeren for meg.

Vi  har nå kommet dit at barnet vårt er såpass "stort" at vi finner det naturlig å gi hen et søsken. Vi bor landlig til og det er langt til sosialisering med andre barn. Et søsken for barnet er derfor svært ønskelig. 

Dersom jeg blir gravid nå får barna samme far (jeg ønsker ikke flere barn etter denne påtenkte nummer 2, da det KUN er for å produsere et søsken.) Det blir bedre for ungene å ha samme foreldre og situasjon, samt at logistikken blir enklere for oss foreldre.

Er det virkelig så ekstremt galt å vente med samlivsbrudd til etter man har fått 2 barn (blitt gravid med nr 2 i et bekreftet trygt svangerskap) og sikret søskenskap? 

Vet at haters kommer til å kose seg her... Men jeg tenker at det er bedre at 2 barn har samme mamma og pappa og har hverandre som søsken, enn at alt skal deles over 5 halv-søsken og 4 foreldre..

Jeg er såpass "ekstrem" at jeg faktisk ville valgt å få barn med barnefaren selv om vi hadde gått fra hverandre først, kun for barnas fellesskap og logistikk.

Kjør debatt og kritikk.

Anonymkode: fd593...e6b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal få flere barn for at de skal få samme far nei. Barnet ditt har en fantastisk far sier du og det har deg, det trenger ikke søsken for å gjøre livet komplett.

En annen ting, er du sikker på at dere blir boende landlig og der dere bor nå for alltid. Tipper at om dere går fra hverandre kan det komme nye partnere, nye hensyn og at en av dere ønsker å bo et annet sted. Så ikke velg ut ifra logistikk som du sier.

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg vel berømme deg for at du faktisk tenker på barna og ikke bare deg selv, og for å være helt ærlig så er dette en av de bedre løsningene hvis man først skal ta skrittet å splitte en familie og øke sjansen for at barna får en dårligere barndom og større sannsynlighet for mentale utfordringer enn de med begge foreldrene under et tak. 

Anonymkode: 497d0...4a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er syke syke vesener. Faktiske psykopater hele gjengen.

Anonymkode: 200f0...dac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å få barn for å gi søsken, syns jeg er en dårlig grunn for å få barn. Det er ingen selvfølge at barna vil ha gleden av hverandre. 

Få barn fordi dere faktisk har lyst på. 

Og hvorfor få fler, npr du har planer om å skille deg? Har du økonomi til å være deltids mor for to barn. 

Anonymkode: 08f9e...0d8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Rekner med du er open om denne planen med faren. Om ikkje tenker eg det kanskje kan være greit å ikkje få barn i det heile. Er jo grenser for kor egoistisk ein skal være.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger deg helt i tanken om søsken med samme foreldre. Jeg er veldig glad for at mine er to som flyttes frem og tilbake. Det at dere allerede har to barn vil kanskje redusere sjansen for at det kommer til mange halvsøsken også.

Det jeg ikke følger deg på, er at du vil lage søsken til barnet ditt for at det skal ha selskap siden dere bor usentralt. Det er ingen garanti for at søknene liker hverandre eller får de samme interessene. Vil du gi barnet ditt en sosial oppvekst så hadde jeg heller prioritert å bo mer sentralt med kort vei til lekekompiser og aktiviteter.

Anonymkode: 9a5e6...4a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men orker du å få barn, svangerskap og oppdra 2 barn med en person du tydeligvis ikke liker mer?

Anonymkode: 5eff1...343

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at du skal forlate mannen rett etter at du blir gravis med nr 2? Dette synes jeg er å lure mannen. Da er det bedre å være ærlig, si til mannen at du er usikker på forholdet, men gjerne vil ha et barn til sammen med ham før dere flytter fra hverandre. Da får han muligheten til å bestemme selv om han vil det.

Anonymkode: fc972...bf5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med og få barn alene med donor? Jeg valgte det som singel 🙂 dyrt da... Men jeg forstår barne ønsket ditt, vet far om planene dine?

Anonymkode: 26a1e...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som gjorde det slik, men de gikk fra hverandre før barn 2. Begge ønsket et barn nr2, begge ville helst unngå halvsøsken og nye partnere etc så de fikk et felles barn etter samlivsbrudd. 

For dem har det fungert supert. Jeg velger å ikke dømme hva andre gjør eller ikke gjør - det som funker for andre, funger for andre. 

Men! Det blir feil at du nå skal si til mannen du ønsker et barn 2, for deretter å dumpe han. Da lurer du han! Det er ikke greit. 

Har du prøvd å snakke med han om situasjonen? Forklare hvordan du ser det og opplever det? 

Anonymkode: 560f6...67a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fiks ting mellom dere istedet. Det er altfor mange stakkars skilsmissebarn/broken families i verden. Ikke minst halvsøsken. Jeg synes virkelig synd på de som har slike familierelasjoner.

Så gå til din kjæreste og ordne ting mellom dere. Kommuniser. Diskuter dine følelser.

Anonymkode: 221b0...21e

• Liker 2
Skrevet
On 6/29/2024 at 11:51 PM, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg forstår vel egentlig hva som blir folkets mening her. Men håper alikevel å høre fra mennesker som kan forstå eller har vært i situasjonen.

Jeg har 1 barn med en mann som er en veldig god pappa, vi er samboere og lever dagliglivet sammen som kjærester. Det er flere situasjoner i hverdagen som gjør at jeg forstår at jeg muligens kunne hatt det mye bedre som singel eller med noen andre. I korte ord; han er en fantastisk pappa, men ikke den beste kjæresten/samboeren for meg.

Vi  har nå kommet dit at barnet vårt er såpass "stort" at vi finner det naturlig å gi hen et søsken. Vi bor landlig til og det er langt til sosialisering med andre barn. Et søsken for barnet er derfor svært ønskelig. 

Dersom jeg blir gravid nå får barna samme far (jeg ønsker ikke flere barn etter denne påtenkte nummer 2, da det KUN er for å produsere et søsken.) Det blir bedre for ungene å ha samme foreldre og situasjon, samt at logistikken blir enklere for oss foreldre.

Er det virkelig så ekstremt galt å vente med samlivsbrudd til etter man har fått 2 barn (blitt gravid med nr 2 i et bekreftet trygt svangerskap) og sikret søskenskap? 

Vet at haters kommer til å kose seg her... Men jeg tenker at det er bedre at 2 barn har samme mamma og pappa og har hverandre som søsken, enn at alt skal deles over 5 halv-søsken og 4 foreldre..

Jeg er såpass "ekstrem" at jeg faktisk ville valgt å få barn med barnefaren selv om vi hadde gått fra hverandre først, kun for barnas fellesskap og logistikk.

Kjør debatt og kritikk.

Anonymkode: fd593...e6b

Hvis du har diskutert det med partneren din og er enige om vilkårene, er det det som betyr mest. Ikke våre meninger her. Ulike mennesker vil fortelle deg forskjellig, men til syvende og sist betyr det bare hva du ønsker og hva som fungerer best for deg. Jeg vet at kvinner ikke vil ha 5 barn med 5 forskjellige gutter, og det er helt normalt, men også å bryte opp og bo alene er noe normalt som en person kan vurdere avhengig av situasjonen.  

Men før du gjør noe med dette, kan jeg råde deg til å oppsøke rådgivning. Stol på meg, det kan utgjøre en forskjell som natt og dag. Hvis det ikke fungerer, kan du ha en trygghet om at dere begge har gjort det beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å få ett barn til med min mann, for deretter å ta opp alt vi burde fikse for at vi skal fortsette sammen. Velger å få et barn til da vi begge ønsker oss det barnet, og jeg vil ikke ha barn med flere menn. Så får vi se etter babyperioden om vi kan reparere forholdet eller om han må flytte ut. 

Kanskje kynisk, men når vi begge ønsker oss et siste barn vil jeg heller at vi får det sammen enn at vi begge skal få et til på hver vår kant senere. Vi har 3 barn og et helt ok liv sammen da, som jeg på et vis håper kan ordnes. 

Anonymkode: c9268...cc6

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på med søsken med samme far før du skiller deg!!! Helt enig med din vurdering. Hold sammen med mannen så lenge du orker, da. Ikke si noe ennå om dine planer, det blir bare fælt for alle.

og ikke hør på alle folka som ikke evner å sette seg inn i din situasjon.

Anonymkode: b1dc3...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...