Heda Skrevet 15. mars 2002 #1 Skrevet 15. mars 2002 Jeg er nå 8 dager på overtid, jeg er nesten aldri på overtid. Men testen viste negativt i går. Så sjansen for at jeg er gravid er vel liten. Men i går kveld fikk jeg litt "mensenmage" uten mens. Så nå begynner jeg å lure på om testen kan ha spilt meg et puss. Jeg tenkte jeg skulle ta en test til i dag for å være sikker...om ikke tante rød kommer før det da. Jeg sitter her på stolen og skvetter til for hver minste følese nedentil...får jeg mensen nå, eller nå kanskje....Hvorfor kommer ikke mensen?? kan det være så psykisk?? Hvor lenge kan jeg psyke ut mensen?? Når kan jeg eliminere at jeg er gravid??????
Gjest *Perser* Skrevet 15. mars 2002 #2 Skrevet 15. mars 2002 heia jeg vet ikke hva du vil! om du vil være gravid eller ikke! men kan du ikke ta en test nå så er du sikker! for du ikke mensen i løpet av ei uke, så tar du ny test da! kan du fortelle hva det var lykke til klem fra12
Heda Skrevet 15. mars 2002 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2002 Jeg vet ikke hva jeg vil:) Dette var ikke planlagt, men jeg synes jo det er utrolig spennende. Jeg skal ta en ny test igjen i dag. Men jeg trodde det var en limit på hvor lenge etter uteblitt mens man kan teste seg. Etter mine kalkulasjoner har en mulig befrukting funnet sted for 8 dager siden. Ville det ikke vises i en test nå da. Jeg skal gi beskjed om hva som skjer:) Hilsen ventende!!
fletta Skrevet 15. mars 2002 #4 Skrevet 15. mars 2002 Heisann Heda I det første innlegget skriver du at du er 8 dager på overtid. Tolker det som om mensen skulle ha kommet for 8 dager siden. Hvis du er gravid vil det gjerne vises på en test da, men jeg har lest om enkelte som ikke får positivt utslag på testene før opptil 3 uker etter forventet mens. Er det andre grunner til at mensen er forsinket? Har du f.eks. sluttet med p-piller? (da tar det ofte litt tid å komme igang igjen). Som du nevner kan også psyken spille kroppen din et puss; den gir dog ikke forsinket mens, men forsinket eggløsning (dermed blir også mensen forskjøvet, da antall dager mellom eggløsning og mens er rimelig konstant!). Ï det andre innlegget ditt skriver du at du tror du ble befruktet for 8 dager siden.... Hvis dette er tilfellet er det ikke rart du ikke får utslag på testen, da du bør vente ca. 14 dager etter befruktning før en mulig graviditet vises. Jeg tror det er Clear Blue testene som viser positivt tidligst, selv om RFSU sier de skal påvise graviditet èn uke før mens. Hvis du allerede har testet negativt bør du vente 3 dager før du tester på nytt, på den tiden dobles nemlig hCG nivået (det som slår ut på testen) hvis du er gravid. Håper dette hjalp litt!?! Lykke til, iallefall 12
Linemor Skrevet 15. mars 2002 #5 Skrevet 15. mars 2002 jeg har klart og psyke ut mensen i 5 uker. det kan gå opptil 6mnd, men da kommer den tilbake, håper ikke det går så lang tid. Jeg har akkurat fått en positiv test så jeg er kjempe glad, men jeg har jo hatt negative før.
Heda Skrevet 15. mars 2002 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2002 Takk for svar Det var til stor hjelp. Jeg tror jeg forstår det litt bedre nå. Jeg har alltid innbilt meg at man kan utsette mensen pga stress og helt uavhengig av når eggløsningen har vært. Men slik jeg forstod det nå kommer mensen ca 14 dager etter eggløsning om man ikke har blitt gravid. Ergo har min eggløsning vært sen denne måneden uansett om jeg er gravid eller ikke...kalkulasjoner. Så jeg venter fremdeles på enten tante rød eller en positiv test. So long
Heda Skrevet 18. mars 2002 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2002 Heisann Jeg ville bare bringe nyheten om at jeg blir mamma i desember Så til alle som går veldig lenge over tiden. Det kan fremdeles bety at du er gravid til tross for mange negative tester.
Zafir Skrevet 18. mars 2002 #8 Skrevet 18. mars 2002 GRATULERE!!!! Så koslig da!Jeg kommer kanskje etter iløpet av januar...*skynder meg*! Klem fra12
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #9 Skrevet 19. mars 2002 D er ikke alle disse testene "virker" på.Så kom deg til legen og få ham til å sjekke d!
fletta Skrevet 19. mars 2002 #10 Skrevet 19. mars 2002 GRATULERER kjempemasse Hvordan går det med dere nå da? Beholder du barnet? (spør bare siden det ikke var planlagt!) Håper alt går bra med dere:) Når er terminen da? *sååå nyskjerrig* klemmer fra 12
Polyanna Skrevet 19. mars 2002 #12 Skrevet 19. mars 2002 Gratulerer Heda!!! Er du forresten sikker på det med termin i desember? Får ikke det til å stemme med at du tester på overtid. Du burde jo være 5-6 uker på vei nå (regnet fra siste mens første dag), og da har du vel termin i midten av november? Du kan teste selv her: http://www.snartmamma.com/terminkalkulator/ Grattis igjen! 12
Polyanna Skrevet 19. mars 2002 #13 Skrevet 19. mars 2002 Oups, så det andre innlegget ditt nå. Hvis du ble befruktet rundt 7. mars er du nå 3 uker og 6 dager på vei, med termin 27. november. Og siden 7 av 10 førstegangsfødende visstnok går over tiden, kan det hende det blir desember likevel! 12
Polyanna Skrevet 19. mars 2002 #15 Skrevet 19. mars 2002 Jeg mener jeg leste dette med 7 av 10 i bladet Gravid. Har dessverre ikke fått det bekreftet av andre, men mange sier at det er mer vanlig å gå over enn "under" første gang, så det stemmer jo. Det er uansett ikke vanlig å gå over mer enn 14 dager, da setter de en vanligvis i gang. Men jeg ville vel ikke "satset" på en tidlig fødsel, nei. I tillegg føler visst mange at det blir et forerdelig mas når terminen nærmer seg: "Skjer det noe snart, eller?!?!?"-telefoner 5 ganger til dagen og sånn, så å ha en forventning om å føde tidlig hengende over seg i tillegg blir kanskje litt mye... Så vei dine ord nøye! 12
Polyanna Skrevet 19. mars 2002 #17 Skrevet 19. mars 2002 hehe... Bra at du ikke vil mase. Jeg har en venninne som rett og slett utviklet telefonangst da hun gikk og ventet på den første! Hva som er å foretrekke kommer nok an på... Hun føler seg nok like elendig om hun er kjempehøygravid som hun gjør en uke etter fødselen.... Krysser fingre! 12
fletta Skrevet 19. mars 2002 #18 Skrevet 19. mars 2002 Litt på sidelinjen dette; men Ragnhild.... ikke meningen å irritere deg Var nyskjerrig på en litt mer eksakt termin, da jeg syns desember hørtes ut som litt i seineste laget. Det med å beholde barnet eller ikke var kanskje dumt spurt, men da graviditeten i utg.pkt. ikke var planlagt er det jo ingen selvfølge at alle velger å fullføre.... Ha en strålende dag 12
Heda Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #19 Skrevet 21. mars 2002 Hei Jeg beholder barnet. Og terminen er ikke nøyaktig beregnet, men mer som et utgangspunkt Ingen dumme spørsmål, bare litt for få svar (fra meg) Heda
Denise Skrevet 23. mars 2002 #20 Skrevet 23. mars 2002 Hallo! Jeg fikk min sønn før termin, også ei venninne av meg fikk sin sønn før termin. Ei tidligere klassevenninne fikk også sin førstefødte før termin, så det er ingen "selvfølge" at førstefødte går over tiden!! (Selv om kanskje det er vanlig?!?) Klem fra Denise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå