Gå til innhold

Hevelse på skinnleggen en måned etter skade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slo skinnleggen skikkelig mot en metal stige da jeg badet. Det blødde og foten var veldig øm og blå etterpå. Nå er det nøyaktig en måned siden og jeg har fremdeles en skikkelig kul på leggen. Den er ikke så øm, bare litt, og er fremdeles litt blå/mørk. Den er midt på skinnleggen, litt over der det blødende såret var. Er dette normalt at det skal ta så lang tid? Trodde slike ting forsvant litt fortere. Jeg har lett for å få blåflekk, men dette er i overkant til og med for meg? Noen med erfaring? Bør jeg dra til lege med det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest du bør bestille time hos fastlegen og ta deg en sjekk ja siden det har gått såpass lang tid.

Siden du blødde, så høres det jo ut som det ble sår, og tenker at siden du kom i kontakt med en metallstige kan det jo være noe ureint som har funnet veien inn i såret også. 

Altså, dersom det hadde vært noen skikkelig lumske bakterier så hadde nok forlengst opplevd forverring og hatt feber osv., men uansett etter så lang tid, helt innenfor å dra til legen.

Anonymkode: 04caa...126

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at du bør få en lege til å se på dette, siden det både var i vann og metallstige involvert.

Det kan høres ut som om du har fått en såkalt bone bruise på leggbenet. Det sies ofte at det går over på 1-2 måneder, men personlig erfaring er at jeg har hatt slike kuler i mange måneder og til og med bikket over året før den ene kulen forsvant. Hos meg har det også variert ganske mye hvor vonde de har vært, den største var vond i flere måneder, selv om det ble gradvis bedre, og siste månedene var det bare en kul som ikke gjorde vondt. Blåmerkene har også vart i lang tid når jeg har hatt bonebruise på leggen, trolig fordi blødningen i benet gjerne tar lenger tid å løse seg opp, slik at det stadig har hengt igjen noe farge. Alle slike jeg har hatt har blitt helt bra igjen.

Jeg hadde ikke kutt gjennom huden ved noen av tilfellene (bare litt overfladiske skrubbsår et par ganger).

Men siden du hadde det kuttet - få det sjekket av lege! Bestill deg en time til fastlegen din.

Anonymkode: 9d042...509

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noe lignende. Det varte i fem uker. Fikk forklart at det var en blødning i muskelen (hematom) og det tar langt tid før kroppen klarer å kvitte seg med. Etter tre uker så roet det seg mye, men det var fortsatt ømt, noe hovent og blå/brunt i et par uker til. 

Anonymkode: fb9a0...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...