Gå til innhold

Pumping, betydde dette at jeg hadde lite melk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brukte Medela sin pumpe (med en, ikke slik som kan henge på selv). Hver gang jeg pumpet fikk jeg kun ut 30 ml, og kanskje 70 når jeg hadde brystspreng. Betyr dette at jeg hadde så lite melk? Eller kan det være at jeg ikke fikk til pumpingen? Jeg delammet i 4 måneder grunnet vekt på baby ved fødsel, også ble det bare en vane. Fikk ikke mensen før jeg sluttet å amme så regnet med at jeg hadde litt melk, men nå venter jeg barn 2 og vil gjerne finne ut av det

Anonymkode: b40c0...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Kjenner flere som har slitt med å pumpe selv om de har hatt godt med melk og fullammet, og ammet helt til fast føde tok helt over. Det trenger ikke å være noen sammenheng.

Anonymkode: 80a90...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte prøve flere ulike merker på pumper før jeg fant en som fungerte optimalt for meg. 

Det er ikke alle pumper som er like god for alle, også viktig at man sjekker at man har rett str på sugedelen til nippel.. Er den feil str så skaper det litt problemer. 

Kan også skyldes pumpeteknikk som gjør det. 

Anonymkode: 99d27...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg pumpet da eldstemann var baby, kjøpte dyr pumpe og alt, men fant etter hvert ut at alt strevet med å rengjøre og koke pumpeutstyr ikke var verdt det, fordi jeg måtte sitte i evigheter for å samle opp nok til et lite beger. Begynte å håndmelke isteden, og da gikk det unna. Fikk som regel ut 80 ml på relativt kort tid, mot kanskje 40-50 ml etter evigheter med pumping.

Anonymkode: 3c26d...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet uten problemer, men fikk knapt ut noe med pumpe. 

Anonymkode: c416e...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...