AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #1 Skrevet 29. juni 2024 Jeg er sjokkert! En 10 åring på stranden som kommenterer hvordan andres kropper er-blandt annet min. Jeg er 165cm og 60kg. Litt ekstra på magen-du ser veldig gravid ut var kommentaren når foreldre satt ved siden av. Hva er greia? Lærer ikke barn at man ikke skal snakke om andres kropp? Anonymkode: 307b5...74f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #2 Skrevet 29. juni 2024 Jo, de lærer det, men det er en hel haug med barn som ikke bryr seg. Da jeg hentet min 2. klassing på sfo her forleden så hørte jeg en gutt rope «så skyt da din jævla homse» til en annen gutt på fotballbanen. De er 8 år…. Språkbruk blant barn er et problem, og man må massivt på banen for å få bukt med det. Men det er mange foreldre som ikke bruker energi på å følge det opp. Anonymkode: 5f505...187 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #3 Skrevet 29. juni 2024 Det viktigste her er jo hvordan foreldrene til barnet reagerte på denne kommentaren? Anonymkode: f7949...333
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #4 Skrevet 29. juni 2024 Se nå bare på hvordan voksne mennesker og foreldre snakker til hverandre her på kg da. Klart at viss disse foreldrene utviser bare 5% av den samme respektløse tonen irl så er det vel en selvfølge at barna deres arver mye av det samme møkket. Anonymkode: b7dc5...fd9 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #5 Skrevet 29. juni 2024 Barn har ikke sperrer, de sier bare det de ser. Det som voksne tenker inni seg. Men enig at man bør forvente mer av en 10-åring. Da er de bevisste nok til at de bør vite hvor grensene går. Her skorter det på oppdragelsen. Anonymkode: 81d3c...4de
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #6 Skrevet 29. juni 2024 De fleste barn tenker ikke før de snakket, og sier rett ut det de tenker. Han tenkte at du så gravid ut, og sa det høyt. Han sa ikke at du så feit ut, for det kan han ha lært at er ugreit å si. Kjip kommentar, og skjønner om du ble lei deg. Anonymkode: c4e6c...f66
Helene1982 Skrevet 29. juni 2024 #7 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste barn tenker ikke før de snakket, og sier rett ut det de tenker. Han tenkte at du så gravid ut, og sa det høyt. Han sa ikke at du så feit ut, for det kan han ha lært at er ugreit å si. Kjip kommentar, og skjønner om du ble lei deg. Anonymkode: c4e6c...f66 Han burde jo også lære at det å påpeke mulig graviditet også er noe man ikke skal gjøre før man annonserer det selv. Barn vet ikke alt og lærer underveis, men de lærer ikke om ikke voksne rettleder dem. En på 10 burde vite at man ikke kommenterer på andres kropp. 2
Hololo Skrevet 29. juni 2024 #8 Skrevet 29. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er sjokkert! En 10 åring på stranden som kommenterer hvordan andres kropper er-blandt annet min. Jeg er 165cm og 60kg. Litt ekstra på magen-du ser veldig gravid ut var kommentaren når foreldre satt ved siden av. Hva er greia? Lærer ikke barn at man ikke skal snakke om andres kropp? Anonymkode: 307b5...74f temmelig sikker at de fleste gjør det, men ser du på det ekstreme kropps fokuset som er overalt så får barna noen bilder i hodet. Og barn har som nevnt over her ikke den samme sperren som oss voksne, og sier ofte ting uten å tenke. Håpe foreldrene ialfall reagerte her.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #9 Skrevet 29. juni 2024 Helene1982 skrev (40 minutter siden): Han burde jo også lære at det å påpeke mulig graviditet også er noe man ikke skal gjøre før man annonserer det selv. Barn vet ikke alt og lærer underveis, men de lærer ikke om ikke voksne rettleder dem. En på 10 burde vite at man ikke kommenterer på andres kropp. Kan ikke forlange såpass av en på 10 år. Men du som har levd en del år lengre, burde klare å overse slike kommentarer. Anonymkode: 3b423...8b7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #10 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er sjokkert! En 10 åring på stranden som kommenterer hvordan andres kropper er-blandt annet min. Jeg er 165cm og 60kg. Litt ekstra på magen-du ser veldig gravid ut var kommentaren når foreldre satt ved siden av. Hva er greia? Lærer ikke barn at man ikke skal snakke om andres kropp? Anonymkode: 307b5...74f I følge folk på KG er det bare fint at barn er nysgjerrige og ærlige, de har lov å si de styggeste ting og man må bare smile og ta i mot, for det er jo bare baaaarn 🙄 Anonymkode: 68d8a...e38 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå