AnonymBruker Skrevet 29. juni #1 Del Skrevet 29. juni Jeg er voksen dame i midten av 30 årene. Helt fra jeg var tenåring blir jeg oppfattet som "komisk" og "morsom" men en som ikke blir respektert. Vanligvis så bryr jeg meg ikke. Jeg er som jeg er og folk får ta meg som jeg er. Men, nå har jeg truffet en nyderlig mann. Han viser interesse for meg. Men samtidig har jeg en kvinnelig konkurrent. Hun er alt det jeg ikke er. Pen stemme, lett for å prate, litt rapp kjeftet... frimodig og hun har noe... som tiltrekker andre. Jeg er tynn og det er min store fordel. Min figur. Jeg tuller mye og skaper god stemning. Men noe ved min holdning gjør at jeg ikke blir kanskje alltid respektert. Kanskje jeg mangler selvtillit. Kanskje stemmen min er litt... barnslig ... vet ikke. Har du sett den filmen med Sandra Bullock... hvor hun er undercover som politi i en skjønnhetskonkuranse.... Hun er seg selv og kanskje ikke som de andre jentene. Kjenner meg veldig mye igjen i henner der. Så.... hva konkret bør jeg gjøre for å skape respekt? Trening hjelper mye på selvtillit. Jeg skulle ønske også at jeg var litt mer feminin ... hvordan bli det? Eller hvordan være seg selv... og likevel vinne den mannen jeg har blitt kjent med .... Dette er jo så åpent spurt. Tips og råd som styrker selv bilde tas i mot.🙂 Anonymkode: 7b2b0...827 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissepasning Skrevet 29. juni #2 Del Skrevet 29. juni Hvis jeg var deg ville jeg heller satset på å sjarmere enn å inngi respekt. Spill på styrkene dine! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 29. juni #3 Del Skrevet 29. juni (endret) Denne saken har to sider. Først, det blir helt feil at du skal være nødt til å endre deg for å få has på en mann. Hvis han ikke liker deg for den du er så er det jo ikke liv laga i utgangspunktet. Han får være så fin og flott som han vil, men du kan jo ikke endre hele vesenet ditt for hans del. Det vil aldri holde i lengden uansett. Så mitt råd er: vær deg selv, og så får han enten like det eller la være. Så skriver du at du mangler selvtillit. Det er litt rart når du vanligvis ikke bryr deg og hvor du tar plass og byr på. Man skulle tro du hadde evignok selvtillit da. Respekt er en annen ting. Humor kan være bra i mengder, men fjas gjør deg fort til en pushover. Skal du ha respekt så må du nok balansere humoren med seriøsitet. Og skal du være seriøs så må du tørre å si ifra rundt det som betyr noe. Gjerne i motstandsformat. Så de gangene du jatter med, lar andre si imot eller lar deg overkjøre, det er da du må reagere. Og ikke med humor, men med alvor. Tør å by på deg selv også når ting er seriøst. Jeg vedder en knapp på at du har forbedringspotensiale på sistnevnte? Ellers kan du alltids rette opp ryggen og løfte opp haka litt. Altså stram opp kroppsholdningen. "Humortroll" er ofte litt mer hengslengt i kroppen med framoverbøyd hode og skuldre. Så øv deg litt på "supermann"-grunnstillingen. Endret 29. juni av Bombasi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Del Skrevet 29. juni 2 minutter siden, Lissepasning said: Hvis jeg var deg ville jeg heller satset på å sjarmere enn å inngi respekt. Spill på styrkene dine! Nyderlig svar. Tusen takk ❤ Anonymkode: 7b2b0...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #5 Del Skrevet 29. juni 1 minutt siden, Bombasi said: Denne saken har to sider. Først, det blir helt feil at du skal være nødt til å endre deg for å få has på en mann. Hvis han ikke liker deg for den du er så er det jo ikke liv laga i utgangspunktet. Han får være så fin og flott som han vil, men du kan jo ikke endre hele vesenet ditt for hans del. Det vil aldri holde i lengden uansett. Så mitt råd er: vær deg selv, og så får han enten like det eller la være. Så skriver du at du mangler selvtillit. Det er litt rart når du vanligvis ikke bryr deg, tar plass og byr på. Man skulle tro du hadde evignok selvtillit da. Respekt er en annen ting. Humor kan være bra i mengder, men fjas gjør deg fort til en pushover. Skal du ha respekt så må du nok balansere humoren med seriøsitet. Og skal du være seriøs så må du tørre å si ifra rundt det som betyr noe. Gjerne i motstandsformat. Så de gangene du jatter med, lar andre si imot eller lar deg overkjøre, det er da du må reagere. Og ikke med humor, men med alvor. Tør å by på deg selv også når ting er seriøst. Jeg vedder en knapp på at du har forbedringspotensiale på sistnevnte? Ellers kan du alltids rette opp ryggen og løfte opp haka litt. Altså stram opp kroppsholdningen. "Humortroll" er ofte litt mer hengslengt i kroppen med framoverbøyd hode og skuldre. Så øv deg litt på "supermann"-grunnstillingen. Tusen takk for at du tok deg tid å skrive dette 🥰 Veldig gode og konkrete råd du gir her. Tusen takk ❤ Anonymkode: 7b2b0...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #6 Del Skrevet 29. juni Den kvinnelige konkurrenten min... hun ringer han ofte, spør ofte om hjelp til å reparere ditt og datt. Han sier først nei.... men hennes vesen gjør at hsn gang ... og gang kommer og hjelper. Hvordan kan man opparbeide slikt vesen.? Det er noe enkelte mennesker bare har i seg... evnen til å tiltrekke andre mennesker. Selv om han takker først nei... ender han opp med å hjelpe henne med noe. Det kunne jo ikke falt meg inn å vært så på trengende. Anonymkode: 7b2b0...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #7 Del Skrevet 29. juni Men herregud.. problemet ditt er jo dette kvinnfolket. Så du skal altså bli som henne, sånn at han som viser interesse for deg skal bli enda mer interessert i deg og ditche henne? Han liker deg jo nå?? Velger han henne over deg så var han jo aldri rett for deg uansett. For å snu situasjonen, hvordan hadde du tatt det om han plutselig en dag dukket opp med en helt ny personlighet? Anonymkode: 9b4f1...3e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #8 Del Skrevet 30. juni 10 hours ago, AnonymBruker said: Men herregud.. problemet ditt er jo dette kvinnfolket. Så du skal altså bli som henne, sånn at han som viser interesse for deg skal bli enda mer interessert i deg og ditche henne? Han liker deg jo nå?? Velger han henne over deg så var han jo aldri rett for deg uansett. For å snu situasjonen, hvordan hadde du tatt det om han plutselig en dag dukket opp med en helt ny personlighet? Anonymkode: 9b4f1...3e1 Fantastisk flott svar. Tusen takk 🙂 ❤ Må bare forklare hvorfor jeg føler slik ovenfor henne. Igår var vi alle tre samlett, sammen med noen venner. Jeg og han satt litt på siden og pratet. Vi pratet lett og tullet mye. Hun var heletiden i nærheten av oss og prøvde å stille han noen spørsmål om noe uvesentlig. Så kom til meg og spurte meg om noe. Hele tiden en slags innblanding- når hun ikke er i sentrum. Til slutt fikk vi ikke pratet sammen, så vi løste oss opp. Men... greien er. Hun kan utfordre meg ved å påstå noe, som jeg ikke er enig i. Jeg sier ifra og hun utfordrer videre, for å liksom sette meg fast. Dette høres litt rart ut. Men hun er liksom "vennlig, høflig men med en bismak" - hvor jeg igjen blir den liksom rare. Hvordan jeg vet at hun tar så mye kontakt... fordi han selv forteller det til meg... Vi er alle kollegaer på en arbeidsplass. Så vi ser hverandre ofte. Nei... kanskje han ikke er min type. Ok. Men hvordan da være selvsikker når man møter slike sterke personligheter... Når hun utfordret ved å stille spørsmål eks... ved noe faglig .... når hun kverulerer... når hun liksom manipulerer og får deg til å ligge under... Anonymkode: 7b2b0...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 30. juni #9 Del Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Fantastisk flott svar. Tusen takk 🙂 ❤ Må bare forklare hvorfor jeg føler slik ovenfor henne. Igår var vi alle tre samlett, sammen med noen venner. Jeg og han satt litt på siden og pratet. Vi pratet lett og tullet mye. Hun var heletiden i nærheten av oss og prøvde å stille han noen spørsmål om noe uvesentlig. Så kom til meg og spurte meg om noe. Hele tiden en slags innblanding- når hun ikke er i sentrum. Til slutt fikk vi ikke pratet sammen, så vi løste oss opp. Men... greien er. Hun kan utfordre meg ved å påstå noe, som jeg ikke er enig i. Jeg sier ifra og hun utfordrer videre, for å liksom sette meg fast. Dette høres litt rart ut. Men hun er liksom "vennlig, høflig men med en bismak" - hvor jeg igjen blir den liksom rare. Hvordan jeg vet at hun tar så mye kontakt... fordi han selv forteller det til meg... Vi er alle kollegaer på en arbeidsplass. Så vi ser hverandre ofte. Nei... kanskje han ikke er min type. Ok. Men hvordan da være selvsikker når man møter slike sterke personligheter... Når hun utfordret ved å stille spørsmål eks... ved noe faglig .... når hun kverulerer... når hun liksom manipulerer og får deg til å ligge under... Anonymkode: 7b2b0...827 Uu ifra det du skriver kan det virke som om han er mere interressert i å ha ha kontakt med deg istedetfor med kollegaen din. Altså hun tar forsøker å blande seg inn i samtalen deres mens han snakker med deg, hun ringer han å spør om tjenester-hvorpå han svarer NEI først, men så gir seg. Hadde han vært veldig betatt av henne hadde han vel kastet seg rundt med en gang tror du ikke? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #10 Del Skrevet 30. juni Jeg gidder ikke svare noe om selve fyren og hun dama, for det er jo bare vas... For å bygge selvtillit (og dette er vitenskapelig studert og bevist) er den beste, og raskeste, løsningen å søke mestringsfølelse. Finn en hobby eller noe du ønsker å lære deg, for å søke mestringsfølelse så ofte som mulig! Ideelt sett vil du søke mot én ting som gir deg mestringsfølelse i kroppen, og én som gir deg mestringsfølelse i hjernen. Anonymkode: d7383...d1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #11 Del Skrevet 30. juni En selvsikker person er ikke sterk. Det er når du føler deg liten og redd, at du kan vise styrke. Anonymkode: f76e2...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #12 Del Skrevet 30. juni 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg gidder ikke svare noe om selve fyren og hun dama, for det er jo bare vas... For å bygge selvtillit (og dette er vitenskapelig studert og bevist) er den beste, og raskeste, løsningen å søke mestringsfølelse. Finn en hobby eller noe du ønsker å lære deg, for å søke mestringsfølelse så ofte som mulig! Ideelt sett vil du søke mot én ting som gir deg mestringsfølelse i kroppen, og én som gir deg mestringsfølelse i hjernen. Anonymkode: Takk for fint råd 🙂 Tro meg... jeg har nok i mitt liv som gir meg mestringsfølelse 🥰 Anonymkode: 7b2b0...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #13 Del Skrevet 30. juni 2 hours ago, AnonymBruker said: Basert på siste info ville jeg skygget banen på begge to var jeg deg. Det er tydelig at de to har hatt og fortsatt har en greie. Du sier nå at dere er kollegaer..... Seriøst, kutt begge to, det vil aldri bli bedre og mindre drama. Anonymkode: 23f70...c2f Veldig klokt og flott svar. Var egentlig den konklusjonen jeg også kom frem til 🙂 Anonymkode: 7b2b0...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni #14 Del Skrevet 30. juni 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for fint råd 🙂 Tro meg... jeg har nok i mitt liv som gir meg mestringsfølelse 🥰 Anonymkode: 7b2b0...827 Ting som ikke har med menn og dating å gjøre? Anonymkode: d7383...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Del Skrevet 2. juli For all del, ikke bli som hun andre damen. Hun høres slitsom ut. Vær deg selv! Anonymkode: 1a6d8...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 21.48): Den kvinnelige konkurrenten min... hun ringer han ofte, spør ofte om hjelp til å reparere ditt og datt. Han sier først nei.... men hennes vesen gjør at hsn gang ... og gang kommer og hjelper. Hvordan kan man opparbeide slikt vesen.? Det er noe enkelte mennesker bare har i seg... evnen til å tiltrekke andre mennesker. Selv om han takker først nei... ender han opp med å hjelpe henne med noe. Det kunne jo ikke falt meg inn å vært så på trengende. Anonymkode: 7b2b0...827 Ho er manipulerende og utspekulert, vil du i det hele tatt bli slik? Vær den du er. Du vinner adskillig mer på det i lengden. Anonymkode: 49487...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 2. juli #17 Del Skrevet 2. juli Min erfaring er at man ikke kan forandre personlighet. Man er prisgitt det man er født med eller har utviklet gjennom barn og ungdomstiden. Jeg er 38 og blir like nervøs sosialt som alltid, til tross for et tiår i et yrke som har utfordret angsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #18 Del Skrevet 3. juli 12 hours ago, DelvisPresley said: Min erfaring er at man ikke kan forandre personlighet. Man er prisgitt det man er født med eller har utviklet gjennom barn og ungdomstiden. Jeg er 38 og blir like nervøs sosialt som alltid, til tross for et tiår i et yrke som har utfordret angsten. At du ikke har endret deg på ti år i en bransje som utfordrer angsten din, betyr ikke at "man" ikke kan endre personlighet. Dette finnes det jo flere titalls seriøse studier på som beviser hvordan vi kan fullstendig reprogrammere oss - selv andre kan reprogrammere oss, i.e. hjernevasking. Altså, at du ikke har endret deg er et bevis på at den utfordringen du får via jobb, ikke er den riktige metoden for å jobbe med angsten din. Det betyr ikke at det ikke er mulig å forandre personlighet, verken for deg eller for andre. Det er langt letter enn folk flest tror, men du behøver ikke gå langt i dybden for å lære mye om dette innen psykologistudier. Anonymkode: d7383...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli #19 Del Skrevet 4. juli Mitt tips er å fokusere på personlig utvikling. Vær interessert i å lære. Se på filmer med et filosofisk og spørrende sinn. Les bøker og se filmer som kan lære deg noe mer, som om relasjoner. Du kan å reflektere over hvordan folk er uten at du øver på å ikke dømme de av de du ser på gata, i sosiale medier, reality tv, med mer... Meditasjon kan å være en måte til å bli mer selvisikker og sterk. Utforsk din indre verden og ellers uttrykk deg. Skriv dikt? Da får du satt ned følelsene dine på papiret og kan se prosessen. En kombinasjon av alt dette vil gjøre deg mer selvsikker, sterk. og trygg på deg selv. Anonymkode: 4fbde...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå