Gå til innhold

hva gjør dere som er 100% alene med barna nå på sommeren ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mamma til 4 barn, der 2 er 10 og 13 og de 2 yngste er barnehagebarn, de yngste er det jo ikke noe problem med,så lenge de går i bhg og de tar 3 uker med meg når jeg går til ferie i uke 30,men jeg får så dårlig samvittighet for de 2 største, de er store nok til og være hjemme de 8 timene jeg er borte,men føler jeg ikke strekker til.

har dessverre veldig liten familie, mine foreldre er dø, jeg er alenebarn, har kun en tante og onkel og 2 søskenbarn på andre siden av landet, barnefaren er helt ute av bilde og familie hans stiller heller ikke opp.

Så hva gjør dere andre aleneforeldre ? og har dere mye dårlig samvittighet

Anonymkode: 286fc...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er mamma til 4 barn, der 2 er 10 og 13 og de 2 yngste er barnehagebarn, de yngste er det jo ikke noe problem med,så lenge de går i bhg og de tar 3 uker med meg når jeg går til ferie i uke 30,men jeg får så dårlig samvittighet for de 2 største, de er store nok til og være hjemme de 8 timene jeg er borte,men føler jeg ikke strekker til.

har dessverre veldig liten familie, mine foreldre er dø, jeg er alenebarn, har kun en tante og onkel og 2 søskenbarn på andre siden av landet, barnefaren er helt ute av bilde og familie hans stiller heller ikke opp.

Så hva gjør dere andre aleneforeldre ? og har dere mye dårlig samvittighet

Anonymkode: 286fc...23f

Du er tøff💝 Jeg er 100% alene med 2. Ingen far. De er nokså selvstyrte tenåringer eldre enn dine,men da de var mindre var vi hjemme eller dro til syden en uke. Har også barn som har en far,så dro da jeg hadde kun de jeg er alene med. Noen somre hadde jeg kjæreste,da ble det telttur osv. Er det sol er stranden fint. Dårlig vær kino med de eldste? Hold ut! Snart er de tenåringer og sover lenge styrer seg selv.

 

Anonymkode: 8eb65...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og alene med fire barn. Eldste er to jenter, samme alder som dine. Først måtte jeg bare senke forventingene til meg selv. Har og har og hatt mye dårlig samvittighet! De første dagene så de litt mye på tv. Ellers har de skjermtid med foreldrekontroll så da kan se ikke bruke skjerm. Tar og med meg ledningen til TV. De blir svært kreative uten skjerm. Har kjøpt inn lerret de kan male på, hvite T-skjorter og stofftusjer, og andre hobbyting. De får og litt penger og kan kjøpe seg en god morgen yoghurt og dra på en sykkeltur, sykle til byen å kjøpe is. De får og litt arbeidsoppgaver som å rydde ut av oppvaskmaskin og støvsuge og slik for å tjene penger. 

 

Uansett, bra jobba ❤️ sender deg masse styrke, det går nok bra uansett ❤️

Anonymkode: f4bdb...33e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de to eldste er sammen, og syns kanskje også at det er litt godt og stas med alenetid? Har du snakket med dem om det, og eventuelt hva som kan gjøres annerledes om de ikke liker å være alene hjemme? Er det ett eller annen du kan kjøpe inn som de kan holde på med, feks?

Jeg har også hatt dårlig samvittighet igjennom årene. Har bare ett barn som jeg er alene med, og det har ikke alltid vært like greit å være på arbeid når hun har vært hjemme. Men nå vet jeg at hun syns det går helt fint å være alene hjemme, så da er det lettere. 

Anonymkode: 2cc32...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn jeg er 100% aleine med.  Reiser til min hjemby hver sommer og er der 4 uker , har som regel fri hele juli fra jobb. 
 

Anonymkode: b2bb7...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferie alene hjemme mens foreldre var på jobb husker jeg bare som veldig gode minner. Ja nesten bedre minner derfra enn familieturene haha. Den følelsen man hadde som barn når sommerferien føltes langt som et år, og ingen planer og press lå foran en 💛

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to eldste klarer seg selv. Trenger nok ikke ha så dårlig samvittighet. Dem syns det sikkert er deilig å være alene. 

Anonymkode: 23458...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, ei på syv og en på tre. Vi skal dra masse på stranda, fiske krabber og diverse dyr som lever i vannet og se på dem. Vi skal plukke skjell, bær og blomster.

Vi skal sykle, dra på besøk, spise is og dra på lekeplass.

Utforske nærområdene fordi det er jeg skikkelig dårlig på ..

Skal besøke hytta til besteforeldrene dems.

 

 

Anonymkode: 18ec3...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune er det ulike aktiviteter, idrettsskole og leir for barn fra 2klasse til 7klasse i starten og slutten av skoleferien. Mange melder barna på dette, mens foreldrene jobbe i juni og august. 

Anonymkode: 7bb88...961

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor (Oslo) er det tilbud om sommerskolen i uke 26, 27 eller 33 for barn i skolealder. Da kan man velge tema ut fra interesser. Ellers fins det diverse aktivitetscamper med alt fra vannleker og til ballspill, sjakk og koding. Mye må man betale for, men noe er gratis. Mine har deltatt på noe av dette, og vært veldig fornøyde. Etter feks en uke med padling, og klatring blir de så slitne at det bare er deilig med en uke med  "ingenting" etterpå. Har du sjekket om det er slike tilbud i deres kommune? 

Anonymkode: 28cec...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% alene med 1 og har så dårlig samvittighet døgnet rundt. 
Har selv dårlig helse og lite krefter igjen etter jobb, så hun sitter stort sett alene hele dagen med skjerm. 
ingen venner hjemme og ingen far eller familie… 

Hater sommerferiene av denne grunn. 
I år har vi ikke råd til ferie heller, men når jeg får ferie (fri) kan vi i det minste være sammen og jeg får henne bort fra skjermen…

Skulle så ønske hun i det minste hadde hatt søsken, men så heldig er vi ikke. 

Anonymkode: d5d7e...8de

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 13-åringen min koser seg alene hjemme. Det gjør nok dine også, pluss at de har selskap i hverandre. De får jo masse frihet, og får styre sommerferien litt selv. Det er ikke noe vits å ha dårlig samvittighet for noe man ikke får gjort noe med😊

Anonymkode: 89953...bf6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 unger med samme udugelige far?
hvorfor gjøre seg selv, og barna, så ille???

Anonymkode: 8eea0...a2a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barnet var yngre så gjorde vi masse gøy, vi dro til utlandet, på badeland, på stranda, hytta med og uten venner, besøkte venner på deres hytter, dro på fotballcuper i inn- og utland osv. Nå er han gammel nok til å dra på ferie uten mor og får en mye morsommere sommer enn meg. Og det har han jobbet hardt for. 
Erfaringen er at det er litt sent å sosialisere ungene rett før sommerferien, man må nesten holde det gående hele året. Det må ikke koste mye heller. Kano og telttur i marka, billig Airbnb andre steder enn hjemme, badestranda, turist i egen by, henge med venner ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

Nei prøver jo ikke ha så dårlig samvittighet,men ikke alltid lett. Ja tror hn på 13 koser seg veldig alene og de er gode venner.

de får litt penger til uka så de kan gå på kino, eller dra på badeland, eller kongeparken.

Her på jobben har vi sent og tidlig ferie anhvert år, så i år har jeg sen, nesten enkelere med sen enn tidlig for da er jeg allerede ferdig 15 juli, nå begynner jeg den 22 juli og er ferdig og har ferie frem til 12 august, så da er det jo bare en uke til skolestart, blir verre neste år fra høsten av for d begynner det ene barnehagebarnet på skolen, må enten bytte jobb eller finne en barnevakt til  skolestarteren

Anonymkode: 286fc...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

4 unger med samme udugelige far?
hvorfor gjøre seg selv, og barna, så ille???

Anonymkode: 8eea0...a2a

Idiot kvinnfolk! Noen har en far som er død,andre har en ikke egnet far osv. Livet er ikke alltid noe du kan planlegge. Stakkars barna dine med de holdningene🤢

Anonymkode: 8eb65...28f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for alle svar

Nei prøver jo ikke ha så dårlig samvittighet,men ikke alltid lett. Ja tror hn på 13 koser seg veldig alene og de er gode venner.

de får litt penger til uka så de kan gå på kino, eller dra på badeland, eller kongeparken.

Her på jobben har vi sent og tidlig ferie anhvert år, så i år har jeg sen, nesten enkelere med sen enn tidlig for da er jeg allerede ferdig 15 juli, nå begynner jeg den 22 juli og er ferdig og har ferie frem til 12 august, så da er det jo bare en uke til skolestart, blir verre neste år fra høsten av for d begynner det ene barnehagebarnet på skolen, må enten bytte jobb eller finne en barnevakt til  skolestarteren

Anonymkode: 286fc...23f

Det finnes tilbud som fotballskole, sfo, 4H gårsuke, dagtilbud på ukesbasis man kan melde på osv. er mulig å få til noe, om du undersøker litt.

Anonymkode: 61bb4...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idiot kvinnfolk! Noen har en far som er død,andre har en ikke egnet far osv. Livet er ikke alltid noe du kan planlegge. Stakkars barna dine med de holdningene🤢

Anonymkode: 8eb65...28f

Det kan aldri være kvinnens feil?

Anonymkode: 36cd0...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

4 unger med samme udugelige far?
hvorfor gjøre seg selv, og barna, så ille???

Anonymkode: 8eea0...a2a

en fantastisk uintelligent kommentar, gratulere med det.

Jeg er 100% alene men har heldigvis mulighet til hjemmekontor, men kjenner flere både alene og de som er 2 der barn 10+ nok må vær hjemme alene noen uker på sommeren, tror egentlig de fleste ungene bare synes det er stas.

Ikke har dårlig samvittighet for det, slik er livet :)

Anonymkode: 421d7...03c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...