Gå til innhold

Stresset hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Passer en hund som jeg har passet en del før uten problemer. Nå er han tydelig stresset og går og gjemmer seg, vil ikke ha godbiter eller leke. 
Begynte når tordnet idag morges, gikk da og la seg på badet, tenkte han følte seg tryggere der så satte meg på badet med han. Men er altså stresset enda, skal jeg bare la han være i fred? 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre her, litt rart at ikke har roet seg om fremdeles er pga tordenværet. Blir jo bekymret for om kan være syk. 

Anonymkode: 01669...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min er ordentlig redd for tordenvær, og er stresset i laaang tid etterpå. Vil fremdeles ikke ut og går tur dagen etter 🙈

Så det trenger ikke være sykdom eller noe slikt. 

Anonymkode: 2b261...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min merker været før det kommer og er urolig hele dagen. Når det braker løs er hun utrøstelig og vil helst være på badet/ innerst i huset. Vi trøster ikke (bekrefter at noe er farlig da sies det), men setter på radio der inne, tar inn noe å ligge på og snakker rolig med henne. Hun er redd flere timer etterpå. Noen ganger kan hun fås utav det ved å gjemme godbiter i huset som hun skal finne. Blir da distrahert og glemmer frykten, men det må ha gått en god stund siden siste smell. 

Bare gi ham ro og la ham gjøre det han føler er naturlig nå en stund til 💗

Anonymkode: b0492...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Later som ingenting. Om den får oppmerksomhet når det tordner risikerer du å forsterke stresset/angsten.

Prøv å gjøre helt dagligdagse ting når tordnet har gitt seg.

Anonymkode: beed4...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 14.48):

Later som ingenting. Om den får oppmerksomhet når det tordner risikerer du å forsterke stresset/angsten.

Prøv å gjøre helt dagligdagse ting når tordnet har gitt seg.

Anonymkode: beed4...021

Eh nei. Dette er gammeldags og stemmer overhodet ikke. Vær så snill og trøst hunder som er stressa/redde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...