Gå til innhold

Rødvin

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

Var ute og løp i kveld (hipp hurra for meg), og da jeg stod i dusjen etterpå fikk jeg vanvittig lyst på rødvin. Så nå har jeg drukket et glass, og har veldig lyst på et glass nr. 2.

Hvor mye kalorier er det egentlig i rødvin? Jeg har hørt at den inneholder en del antioksidanter, og da bør den jo være littegranne sunn? Er det bedre å drikke et par glass vin på kvelden enn å spise sjokolade eller annet (som jeg pleier (eh, pleide) å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et glass rødvin 12% 1,2 dl tilsvarer 81 kalorier. (altså omtrent to knekkebrød uten pålegg.

Skrevet

Mens en sjokolade på 65 gram fort ligger på 350 kalorier.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Asj, det ble to glass rødvin, en kopp kakao og tre knekkebrød. Jeg blir alltid så sulten av å trene :(

Skrevet
Asj, det ble to glass rødvin, en kopp kakao og tre knekkebrød. Jeg blir alltid så sulten av å trene :(

:enig_anim:

Ikke ha dårlig samvittighet for det. Du hadde trent - og fortjente litt ekstra kos på kvelden. To glass rødvin er slett ikke ille. Jeg drakk 4 pils jeg i går og det ble nok langt fler kalorier.

Nei, vi kan ikke slutte helt å kose oss, kan vi vel?

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for det. Du hadde trent - og fortjente litt ekstra kos på kvelden. To glass rødvin er slett ikke ille. Jeg drakk 4 pils jeg i går og det ble nok langt fler kalorier.

Og husk at rødvin også er sunt! :)

( Pils 4,4%, 3,5 dl tilsvarer 131 klalorier)

Sjekk denne siden: :)

http://www.lommelegen.no/art/art1797.asp

Gjest Fruktkake
Skrevet

Vi kan ikke det. Alkohol skal jeg ha lov til å konsumere, men kanskje ikke så hyppig og så store mengder som jeg pleier...

Gjest Hilde K S
Skrevet

Husk også at etter at du har trent, vil forbrenningen være høy en stund etterpå. Det er da man faktisk kan unne seg det lille ekstra.

Når du har trent en stund og har utviklet større muskler, øker energibehovet ditt også. Muskler forbrenner mer enn fett.

Jeg har nettopp tatt opp igjen trening på "skikkelig" nivå, etter en spontanabort. Appetitten min er enorm. Stort sett kan jeg spsie det jeg vil når jeg vil, forutsatt at jeg trener.

Skrevet

Du skal putte inn næring etter at du har trent, men være litt flink med HVA du putter i deg.. rødvin, kakao og sånt er ikke det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...