Gå til innhold

Kvinner vil ikke innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (50 minutter siden):

men påstanden var at 94% av menn ble ekskludert på grunn av høyde, som ville betydd at 94% av menn er under 1.65 ish som ikke stemmer. Det er kjipt at man ikke er alles preferanse, men det gjelder også geografisk, alder og andre demografier. Dating er ikke en konkurranse om flest likes. 

Er ikke det det betyr i det hele tatt. Jeg skjønner ikke hvordan du misforstår grafen så grådig. Dette skulle du lært på barneskolen.

Anonymkode: f9398...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner ei eneste dame som er sammen med hverken spesielt høye, veltrente eller klassisk kjekke menn. De er derimot sammen med menn med samme humor og interesser som seg selv. Menn som utfyller hvem de er og har like mål for hverdagen og framtida som dem selv. Og noen av de er sammen med slemme menn de burde avslutte forholdet med.

Forresten kom jeg på at jeg kjenner en mann på over 2 meter som er i et forhold, men han er langt fra veltrent og ser helt vanlig ut.  Men jeg kom på en til. En 18-19-åring langt ut i slekta mi som er både høy, aktiv idrettsutøver og som ser ut som en glatt partysvenske. 

Alle andre høye, veltrente og klassisk kjekke menn jeg kjenner er single eller sammen med menn. 

Anonymkode: 0a19c...494

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er variasjon, men også klare fellesnevnere. 

Anonymkode: 075c0...cef

Mine kjærester har variert fra lysblond til sort hår, 194 cm til 171, slank/tynn og dadbod/lettovervekt til godt trent.

Eneste fellesnevneren de jeg har vært tiltrukket av har, er masse bra humor og omtanke og oppmerksomhet for de rundt seg og de skarpe rent mentalt.

Anonymkode: 43421...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, og det er at kvinner tiltrekkes av mye rart. Virker som de har fler variasjoner når det gjelder smak og behag. Noen ganger kan man se f.eks en mann som er 4 på skalaen, med ei som er 8. Men denne "4" mannen er kanskje en 7 for hennes skala, pluss andre kvaliteter som han har som bidrar høyere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med alle disse amerikanske høydemålene? 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2024 at 8:43 PM, Blåttvann said:

Det er ikke min erfaring.

Du må også huske på at det er dobbelt så mange overvektige menn enn overvektige damer, kvinner kan rett og slett ikke være like kresne som menn.

Nei de langt mer kresne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/29/2024 at 8:22 PM, Helene1982 said:

Min påstand er at det er få kvinner som ser etter en mann som er penere enn dem selv. Ofte velger pene mennesker hverandre. Folk som er veldig opptatt av eget utseende er ofte opptatt av partnerens utseende også, enten det handler om at man er opptatt av trening og kropp, mote eller fasade. Jeg er enig i at alle til en viss grad er opptatt av utseende, men at både menn og kvinner generelt velger en person basert på BÅDE fysisk tiltrekning, verdier, personlighet og andre egenskaper. Om du er et rasshøl som kun er deilig (det gjelder begge kjønn) vil du kun tiltrekke deg andre deilige rasshøl (no pun intended) 

Skriver under på denne 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at alle kvinner (eller menn for den saks skyld) er like. Noen mennesker bryr seg mye om utseendet, noen lite, de fleste et sted midt i mellom. 

Jeg tror ikke det er så stor forskjell på menn og kvinners opptatthet av utseende på gruppenivå, men tror det er store forskjeller på individnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Uanonym bruker said:

Jeg tror ikke det er så stor forskjell på menn og kvinners opptatthet av utseende på gruppenivå, men tror det er store forskjeller på individnivå.

Når kvinner blir spurt om hvilken kjendis de er mest keen på, er det som regel de samme type mennene som går igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når kvinner blir spurt om hvilken kjendis de er mest keen på, er det som regel de samme type mennene som går igjen. 

For de fleste er det forskjell på kjendiser man synes er attraktive, og mennesker (kvinner eller menn) man ønsker å leve sammen med. De aller fleste i et forhold er ikke sammen med en som ligner plakaten de hadde på pike-/gutterommet da en person man har som idol på grunn av utseende/talent ikke har egenskapene man ser etter i en partner. De fleste ser forskjellen på å beundre en kjendis, og finne et menneske man vil leve sammen med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mann er mye penere enn meg! 

Anonymkode: 298c5...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Helene1982 said:

For de fleste er det forskjell på kjendiser man synes er attraktive, og mennesker (kvinner eller menn) man ønsker å leve sammen med. De aller fleste i et forhold er ikke sammen med en som ligner plakaten de hadde på pike-/gutterommet da en person man har som idol på grunn av utseende/talent ikke har egenskapene man ser etter i en partner. De fleste ser forskjellen på å beundre en kjendis, og finne et menneske man vil leve sammen med. 

De blir sammen med det de kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De blir sammen med det de kan få. 

Men Ikke det optimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 20.21):

Han ser helt vanlig ut, men takk for at du viser hvor standardene dine står. 

Men du er jo mann så det blir dumt om du først kommer med påstander om hvordan vi kvinner bryr oss om utseendet, for så å latterliggjøre brukere som bekrefter det du sier... ?? Du synes han ser vanlig ut, men andre er uenig. Blir bare vanvittig rart å kommentere andre smak.  

Anonymkode: c38d1...c7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (På 29.6.2024 den 20.32):

Overskriften din kategoriserer og generaliserer kvinner. Teksten begynner litt mildere med "mange kvinner" før du går over til å generalisere igjen. 

Hvorfor gjør du det? 

Det er menneskelig, at vi har behov for å kategorisere og sette ting i boks. Så overser man alle de hundrevis av gråsonene i en sak.

Nei vi kvinner får aldri fred haha. Skal jeg forklare hvorfor noen av mitt kjønn går etter attributter som signaliserer gode gener? Sånn er det bare. Ikke noe å gjøre med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men du er jo mann så det blir dumt om du først kommer med påstander om hvordan vi kvinner bryr oss om utseendet, for så å latterliggjøre brukere som bekrefter det du sier... ?? Du synes han ser vanlig ut, men andre er uenig. Blir bare vanvittig rart å kommentere andre smak.  

Fordi jeg vet det kommer til å være mye benektelser og bortforklaringer i kommentarfeltet, men der var det en ærlig kommentar jeg kunne fremheve.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner bryr seg om utseende? Har du sett noen av mennene kvinnfolka er med? 

Anonymkode: dd52f...f49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være kynisk markedsføring, sosiale medier, reality-serier, underholdningsindustrien , osv er nok en andel kvinner nærmest blitt sosialt kondisjonert til å hige etter Chads, som de da heller vil dele på fremfor å ta til takke med normale eller mindre kjekke karer. Dette gjelder ikke alle selvsagt, men det trengs egentlig ikke så mange til for at det blir en synlig skjevhet på datingmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 19.52):

Jeg tror det er vanskelig for mange kvinner å innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn fordi en stor del av deres egenverdi er basert på å anse seg som det sofistikerte kjønnet, i motsetning til de mer "primitive og enkle mennene".

Hvorfor liker kvinner høye og kjekke menn? De fleste kvinner vil si at de er "selvsikre" "sjarmerende", får dem til å føle seg "kvinnelige" o.l. mens de ofte bagatiliserer utseende. Dette gir mange menn feilaktige forventninger. Ikke bare er det misvisende å bagatilisere hvor viktig utseende egentlig er ovenfor andre andre, av enda viktigere betydning er det en form for selvbedrag. Hvorfor liker kvinner høye, veltrente og kjekke menn? Av nøyaktig samme grunn som menn liker pene kvinner med flotte kropper: Hvis en kvinne innrømmer hvor viktig det egentlig er betyr det at hun ikke er bedre enn de overfladiske hulemennene, og da kollapser mye av egoet og selvfølelsen. Det gir poeng til folk hun ikke ønsker å gi poeng til, selv om disse folkene sier mye sant.  

(Skrevet i Skråblikk og generaliseringer)

Dette her ga meg 0 mening.

Selvfølgelig er min mann kjekk for meg. Andre syntes ikke han er noe kjekk. Ikke er han spesielt høy heller. Jeg trwnger ikke en mann for å føle meg kvinnelig. Forøvrig har jeg svært lite behov for å føle meg kvinnelig.  Jeg har mest behov for å være meg. 

Anonymkode: f8a01...f60

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jegern Puahate said:

Takket være kynisk markedsføring, sosiale medier, reality-serier, underholdningsindustrien , osv er nok en andel kvinner nærmest blitt sosialt kondisjonert til å hige etter Chads, som de da heller vil dele på fremfor å ta til takke med normale eller mindre kjekke karer.

Hvordan foregår denne "delingen" egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...