AnonymBruker Skrevet 29. juni #41 Del Skrevet 29. juni 14 minutter siden, Grevling said: For å se hva folk mener se på hva de gjør kontra hva de sier. Jeg tror at begge kjønn er ganske overfladiske, men har hver sin måte å forholde seg til det på. Og selvinnsikten og ærligheten er en annen ting. Men ellers kommer sjelden disse diskusjonene noen vei. Det er rett og slett bare enkelte ting kvinner og menn ikke vil inrømme samme hvor mye bevis som underbygger poenget. Vurder folk basert på det de gjør, ikke det de sier. Riktig dette. Anonymkode: 075c0...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #42 Del Skrevet 29. juni Just now, Ebbeliten said: Herlig. Jeg visste at jeg manglet noe i dag. Og det jeg manglet var en fersk kvinnehat-tråd. 🙄 Dessverre er ikke det å rope "kvinnehat" i hytt og pine et argument. Anonymkode: 075c0...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #43 Del Skrevet 29. juni *Bagatellisere! Anonymkode: ad661...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 29. juni #44 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dessverre er ikke det å rope "kvinnehat" i hytt og pine et argument. Anonymkode: 075c0...cef Argument? Hvorfor skal man argumentere mot pisspreik? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #45 Del Skrevet 29. juni 9 minutter siden, AnonymBruker said: *Bagatellisere! Anonymkode: ad661...a0b Herregud... 🙄 Anonymkode: 075c0...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #46 Del Skrevet 29. juni Just now, Ebbeliten said: Argument? Hvorfor skal man argumentere mot pisspreik? Pisspreik? Hvordan er det pisspreik? Greit nok at det er satt på spissen (dette er skråblikk og generaliseringer) men jeg synes du burde kunne komme med noe bedre. Anonymkode: 075c0...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #47 Del Skrevet 29. juni Selvfølgelig vil jeg være sammen med en kjekk mann! Å være sammen med noen jeg ikke synes er fysisk attraktiv er helt bak mål. Når det er sagt så har det seg slik at hva som gjør en mann kjekk er ikke "one size fits all"! Jeg har vært sammen med (forelsket i og tiltrullet av) menn som er 30 cm høyere enn meg, 2 cm lavere enn meg, tynn, veltrent, overvektig, mørk, blond, skallet, tykk hårmanke, sterk, svak. Det de alle har til felles er et pent smil og fine øyne (altså et godt blikk!) som er 99% preget av personligheten deres. Jeg kan se at Mark Wahlberg objektivt sett har et bra utseende, men jeg synes han er like tiltrekkende som en våt ullsokk. Jeg kan også se at Kjell Magne Bondevik nok er helt på gjennomsnittet, men han har jo en viss sjarme, veltalenhet (jeg har aldri vært fan av politikke hans!) og erfaring som gjør at han i min verden havner i kategorien "kjekk og tiltrekkende". Anonymkode: d1baa...872 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #48 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det er vanskelig for mange kvinner å innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn fordi en stor del av deres egenverdi er basert på å anse seg som det sofistikerte kjønnet, i motsetning til de mer "primitive og enkle mennene". Hvorfor liker kvinner høye og kjekke menn? De fleste kvinner vil si at de er "selvsikre" "sjarmerende", får dem til å føle seg "kvinnelige" o.l. mens de ofte bagatiliserer utseende. Dette gir mange menn feilaktige forventninger. Ikke bare er det misvisende å bagatilisere hvor viktig utseende egentlig er ovenfor andre andre, av enda viktigere betydning er det en form for selvbedrag. Hvorfor liker kvinner høye, veltrente og kjekke menn? Av nøyaktig samme grunn som menn liker pene kvinner med flotte kropper: Hvis en kvinne innrømmer hvor viktig det egentlig er betyr det at hun ikke er bedre enn de overfladiske hulemennene, og da kollapser mye av egoet og selvfølelsen. Det gir poeng til folk hun ikke ønsker å gi poeng til, selv om disse folkene sier mye sant. (Skrevet i Skråblikk og generaliseringer) Anonymkode: 075c0...cef Utseende er i stor grad subjektivt. Ser man bilde av en tradisjonelt attraktiv mann, føler man ingenting. Ser man en video av en tradisjonelt attraktiv mann hvor han smiler eller viser en utstråling man liker, blir han attraktiv. En video av en tradisjonelt attraktiv mann som sier/gjør noe ekkelt, vil derimot øyeblikkelig bli kvalm og svært lite attraktiv. På samme måte, kan menn med gjennomsnittlig utseende eller rart/spesielt utseende, bli utrolig attraktive i kvinners øyne. Dette er grunnen til at kvinner bryr seg mest om personlighet, for personlighet, kjemi og utstråling kan gjøre en man kvalm og ekkel, eller utrolig attraktiv og sexy: uavhengig av hvordan han ser ut. Jeg sier ikke at utseende ikke spiller noe som helst rolle, men fordi en mann kan bli ekstremt uattraktiv eller ekstremt attraktiv i en kvinnes øyne basert på utstråling, personlighet og kjemi, så er utseende bare én brikke i et puslespill av faktorer som fører til attraksjon. Hvor ofte ser du svært attraktive menn med mindre attraktive kvinner? Sjeldent. Hvor ofte ser du attraktive kvinner med mindre attraktive menn? Ofte. Anonymkode: 570fd...0f1 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #49 Del Skrevet 29. juni 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte ser du svært attraktive menn med mindre attraktive kvinner? Sjeldent. Hvor ofte ser du attraktive kvinner med mindre attraktive menn? Ofte. Anonymkode: 570fd...0f1 Jeg ble litt nysgjerrig, har du et eksempel? Anonymkode: 075c0...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #50 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble litt nysgjerrig, har du et eksempel? Anonymkode: 075c0...cef Det er bare å se på parene som går forbi deg på gata. Om man trekker seg ut av sosiale medier og beveger seg inn i den virkelige verden, vil man se at menn, både høye og korte, tykke og tynne, hår og skallede, attraktive og mindre attraktive, har en partner, og svært sjeldent er den partneren mer uattraktiv enn mannen Anonymkode: 570fd...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #51 Del Skrevet 29. juni 3 minutter siden, AnonymBruker said: Om man trekker seg ut av sosiale medier og beveger seg inn i den virkelige verden, Anonymkode: 570fd...0f1 I den virkelige verden blir en modell pen bekjent av meg stanset av damer på gaten når vi er på byen lørdagskveld og kommer hele tiden bort til han på utesteder. Han har ligget med over 100 damer nå, så damer bør gaslighte mindre når det kommer til utseende 👍 Anonymkode: 075c0...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 29. juni #52 Del Skrevet 29. juni Så klart betyr utseende noe. Både for kvinner og menn. Og enkelte mer enn andre. Har aldri hørt at noen har nektet på det. Noen veier kanskje personlighet enda tyngre, men utseende betyr jo noe det også. Man kan ikke undergrave attraksjon og seksuell lyst som styres av ytre faktorer når man overveier en potensiell partner. Folk ligger da ikke med personligheter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #53 Del Skrevet 29. juni Ikke noe sjokk at kvinner klager på at menn pumper og dumper, 94% av mennene på dating apper blir bokstavelig talt filtrert ut bare pga. høyde alene, de får aldri sjansen til å få profilen sin vist engang. Anonymkode: f9398...795 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #54 Del Skrevet 29. juni 2 minutter siden, Bombasi said: Folk ligger da ikke med personligheter. Ofte ikke når man er ute på byen lørdags kveld. En modell pen bekjent trenger ikke å løfte en finger, kvinnene kommer til han. Anonymkode: 075c0...cef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #55 Del Skrevet 29. juni Utseende betyr noe til en viss grad men ingen av de jeg har vært forelska i/vært sammen med har sett ut som modeller😅 jeg har hatt kontakt med menn som har hatt "det perfekte" utseendet, men om personligheten og kjemien ikke stemmer betyr det ingenting. Så lenge han ser "vanlig" ut, og er stelt er der mer enn godt nok om personligheten er der🫶 Anonymkode: 8ba37...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #56 Del Skrevet 29. juni 5 minutter siden, AnonymBruker said: Utseende betyr noe til en viss grad men ingen av de jeg har vært forelska i/vært sammen med har sett ut som modeller😅 jeg har hatt kontakt med menn som har hatt "det perfekte" utseendet, men om personligheten og kjemien ikke stemmer betyr det ingenting. Så lenge han ser "vanlig" ut, og er stelt er der mer enn godt nok om personligheten er der🫶 Anonymkode: 8ba37...90d Er utseende til de du har vært sammen bedre enn Ed Sheeran sitt? Anonymkode: 075c0...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 29. juni #57 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke noe sjokk at kvinner klager på at menn pumper og dumper, 94% av mennene på dating apper blir bokstavelig talt filtrert ut bare pga. høyde alene, de får aldri sjansen til å få profilen sin vist engang. Anonymkode: f9398...795 Dette går jo ikke opp prosentmessig eller logikkmessig. Dette er et tøysediagram. 90% krever menn på 2 meter og 30 % krever 5.9 hmmm🤪 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #58 Del Skrevet 29. juni Helene1982 skrev (2 minutter siden): Dette går jo ikke opp prosentmessig eller logikkmessig. Dette er et tøysediagram. 90% krever menn på 2 meter og 30 % krever 5.9 hmmm🤪 Fordi man filtrerer minimum-maximum. Anonymkode: f9398...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #59 Del Skrevet 29. juni 5 minutter siden, Bombasi said: Så klart betyr utseende noe. Både for kvinner og menn. Og enkelte mer enn andre. Har aldri hørt at noen har nektet på det. Noen veier kanskje personlighet enda tyngre, men utseende betyr jo noe det også. Man kan ikke undergrave attraksjon og seksuell lyst som styres av ytre faktorer når man overveier en potensiell partner. Folk ligger da ikke med personligheter. Noen av oss erfarer da også at gjensidig tiltrekning er både avgjørende og mulig helt uavhengig av et eventuelt flertalls oppfatninger om "attraktivitet" (=det mange tiltrekkes av). Jeg mener, det holder jo lenge, for et par, at de to liker og tiltrekkes av hverandre og kan tenne på hverandre. Utenforståendes teorier om hvem av dem som er mer attraktiv enn den andre osv. er jo hverken meningsfulle eller viktige for to personer som allerede har falt for hverandre! Og man kan falle for hverandre basert på et helhetsinntrykk, magefølelse og andre følelser, og en hel masse andre faktorer enn bare utseendet i seg selv. Eller for noen av oss er dette så selvfølgelig at det nesten blir pinlig å føle behov for å forklare det. Som demiseksuell (mann) er det mest sånn at seksuell interesse først kommer når det er gjensidige følelser mellom meg og en partner. Flere kvinner enn menn har en slik seksualitet, hvor den emosjonelle tilknytningen er viktigere for seksuell tiltrekning enn partnerens utseende. Dette må man også ta litt med i betraktningen om man vil forstå ulikheter mellom kjønnene rundt hvor avgjørende utseendet blir for tiltrekning. Om man altså tar for seg parforhold som allerede har oppstått, fremfor å spinne teorier om forutsetningene for at gjensidig tiltrekning skal oppstå mellom to personer, basert på deres overfladiske egenskaper. Overfladiske personer (som temmelig sikkert ikke har en seksualitet som er mest styrt av følelser) vil jo ha det til at mennesker går rundt med en poengscore stemplet i panna som representerer "attraktivitet", men for mange av oss andre er jo dette ren, skjær galskap og et uforståelig menneskesyn å ha. Veldig mange behøver og ønsker bare å finne en person de virkelig passer supert sammen med, og skjønner jo såpass som at dette ikke hovedsakelig kan bero på utseende. Anonymkode: 86763...4a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 29. juni #60 Del Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi man filtrerer minimum-maximum. Anonymkode: f9398...795 Så om 94% er ekskludert er 94% av menn lavere enn 5.4/5/3? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå