Gå til innhold

Kvinner vil ikke innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er vanskelig for mange kvinner å innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn fordi en stor del av deres egenverdi er basert på å anse seg som det sofistikerte kjønnet, i motsetning til de mer "primitive og enkle mennene".

Hvorfor liker kvinner høye og kjekke menn? De fleste kvinner vil si at de er "selvsikre" "sjarmerende", får dem til å føle seg "kvinnelige" o.l. mens de ofte bagatiliserer utseende. Dette gir mange menn feilaktige forventninger. Ikke bare er det misvisende å bagatilisere hvor viktig utseende egentlig er ovenfor andre andre, av enda viktigere betydning er det en form for selvbedrag. Hvorfor liker kvinner høye, veltrente og kjekke menn? Av nøyaktig samme grunn som menn liker pene kvinner med flotte kropper: Hvis en kvinne innrømmer hvor viktig det egentlig er betyr det at hun ikke er bedre enn de overfladiske hulemennene, og da kollapser mye av egoet og selvfølelsen. Det gir poeng til folk hun ikke ønsker å gi poeng til, selv om disse folkene sier mye sant.  

(Skrevet i Skråblikk og generaliseringer)

Anonymkode: 075c0...cef

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er vanskelig for mange kvinner å innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn fordi en stor del av deres egenverdi er basert på å anse seg som det sofistikerte kjønnet, i motsetning til de mer "primitive og enkle mennene".

Hvorfor liker kvinner høye og kjekke menn? De fleste kvinner vil si at de er "selvsikre" "sjarmerende", får dem til å føle seg "kvinnelige" o.l. mens de ofte bagatiliserer utseende. Dette gir mange menn feilaktige forventninger. Ikke bare er det misvisende å bagatilisere hvor viktig utseende egentlig er ovenfor andre andre, av enda viktigere betydning er det en form for selvbedrag. Hvorfor liker kvinner høye, veltrente og kjekke menn? Av nøyaktig samme grunn som menn liker pene kvinner med flotte kropper: Hvis en kvinne innrømmer hvor viktig det egentlig er betyr det at hun ikke er bedre enn de overfladiske hulemennene, og da kollapser mye av egoet og selvfølelsen. Det gir poeng til folk hun ikke ønsker å gi poeng til, selv om disse folkene sier mye sant.  

(Skrevet i Skråblikk og generaliseringer)

Anonymkode: 075c0...cef

Mulig noen er slik ,jeg har aldri brydd meg om utseendet .personligheten som teller.

Anonymkode: 65b73...bff

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette gir mange menn feilaktige forventninger

Er det egentlig så veldig farlig da? 

Tror flesteparten av verdens kvinner også ser at forventningene om forhold med menn var litt feilaktig... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bryr seg ofte mer om utseende enn menn.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fountaine said:

Kvinner bryr seg ofte mer om utseende enn menn.

Jeg tenkte jeg skulle være litt generøs, men ja du har rett. Det frustrerende er at så mange benekter for det. Bryr du deg mye om utseende? Greit, men ikke lat som om du ikke gjør det.   

Anonymkode: 075c0...cef

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte jeg skulle være litt generøs, men ja du har rett. Det frustrerende er at så mange benekter for det. Bryr du deg mye om utseende? Greit, men ikke lat som om du ikke gjør det.   

Anonymkode: 075c0...cef

I hvilken setting er det egentlig normalt å komme med noe sånt? Jeg har uansett aldri diskutert mine preferanser med menn jeg ikke er interessert i; hvorfor skulle jeg det? Mener du det er normalt å si det i forbindelse med avslag? "Du er veldig lite tiltalende, så nei takk"? Om man ønsker å trykke noen ned på den måten, så er man vel ikke helt som man skal.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis utseende er så viktig for kvinner så skulle menn som Ed Sheeran aldri hatt dame. Fyren ser jo ikke ut i måneskinn.

Anonymkode: 7c38e...3d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis utseende er så viktig for kvinner så skulle menn som Ed Sheeran aldri hatt dame. Fyren ser jo ikke ut i måneskinn.

Anonymkode: 7c38e...3d0

Han ser veldig normal ut.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis utseende er så viktig for kvinner så skulle menn som Ed Sheeran aldri hatt dame. Fyren ser jo ikke ut i måneskinn.

Anonymkode: 7c38e...3d0

Han ser helt vanlig ut, men takk for at du viser hvor standardene dine står. 

Anonymkode: 075c0...cef

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand er at det er få kvinner som ser etter en mann som er penere enn dem selv. Ofte velger pene mennesker hverandre. Folk som er veldig opptatt av eget utseende er ofte opptatt av partnerens utseende også, enten det handler om at man er opptatt av trening og kropp, mote eller fasade. Jeg er enig i at alle til en viss grad er opptatt av utseende, men at både menn og kvinner generelt velger en person basert på BÅDE fysisk tiltrekning, verdier, personlighet og andre egenskaper. Om du er et rasshøl som kun er deilig (det gjelder begge kjønn) vil du kun tiltrekke deg andre deilige rasshøl (no pun intended) 

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, visp said:

I hvilken setting er det egentlig normalt å komme med noe sånt? Jeg har uansett aldri diskutert mine preferanser med menn jeg ikke er interessert i; hvorfor skulle jeg det? Mener du det er normalt å si det i forbindelse med avslag? "Du er veldig lite tiltalende, så nei takk"? Om man ønsker å trykke noen ned på den måten, så er man vel ikke helt som man skal.

Det er vel mest vanlig å si det på internett for å fremstå på best mulig vis. 

Anonymkode: 075c0...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo feil.

Så å si alle studier som er gjort på dette fenomenet viser at menn har utseende høyere på listen enn hva kvinner har. Så det er totalt feil å si at kvinner bryr seg like mye. Men ja, kvinner bryr seg så klart noe. Men menn bryr seg altså mer, viser forskning.

Anonymkode: b1ff0...a03

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Min påstand er at det er få kvinner som ser etter en mann som er penere enn dem selv. Ofte velger pene mennesker hverandre. Folk som er veldig opptatt av eget utseende er ofte opptatt av partnerens utseende også, enten det handler om at man er opptatt av trening og kropp, mote eller fasade. Jeg er enig i at alle til en viss grad er opptatt av utseende, men at både menn og kvinner generelt velger en person basert på BÅDE fysisk tiltrekning, verdier, personlighet og andre egenskaper. Om du er et rasshøl som kun er deilig (det gjelder begge kjønn) vil du kun tiltrekke deg andre deilige rasshøl (no pun intended) 

Jeg vil si motsatt. Kvinner ser ofte etter menn som er penere enn dem selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner ikke ut sannheten, fordi sannheten varierer både fra person til person og enkelt personens spekter av smak utifra ulike ting og øyeblikk i livet.

Anonymkode: 36e05...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du finner ikke ut sannheten, fordi sannheten varierer både fra person til person og enkelt personens spekter av smak utifra ulike ting og øyeblikk i livet.

Anonymkode: 36e05...934

Det er variasjon, men også klare fellesnevnere. 

Anonymkode: 075c0...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (1 minutt siden):

Jeg vil si motsatt. Kvinner ser ofte etter menn som er penere enn dem selv.

Jeg tror mange menns problem er at de hører på hva menn sier kvinner generelt ser etter, i stedet for å se etter én person som har lignende verdier og kvaliteter og som seg selv. Det at mange er overfladiske, vil aldri bety at alle er det, og det vil alltid være en stor prosent av det motsatte kjønn som av ulike grunner ikke er aktuelle for deg, eller at du ikke er aktuelle for dem. Å fokusere på hva kvinner eller menn som gruppe gjør feil, i stedet for å fokusere på dem som faktisk passer for deg, er destruktivt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tror det er vanskelig for mange kvinner å innrømme at de bryr seg like mye om utseende som menn fordi en stor del av deres egenverdi er basert på å anse seg som det sofistikerte kjønnet, i motsetning til de mer "primitive og enkle mennene".

Hvorfor liker kvinner høye og kjekke menn? De fleste kvinner vil si at de er "selvsikre" "sjarmerende", får dem til å føle seg "kvinnelige" o.l. mens de ofte bagatiliserer utseende. Dette gir mange menn feilaktige forventninger. Ikke bare er det misvisende å bagatilisere hvor viktig utseende egentlig er ovenfor andre andre, av enda viktigere betydning er det en form for selvbedrag. Hvorfor liker kvinner høye, veltrente og kjekke menn? Av nøyaktig samme grunn som menn liker pene kvinner med flotte kropper: Hvis en kvinne innrømmer hvor viktig det egentlig er betyr det at hun ikke er bedre enn de overfladiske hulemennene, og da kollapser mye av egoet og selvfølelsen. Det gir poeng til folk hun ikke ønsker å gi poeng til, selv om disse folkene sier mye sant.  

(Skrevet i Skråblikk og generaliseringer)

Anonymkode: 075c0...cef

 Overskriften din kategoriserer og generaliserer kvinner. Teksten begynner litt mildere med "mange kvinner" før du går over til å generalisere igjen. 

Hvorfor gjør du det? 

Endret av klarinetta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, klarinetta said:

 Overskriften din kategoriserer og generaliserer kvinner. Teksten begynner litt mildere med "mange kvinner" før du går over til å generalisere igjen. 

Hvorfor gjør du det? 

Fordi det er skrevet i skråblikk og generaliseringer som jeg presiserte i hl. 

Anonymkode: 075c0...cef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel mest vanlig å si det på internett for å fremstå på best mulig vis. 

Anonymkode: 075c0...cef

Jo, ok. Men det beste er jo om du kjenner et variert utvalg av kvinner, og danner deg et bilde ut i fra det. Jeg regner med at du oppsøker de som nettopp sier dette, på internett, for å bekrefte det du har hengt deg opp i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, visp said:

Jo, ok. Men det beste er jo om du kjenner et variert utvalg av kvinner, og danner deg et bilde ut i fra det. Jeg regner med at du oppsøker de som nettopp sier dette, på internett, for å bekrefte det du har hengt deg opp i. 

Som regel når man spør kvinner hva de ser etter i en mann, vil de svare med en haug personlighetstrekk, ofte uten å nevne høyde eller fysisk utseende. Kanskje nevnes det i en bisetning som om det er en liten bonus ("det ville også være flott hvis han var litt kjekk"). Betyr det at de er stolte av sin kresenhet når det gjelder fysisk utseende? Nei. Mange skammer seg over det og vet at de vil bli sett på som tvetydige fordi de stadig klager på at menn kun bryr seg om utseende, når de i virkeligheten bryr seg minst like mye om det som menn gjør.

Anonymkode: 075c0...cef

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...