M35+ Skrevet 29. juni 2024 #1 Skrevet 29. juni 2024 Vår 8-åring har akkurat lest seg gjennom tegneseriebokserien Amuletten, som han syntes var spennende og kunne sitte i timesvis å lese. Så nå vil vi gjerne finne noe mer for ham å lese, og gjerne serier. Han er fantasifull og kan like mye rart, men liker ikke skumle ting. Han sier selv at det gjerne kan være mer tekst. Har dere noen gode forslag som barna deres har lest?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #2 Skrevet 29. juni 2024 Tegneserien Nordlys. Bøker: Verdens verste lærere, verdens verste rektor. Hørt på lydbok her. Dyrehagedetektivene er også en favoritt her. Anonymkode: ad942...54e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #4 Skrevet 29. juni 2024 Gutta i trehuset Detektivbyrå nr 2 Anonymkode: 5ebce...f07
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 Kaptein Supertruse Hundemannen Anonymkode: bf962...3de
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 Vet ikke om dere bruker biblioteket eller kjøper selv, men vil uansett anbefale app’en deres - Bibliofil. Den er god på å foreslå liknende bøker, nederst på siden når en søker opp ei bok en har likt. Og en kan lese litt om hva boka/serien handler om. Der kan gutten selv surfe rundt og finne noe som fenger Anonymkode: 9476e...8d0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #7 Skrevet 30. juni 2024 Da jeg var barn likte jeg Don Rosas Onkel Skrue Liv og levnet. Don Rosa har mye bra. De har også bøkene på biblioteket og det er kanskje eneste stedet du får tak i dem nå fordi de trykkes ikke lenger nye og de gamle opplagene er kjøpt opp. Jeg likte også tegneserien Bone av Jeff Smith. Den finnes i to utgaver hvor den ene er fargelagt og den andre er i svart og hvitt. Barn vil kanskje foretrekke å lese serien fargelagt? Igjen disse tegneseriebøkene finnes på biblioteket. Nå anbefalte jeg tegneserier jeg likte som barn. Ikke alltid dagens barn liker det samme som forrige generasjons barn. Men min generasjon elsket disse tegneseriene. Og de handler jo om å dra på eventyr slik som jeg også har forstått Amueletten handler om. Anonymkode: d3ac9...cdb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #8 Skrevet 30. juni 2024 Det er blitt et veldig mye bedre utvalg i tegneserieromaner for barn nå. Om han liker fantasy og slikt, så kan de to norske - Edelmot og Ragnarok - kanskje være noe. Men ragnarok er kanskje litt skummel/voldelig. Avatar den siste luftbøyeren. Oppdagerklubben! Er ikke tegneserie, men en serie lettleste bøker for nye leser med en del sider med illustrasjoner innimellom. Skjer alltid gøyale, sprø og passe spennende ting Den første boka heter marshmellowmaskinen, den neste skilpaddekanonen, Ville poter er tegneserieroman, en serie, fra perspektivet til en rev. Spilledåsen er kortere tegneserieroman, en serie. Hvor det skjer utrolig mye på de få sidene. Dessverre litt jentete layout, men historiene er ikke det og passer både gutter og jenter. Detektivbyrå nr. 2, barneserien til Jørn Lier Horst? Om han ikke har lest dem så er de fine, lettleste bøker med noen tegninger. Anonymkode: 9476e...8d0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #9 Skrevet 30. juni 2024 Tegneserier: Nordlys, Krypto, Småfolkets Vokter, Nikoline, Spilledåsen. Evt Mia Myhr, men den er skummel. Anonymkode: c9739...ae5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Skrevet 30. juni 2024 Gutta i trehuset. Anonymkode: 39dea...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #11 Skrevet 30. juni 2024 Lyn tyven. Harry Potter er illustrert. Ellers anbefaler jeg en tur på biblioteket og be om råd der. De fleste biblioteker har dyktige bibliotekarer som er oppdatert på dagens litteratur. Anonymkode: 7e526...cf1
Bokdamen Skrevet 30. juni 2024 #12 Skrevet 30. juni 2024 Har en på snart 8, her går det i: kaptein supertruse, Zita, Hilo, Amuletten, Drageskolen, Nordlys, Kaptein supertruse, Gutta i trehuset, Ville Poter, Barske bøller, Håndbok for superhelter, Sherlock hund, Edward Rubikon og alt av Roald Dahl som høytlesning
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #13 Skrevet 30. juni 2024 Her ni år, men leste i fjor: Harry Potter bøkene, bøkene til Roald Dahl, Sofies verden (tegneserien), little people Big dreams bøkene (f eks om madam curie), lillebror og knerten bøkene Anonymkode: de5e8...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå