Gå til innhold

Mann dømt for flere hundre overgrep mot sin egen datter


Freyja Valkyrie

Anbefalte innlegg

Håper han blir voldtatt hver dag i fengsel med rivjern…  så kan han kan gå rundt å lukte dritt resten av livet. 

Høres ut som en passende straff synes jeg.. ønsketenkning da…

Jeg forstår ikke at denne typen kriminelle som skader andre og insisterer på at de egentlig ikke har gjort noe galt ikke får forvaring? Når de ikke angrer og heller ikke synes de har gjort noe galt så er det vel en åpenbar fare for gjentakelse?  Oppreisningen burde også vert langt over millionen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som den norske versjonen av Fritzl. Han fikk forvaring på livstid. 

I Norge fikk han 7 år, der han kan slippe ut igjen om 5 år. 

En skandale! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Trek said:

Håper han blir voldtatt hver dag i fengsel med rivjern…  så kan han kan gå rundt å lukte dritt resten av livet. 

Høres ut som en passende straff synes jeg.. ønsketenkning da…

Jeg forstår ikke at denne typen kriminelle som skader andre og insisterer på at de egentlig ikke har gjort noe galt ikke får forvaring? Når de ikke angrer og heller ikke synes de har gjort noe galt så er det vel en åpenbar fare for gjentakelse?  Oppreisningen burde også vert langt over millionen. 

Kan vel med sikkerhet slå fast at det er bra du ikke jobber innen jus, politiet eller kriminalomsorgen.

Jeg synes også at straffen er lav, men man må sammenligne den med andre straffbare handlinger.

Straff for drap i Norge er 8 - 21 år.

Det er uendelig mange måter å skade andre mennesker på, og tiltalte sier ofte at hen ikke har gjort noe galt. Av og til er det også sant.

Endret av Chupacabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire24 skrev (42 minutter siden):

Jeg visste ikke om dette. Fristen for å melde seg i min kommune gikk ut 2.april. Neste mulighet er i 2028 🙈

Notér det i kalenderen!😁 Det gjorde jeg, for man må søke på nytt hver gang, så vidt jeg skjønner. Jeg skal inn i min andre periode, og trives veldig godt med det. Er med på 1-2 rettssaker i året, og får vanlig lønn de dagene jeg er i retten. Spennende å se hvordan systemet fungerer, og ikke minst å kunne påvirke i slike saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordblomst skrev (9 minutter siden):

Notér det i kalenderen!😁 Det gjorde jeg, for man må søke på nytt hver gang, så vidt jeg skjønner. Jeg skal inn i min andre periode, og trives veldig godt med det. Er med på 1-2 rettssaker i året, og får vanlig lønn de dagene jeg er i retten. Spennende å se hvordan systemet fungerer, og ikke minst å kunne påvirke i slike saker.

Men er det ikke ekkelt? Jeg har lyst til å hjelpe, men må inrømme jeg ikke vet hvordan det hadde vært å holde maska emosjonelt når du er så nærme noe så horribelt, og vitner at andre ikke har omtanke for offret eller forholder seg til at den skyldige er en stor trussel for andre. 

Du er modig, bra gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blåttvann said:

Eller kastrering og amputering av både penis og armer. Tar man bare penis kan de fortsatt gjøre mye fælt med armene så de må også tas.

Eller henging, da ikke etter nakken men sånn tortur der man knyttet armene bak på ryggen og vrengte armene opp slik at man hang etter sine skuldre som var ute av ledd. Det tar visst to dager å dø, etter å ha lidd ganske mye. Bare synd det tar så kort tid.

Blåttvann i fri dressur...

Mener du at denne straffemetoden skal beskrives her?

1200px-Norges_lover_med_hammer.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

350000 kr oppreisning for dette er vel så stor skam. Det er ingenting for å få sitt liv ødelagt! Folk får omtrentlig den summen for å få ødelagt en finger om de har forsikring, og ikke er avhengig av den fingeren for å utføre sitt yrke. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (17 minutter siden):

Kan vel med sikkerhet slå fast at det er bra du ikke jobber innen jus, politiet eller kriminalomsorgen.

Jeg synes også at straffen er lav, men man må sammenligne den med andre straffbare handlinger.

Straff for drap i Norge er 8 - 21 år.

Det er uendelig mange måter å skade andre mennesker på, og tiltalte sier ofte at hen ikke har gjort noe galt.

Stem FRP så vil straffene bli strengere, garantert👍

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært dødsstraff for sånne perverse individer. Skulle mer enn gjerne vært bøddelen.

Straffene her i landet er latterlig lave. Vi skulle innført dødsstraff og livstid som vil si livstid.

Jeg eier ikke sympati o noen som helst celle for sånne folk. De fortjener tortur og døden til følge.

Stakkars jente, håper hun aldri må være sammen med sin far igjen etter han kommer ut igjen. Håper hun får god hjelp og klarer seg fint videre i livet.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nordblomst said:

Jepp, det er overvekt av eldre menn som er meddommere. De ønsker seg faktisk spesielt unge, gjerne kvinner, for å få et representativt utvalg.

Nja, "de" ønsker seg ikke nødvendigvis det. 

Jeg var meddommer i 4 år. Ble aldri kalt inn som meddommer, kun som vara, og var derfor kun med i én sak. De andre meddommerne i den saken var hvite, gamle gubber med politisk erfaring, som hadde vært med i mange saker i mange år - disse blir dessverre tydeligvis aktivt prioritert over oss yngre som ikke har et navn kommunestyret allerede kjenner. Har ikke meldt meg opp til ny periode for det er faktisk bare sinnsykt provoserende! 

https://www.nrk.no/ostfold/meddommerne-i-norge-er-eldre_-rikere-og-_norskere_-_-det-pavirker-straffene-1.16649247

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/hver-fjerde-meddommer-har-stilt-til-politisk-valg.-1.16661031

 

 

Endret av issoras
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (9 timer siden):

Men er det ikke ekkelt? Jeg har lyst til å hjelpe, men må inrømme jeg ikke vet hvordan det hadde vært å holde maska emosjonelt når du er så nærme noe så horribelt, og vitner at andre ikke har omtanke for offret eller forholder seg til at den skyldige er en stor trussel for andre. 

Du er modig, bra gjort 😊

Det er bare mennesker, de som voldtar ser helt vanlige ut i et rettsrom. Og så er det jo en slags jobb, så selv om det er ekkelt og jeg føler avsky ovenfor gjerningspersonen, så får man litt distanse til det. 

Og så tenker jeg litt at "om ikke jeg klarer å høre dette, hvem skal da sitte med det?" Og ikke minst at jeg vet mitt standpunkt i sånne saker, mens det helt sikkert sitter noen helt hodeløse meddommere der ute som kan finne på å ha sympati med gjerningspersonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (9 timer siden):

Men er det ikke ekkelt? Jeg har lyst til å hjelpe, men må inrømme jeg ikke vet hvordan det hadde vært å holde maska emosjonelt når du er så nærme noe så horribelt, og vitner at andre ikke har omtanke for offret eller forholder seg til at den skyldige er en stor trussel for andre. 

Du er modig, bra gjort 😊

Det er bare mennesker, de som voldtar ser helt vanlige ut i et rettsrom. Og så er det jo en slags jobb, så selv om det er ekkelt og jeg føler avsky ovenfor gjerningspersonen, så får man litt distanse til det. 

Og så tenker jeg litt at "om ikke jeg klarer å høre dette, hvem skal da sitte med det?" Og ikke minst at jeg vet mitt standpunkt i sånne saker, mens det helt sikkert sitter noen helt hodeløse meddommere der ute som kan finne på å ha sympati med gjerningspersonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (9 timer siden):

Nja, "de" ønsker seg ikke nødvendigvis det. 

Jeg var meddommer i 4 år. Ble aldri kalt inn som meddommer, kun som vara, og var derfor kun med i én sak. De andre meddommerne i den saken var hvite, gamle gubber med politisk erfaring, som hadde vært med i mange saker i mange år - disse blir dessverre tydeligvis aktivt prioritert over oss yngre som ikke har et navn kommunestyret allerede kjenner. Har ikke meldt meg opp til ny periode for det er faktisk bare sinnsykt provoserende! 

https://www.nrk.no/ostfold/meddommerne-i-norge-er-eldre_-rikere-og-_norskere_-_-det-pavirker-straffene-1.16649247

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/hver-fjerde-meddommer-har-stilt-til-politisk-valg.-1.16661031

 

 

Men man trekkes da ut tilfeldig fra lista, gjør man ikke? Da øker jo bare sjansen for at det blir disse eldre politikermennene som sitter og dømmer, om du ikke lengre er på lista. Jeg har gått gjennom lista over meddommere i min kommune (sendes ut på digipost om man selv er blitt valgt), og det virker ganske variabelt.

Om det er sånn at man ikke blir tilfeldig trekt ut, men at de velger personer spesifikt utfra listen, så er det jo skikkelig ugreit.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nordblomst said:

Men man trekkes da ut tilfeldig fra lista, gjør man ikke? Da øker jo bare sjansen for at det blir disse eldre politikermennene som sitter og dømmer, om du ikke lengre er på lista. Jeg har gått gjennom lista over meddommere i min kommune (sendes ut på digipost om man selv er blitt valgt), og det virker ganske variabelt.

Om det er sånn at man ikke blir tilfeldig trekt ut, men at de velger personer spesifikt utfra listen, så er det jo skikkelig ugreit.

Jeg vet ikke hvordan man trekkes, jeg tror ikke det er helt tilfeldig men det er jo litt suspekt at jeg på 4 år kun ble trukket ut som vara en haug med ganger? Det var ganske krevende å forholde seg til, fordi man som vara MÅ kunne stille opp på kort varsel. Jeg måtte derfor rope ulv en haug med ganger på jobb og si at "jeg kanskje, men sannsynligvis ikke, må ha fri de neste 5 dagene, så vi kan ikke ha dette møtet den uka", og repeat annenhvert måned. Mye enklere å forholde seg til at man skal ha fri. Det ble etterhvert oppfattet litt useriøst av arbeidsgiver så derfor stilte jeg ikke opp for 4 nye år med ustabil kalender der jeg ikke kunne dra på jobbreise i uke x, y og z fordi kanskje en avdanka politiker ikke kunne stille opp i lagmannsretten likevel. 🙄

Man må også huske på at som meddommer risikerer du å bli kalt inn til lange rettsaker, opptil 8 uker. Det passer ikke for alle, mange må jo overnatte på hotell og være borte fra barn og familie flere netter i uka i perioden. Enda en grunn til at det blir overtall av gamle gubber. 

(haha, innser at jeg høres litt bitter ut, jeg er nok det 😂

Endret av issoras
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Freyja Valkyrie skrev (15 timer siden):

En 39 år gammel mann er i Agder tingrett dømt til mer enn sju år i fengsel for å ha begått det retten anslår å være flere hundre overgrep mot sin egen datter.

https://www.nrk.no/sorlandet/mann-domt-for-flere-hundre-overgrep-mot-sin-egen-datter-1.16942569?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3GKr_JFVKmGmn4FluzN4A2uQuJpxz9bC6S-VY3VV9_B6dm2UtLp91IRrA_aem_OfZfDjRbBGd2CQAqcErtWg

Syv års fengsel, det er en skam, jeg har ikke ord. Hvordan er det mulig? Det norske rettssystemet er helt latterlig. Den jenta er nok ødelagt for livet. Det udyret burde aldri komme ut i det fri igjen. Syv år er ingen straff mot en så grusom handling, det er et hån mot offeret. 

 

Han blir i hvert fall ikke særlig "populær" i fengselet.... 😡 Det er helt utrolig at man skal slippe så lett unna, når man tross alt har ødelagt et annet menneske sitt liv! 😡 🤮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 29.6.2024 den 21.55):

Kan vel med sikkerhet slå fast at det er bra du ikke jobber innen jus, politiet eller kriminalomsorgen.

Jeg synes også at straffen er lav, men man må sammenligne den med andre straffbare handlinger.

Straff for drap i Norge er 8 - 21 år.

Det er uendelig mange måter å skade andre mennesker på, og tiltalte sier ofte at hen ikke har gjort noe galt. Av og til er det også sant.

Syns egentlig det er verre enn drap. Overgrep i seg selv er grusomt, men her har du et barn som må leve i frykt for sin egen far i årevis. En far som hun sikkert også var glad i, som skulle være en trygg omsorgsperson og som utnytter det på det groveste. Det finnes ikke strenge nok straffer i Norge for slike. Her syns jeg faktisk det er ordentlig straff de skal ha, og ikke "rehabilitering" eller hva man kaller det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 29.6.2024 den 22.14):

350000 kr oppreisning for dette er vel så stor skam. Det er ingenting for å få sitt liv ødelagt! Folk får omtrentlig den summen for å få ødelagt en finger om de har forsikring, og ikke er avhengig av den fingeren for å utføre sitt yrke. 

Enig. Hvorfor får hun ikke flere millioner? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (På 29.6.2024 den 20.01):

Eter min mening finnes det kun en straff i slike tilfeller, men dessverre har vi ikke dødsstraff her i Norge. Så han burde i det minste fått livstid 700 ganger. 

Og det er jeg glad for. Dødsstraff hører bare hjemme i usiviliserte land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...