Gå til innhold

Kan man klage på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et duftlys gjennom en norsk nettbutikk som jeg mottok i dag. Det er et dyrt duftlys til 700,- fra en produsent som markedsfører seg (og tar seg betalt) for kvalitetsvarer som skal være over gjennomsnittet. Men foran på lyset ser det ut som om det er en stor luftlomme og man ser at lyset rett og slett ikke skikkelig fylt opp selv om overflaten på lyset er helt. I verste fall har det skjedd en feil med produksjonen av glasset, men jeg tror det er en luftlomme det er snakk om. Om det er en luftlomme slik jeg tror så vil det jo ikke være noe i veien med selve bruken av lyset, men prinsippet at man tar seg betalt 700,- spenn for et duftlys forså å ikke klare å fylle det skikkelig irriterer meg for dette er det ikke ofte jeg tar meg råd til. Kan jeg klage til butikken som solgte meg det eller er det smålig av meg? 🤨

Anonymkode: b729c...ebe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du klage. Produktet er jo ikke som forventet 

Anonymkode: bd859...ad7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre denne luftlommen er gigantisk så vil jeg si det er ganske smålig, ja…

Anonymkode: 60cab...c35

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du, men stiller meg undrende til å bruke 700kr på ett duftlys... 

Men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 7d01d...d99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har så god råd at du kjøper et duftlys til 700 kr så er det faktisk smålig å klage på en luftlomme i lyset...🙄

Anonymkode: 6906e...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om du har så god råd at du kjøper et duftlys til 700 kr så er det faktisk smålig å klage på en luftlomme i lyset...🙄

Anonymkode: 6906e...243

Desto større grunn.

Anonymkode: 9ed41...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Med mindre denne luftlommen er gigantisk så vil jeg si det er ganske smålig, ja…

Anonymkode: 60cab...c35

Den går over omtrent halve lyset på forsiden foran emblemet til merkenavnet. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om du har så god råd at du kjøper et duftlys til 700 kr så er det faktisk smålig å klage på en luftlomme i lyset...🙄

Anonymkode: 6906e...243

For en merkelig tankegang, jeg tenker det helt motsatte. Hadde det vært snakk om et duftlys fra Nille til 49,- så hadde jeg tent det og tenkt at det går som det går. Men NETTOPP fordi det tross alt koster såpass mye så bør de også være i stand til å fylle lysene sine skikkelig. Skal man fronte seg selv med eksklusivitet så bør de også levere nettopp det. Hadde du klaget om du hadde kjøpt en veske fra Chanel som viste seg å ha et skjevt emblem eller hadde du tenkt bygones da også? 
 

Jeg viste forøvrig lyset til søsteren min som anbefalte meg å klage. Hun mente at jeg risikerer at lyset kollapser nedi denne luftlommen når voksen på toppen blir varm og da får jeg neppe igjen pengene siden lyset er brukt. 

Anonymkode: b729c...ebe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom man kjøper et duftlys til 700 kroner, skal man være 100% fornøyd. Hadde klaget

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Desto større grunn.

Anonymkode: 9ed41...b41

Nei

Anonymkode: b28d8...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en høy prislapp gir desto større grunn til å klage, for da forventer man bedre kvalitet. Det er ofte derfor man legger mer penger i en vare.

Ta det med tilbake til butikken, er sikker på at de forstår og vil hjelpe.

Anonymkode: 53e90...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei

Anonymkode: b28d8...53b

Kjøper du deg ein dyr bil vil du da godta litt feil på den siden den var så dyr.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei

Anonymkode: b28d8...53b

Les de andre svarene ang dette, mulig du da forstår.

Anonymkode: 9ed41...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du klage på ja. Store luftlommer slik den du beskriver er produksjonsfeil og vil påvirke hvor godt lyset brenner. Det kan som søsteren din sa føre til at lyset ikke brenner riktig. Slike lys er brannfarlige nok allerede så en skal ikke ta risikoen.

Anonymkode: 3f1f7...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700,- for et duftlys?! Herreminjesus, vennligst send en link.

Du kan trygt klage for nettbutikken har en selvkost på fem kroner, og kan sikkert sende deg et nytt uten at de går konkurs. 

Anonymkode: 5a0aa...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde dokumentert med bilder og sendt en mail. 

Anonymkode: 7153b...415

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...