Gå til innhold

vurderer du å gå fra mannen din fordi han ikke gidder gjør noe hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et evig kranglegreier...jeg er så lei. Jeg legger ikke lista høy heller.

Anonymkode: 76a9e...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for jeg har ikke en udugelig mann som ikke gidder å gjøre noe hjemme. Han gjør husarbeid på eget initiativ,  jeg må altså ikke be han om å gjøre ting,  eller å mase.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har gjort det tidligere. Å nesten miste sin familie fikk mannen til å våkne opp. Jeg har nå ingenting å klage på angående dette. Han gjør nå mye mer enn jeg noen gang krevde/tenkte før jeg fikk nok og gikk. Tar virkelig ansvar som en voksen partner på alle måter og angående alle faktorer i samlivet. 🥰

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk. Håpet at han skulle skjønne og endre seg fordi jeg forsatt var glad i ham. Vel, vi var ikke verdt nok så ungene og jeg fortsatte livet alene uten ham.

Anonymkode: 1fb98...f3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk. Håpet at han skulle skjønne og endre seg fordi jeg forsatt var glad i ham. Vel, vi var ikke verdt nok så ungene og jeg fortsatte livet alene uten ham.

Anonymkode: 1fb98...f3b

Play stupid games, win stupid prizes. 

Anonymkode: 35688...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra første samboer på grunn av det. Har ikke angra. 

Men mannen min har det aldri vært et problem.

Anonymkode: fc458...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men fordi vi ikke har hatt sex på snart 8 år. 

Når det gjelder husarbeid, vask etc, har jeg bare en ting å si: vaskehjelp. Ja, det koster, og det må han være med å betale for. 

Anonymkode: 885d3...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Play stupid games, win stupid prizes. 

Anonymkode: 35688...c6e

For å ha det sagt. Jeg har aldri angret avgjørelsen. Det beste jeg har gjort for å ivareta meg selv og ungene. Ble en mye bedre mamma da jeg slapp unna brutte forventninger. 

Anonymkode: 1fb98...f3b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå er det rett før, er møkklei av å være hushjelp. Har snakket pedagogisk til han, som han var et barn, jeg har kjeftet, grått, bedt pent og vært rasende, ingenting nytter. 

Han gjør INGEN TING hjemme, klarer ikke sette kopper i maskinen engang, skikketøy i en haug framfor vaskemaskinen, håndduker ligger slengt på gulvet etter dusjing. 

Når jeg har spart opp nok penger på bufferen drar jeg, og barna blir med, for de vil han aldri greie å følge opp. 

Anonymkode: 5ec17...36c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis du/dere f eks ikke vasker klærne hans? Slik at det til slutt ikke er mer rent tøy igjen. 
Blir det da sure miner/uro i hjemmet som går ut over familielivet? Sinne? Går bare å kjøper nytt? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det og er så glad nå!! Så mye frustrasjon og energi som ble stjålet til det tullet der. 

Anonymkode: 9fac4...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke aktuelt kasus i nåværende forhold. Hadde jeg dog hatt en partner som ikke bidro på hjemmebane hadde jeg dratt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (1 time siden):

Hva skjer hvis du/dere f eks ikke vasker klærne hans? Slik at det til slutt ikke er mer rent tøy igjen. 
Blir det da sure miner/uro i hjemmet som går ut over familielivet? Sinne? Går bare å kjøper nytt? 
 

Min ble sinna. Han er så gnien at han hadde aldri kjøpt seg nytt. 

Tidligere i dag bestemte jeg meg for å starte prosessen på å komme meg bort herfra. 

Må finne ut hvordan jeg kan spare opp penger til å finne noe eget for meg og barna. 

Anonymkode: bf67a...4cf

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele tiden er det en vurdering. Mest fordi han gjør ting så lenge han blir bedt om det, men det resulterer i at jeg føler meg som mor til to. Et faktisk barn og en mann som tror han er 14 år og bor hos moren sin😄😄 åpenbart vært en alle tiders lørdag for forholdet med andre ord. Jeg er jævlig lei, jeg har ikke mer å si enn det. 

Anonymkode: 6e213...70c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mye på grunn av det. Han bidro svært lite med husarbeid (typ kunne ta en oppvask i løpet av uka og da mene han hadde gjort like mye som meg), og det ble en evig konflikt ut av det. Var så lei av å ha et ekstra barn, hadde jo nok med de to vi hadde sammen. 

Kjenner på at jeg fortsatt savner han, men for min del har jeg det mye bedre alene likevel. Spesielt siden det viste seg etterpå at han ikke hadde følelser for meg lenger, men ei Anna, som hadde vart ei stund🙄

Anonymkode: a0774...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte si det i klartekst til mannen min. Det er ca 15 år siden nå. 
«Enten flytter du på hybelleiligheten hos naboen og tar med deg barna halve tide, med matlaging, husarbeid og alt som hører med. Jeg kan lære deg å vaske vindu, toalett, vaske klær etc etc.

ELLER så kan du gjøre din 50% del i dette huset. Du har ca 2 timer å tenke litt igjennom det.» 

Hardt mot hard, beinhard og nådeløs. Så står han fritt til velge. 

Anonymkode: 7d1fc...59e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hele tiden er det en vurdering. Mest fordi han gjør ting så lenge han blir bedt om det, men det resulterer i at jeg føler meg som mor til to. Et faktisk barn og en mann som tror han er 14 år og bor hos moren sin😄😄 åpenbart vært en alle tiders lørdag for forholdet med andre ord. Jeg er jævlig lei, jeg har ikke mer å si enn det. 

Anonymkode: 6e213...70c

Ikke for å unnskylde din samboer, men har han/kan han ha ADHD? Hvis han gjør det han får beskjed om men mangler tiltak til å starte det selv, kan tyde på det. 

Har du prøvd å lagd en felles liste over ting som må gjøres uke for uke? Så henge den opp? Ikke at du lager den alene, men at dere foreksempel hver søndag etter middag, setter dere ned å lager en slik liste? 

Anonymkode: 0247d...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...