Gå til innhold

Ombestemmer meg abort inne hos legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har time til abort på mandag. Er svært nervøs. Hva skjer der inne? Får jeg se fosteret på ultralyden? Hva hvis jeg ombestemmer meg der inne? Må jeg ta pillen likevel? Får jeg problemer i ettertid? Kan jeg få ny time hvis jeg ikke greier det første gang?

Anonymkode: 3e2cf...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke se ultralyden om du ikke ønsker. Om du ombestemmer deg så er det selvfølgelig ditt valg, du MÅ ikke noe som helst. Du kan få ny time så lenge det er innenfor tiden man kan gmta abort ja. Hva tenker du med problemer? Psykisk eller fysisk? 
fysisk bør man ikke få noen problemer, men psykisk kan noen slite fordi de har delte følelser om aborten, selv om de kanskje må. 

Anonymkode: 8c108...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har time til abort på mandag. Er svært nervøs. Hva skjer der inne? Får jeg se fosteret på ultralyden? Hva hvis jeg ombestemmer meg der inne? Må jeg ta pillen likevel? Får jeg problemer i ettertid? Kan jeg få ny time hvis jeg ikke greier det første gang?

Anonymkode: 3e2cf...5a4

De tar nok en UL, men du må ikke se om du ikke ønsker. Du kan ombestemme deg når som helst - fremt til du svelger pillen. Og ja - du kan få ny time/utsatt time ved behov. 

 

Anonymkode: 622b3...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så nervøs og vil ha mer tid til å tenke deg om, så kan du kanskje be om å få utsatt timen? Du kan ringe mandags morgen og høre? Og isåfall er det lurt å kontakte amathea for å snakke med noen om dette.

 

Anonymkode: ce18d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldig usikker på valget ditt om abort..? Du velger helt selv om du skal beholde eller ikke, og du har lov til å ombestemme deg. Jeg vet ikke hva som er din situasjon, men det kan jo være greit at du prater med noen som du stoler på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråt hele timen, så legen sendte meg hjem og sa at hun ikke følte det var forsvarlig at jeg tok et valg den dagen. Så fullt mulig å ombestemme seg. 

Anonymkode: b20dc...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg over igjen. Så du spurte om hva som skjedde der inne også. Du har en prat med legen, som spør deg litt om bakgrunn, etc. om du vil gjennomføre. Så tar de en innvendig ultralyd. Skjermen var vendt bort fra meg (men legen hadde med en student så de snakket høyt om hva de så, så skjønte inne helt poenget med å vende den bort). Jeg gråt så mye at hun sa jeg bare måtte gå hjem igjen og sove på det. Jeg dro ikke tilbake igjen. 

Anonymkode: b20dc...5a9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still deg spørsmålet, er det til barnets beste å bli født nå eller vil det bli en del en av statistikk du skulle ønske det ikke ble en del av? 

Er du der i livet at du er klar for barn, fysisk og psykisk helse, har du den jobben du liker og som du ønsker å være i, er du i et stabilt og godt forhold far for for barnet, har du et godt forhold til din familie og en god vennekrets, har du økonomi til at barnet skal få delta på de fritidsaktiviteter du ønsker å barnet skal få delta på osv osv... 

Anonymkode: 21b90...2db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har time til abort på mandag. Er svært nervøs. Hva skjer der inne? Får jeg se fosteret på ultralyden? Hva hvis jeg ombestemmer meg der inne? Må jeg ta pillen likevel? Får jeg problemer i ettertid? Kan jeg få ny time hvis jeg ikke greier det første gang?

Anonymkode: 3e2cf...5a4

Jeg tokk abort da jeg var 17, i dag er jeg 40 og vært igjennom IVF uten og lykkes, og nå en gang til. Svak posetiv. Men blødde i dag. Mulig festeblødning.. uansett jeg har SLITT mye med at jeg tokk abort. Regnet på hvor langt jeg skulle vært gravid osv. Jeg tokk abort fordi jeg var i aktiv rus før jeg visste jeg var gravid, umoden, og redd jeg hadde skadet fosteret med rus. 

Anonymkode: 2ec2e...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har time til abort på mandag. Er svært nervøs. Hva skjer der inne? Får jeg se fosteret på ultralyden? Hva hvis jeg ombestemmer meg der inne? Må jeg ta pillen likevel? Får jeg problemer i ettertid? Kan jeg få ny time hvis jeg ikke greier det første gang?

Anonymkode: 3e2cf...5a4

Ta kontakt med Amathea 🙏dem hjalp meg mye.. hadde utsatt timen til litt senere i uken evt. Når hadde du mensen sisst?

Anonymkode: 2ec2e...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...