Gå til innhold

Mine råd til unge tenåringer i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk så mye energi og bekymring for utdanning, jobb og bolig. Dette ordner seg. For dersom du skulle mislykkes her vil då få all støtte i verden. Samfunnet vender alle steiner for å hjelpe deg. Så det ordner seg før eller siden.

Bruk heller energien din på å få deg dame. Det er forutsetningen for å skape familie og få barn. For dersom du mislykkes på dette området, så er du ikke bare helt alene med problemet. Men du vil bli gitt de verste merkelapper, sett ned på og behandlet som samfunnets søppel så ofte at du til slutt tror på det selv.

Prioriter riktig om du ønsker deg en trygg fremtid og et godt liv.

Anonymkode: d8d3b...da6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker på om dette er lurt å si til unge menn. Ikke prioriter utdanning, jobb og hus. Tror du at unge kvinner vil være i lag med en arbeidsledig mann med null utdanning? Om han så får ei dame, hva er sannsynligheten for at han greier å beholde henne? Ei kvinne må respektere en mann for å ville ha han.

Kan derimot se at kvinner potensielt kan beholde en mann uten utdanning og jobb. For menn etterspør i hovedsak fruktbarhet, helse og omsorg i en partner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer uenig, eller.. om jeg legger godvilja til så kunne jeg sikkert klart det òg, men nei, jeg vil si du tar så fryktelig, fryktelig feil. Spesielt når du retter dette mot unge menn og å bruke energien på å få seg dame. 

Skulle jeg kommet med mine råd til tenåringer i dag, så er det følgende; 
Fokuser på å skape deg livet du ønsker for deg selv. Ta den utdannelsen du interesserer deg for, som gir deg en jobb du hver dag gleder deg over å kunne gå til. Dyrk interesser som gir mening og hygge, som kan fylle ferier og fritid, og som kan være trygghet og støtte når studier eller jobb er utmattende, eller hvis du - Gud forby - skulle miste jobben av ulike årsaker, eller av helsemessige årsaker ikke klarer å stå i den. Bygg deg et nettverk, vær aktiv i foreningsliv hva enn du interesserer deg for. Ikke vent på at livet oppsøker deg hjemme, det er ikke der minnene skapes og det er ikke der du blir lagt merke til. 

Det at du jobber med og for deg selv og ditt eget liv er en av de største styrkene du kan ta med deg inn på markedet når du skal finne deg en partner. 

Anonymkode: af03c...8cf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning bør man ha, om det så "bare" er et fagbrev. Det kan de fleste oppegående mennesker klare.

Anonymkode: e3bdf...6be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke bruk så mye energi og bekymring for utdanning, jobb og bolig. Dette ordner seg. For dersom du skulle mislykkes her vil då få all støtte i verden. Samfunnet vender alle steiner for å hjelpe deg. Så det ordner seg før eller siden.

Bruk heller energien din på å få deg dame. Det er forutsetningen for å skape familie og få barn. For dersom du mislykkes på dette området, så er du ikke bare helt alene med problemet. Men du vil bli gitt de verste merkelapper, sett ned på og behandlet som samfunnets søppel så ofte at du til slutt tror på det selv.

Litt usikker på om jeg henger med på alt her.

1) Jeg tror ikke det er en motsetning mellom å prioritere partner og karriere. Tvert imot kan karriere gjøre en mer attraktiv. Det viser at man bryr seg om noe og er villig til å jobbe hardt - kvaliteter som er essensielle i ethvert seriøst forhold. De fleste vil ha en partner som har retning i livet. Hvis partneren i tillegg kan ta vare på seg selv (inkludert økonomisk) og kan forsørge eventuelle barn, så er det selvsagt et stort pluss.

2) Til tross for velferdsstaten, så får du ikke "all hjelp i verden". Du kommer riktignok ikke til å sulte ihjel om du ikke tar vare på deg selv, men du vil ha mindre komfort og sikkerhet.

3) Blir single sett på som "samfunnets søppel"? Ja, det snakkes negativt om "incels". Men "incel"-begrepet dreier seg såvidt jeg har forstått om menn som synes synd på seg selv pga mangel på sex, og derfor forakter kvinner. Ingen grunn til å se ned på ufrivillig single, jeg tror de fleste forstår at det kan være en ensom og kjipt tilværelse.

Anonymkode: 5a8d2...3e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som 23 år gammel mann så er jeg. Er faktisk helt sykt hvor vanskelig det skal til for å få seg dame. Alt det andre har jeg kontroll på heldigvis

Anonymkode: 68d9d...55a

AnonymBruker
Skrevet

Siden kvinner går etter sosial og økonomisk status så vil jeg si at utdannelse og jobb er viktigst, i tillegg til å være sosial, høflig og respektfull. De som er det siste vil også lettere får gode jobber, så det henger jo sammen. Hvor mange forhold som starter tidlig i 20-årene varer lenge forresten? De fleste har noen forhold før de finner den de slår seg til ro med.

Anonymkode: ff73f...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange "unge tenåringer" får seg forhold som faktisk varer?
De fleste finner vel livspartneren sin når de er i 20årene, ikke i tenårene...

For øvrig så er studietiden en av de beste tidene for å sjekke, date og finne seg partner.

Anonymkode: cfa0b...118

• Liker 2
Skrevet

Unge menn bør få seg en meningsfull utdanning, f.eks en ingeniørgrad, og jobbe med de tre store V-ene: Veltrent, velstelt og velkledd.

Ut over det: Les bøker. Det er faktisk ganske gøy! 😄

Og gjør dette for deg selv, ikke for kvinner.

Da drar du damer som bare f…

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 14.50):

Jeg kunne ikke vært mer uenig, eller.. om jeg legger godvilja til så kunne jeg sikkert klart det òg, men nei, jeg vil si du tar så fryktelig, fryktelig feil. Spesielt når du retter dette mot unge menn og å bruke energien på å få seg dame. 

Skulle jeg kommet med mine råd til tenåringer i dag, så er det følgende; 
Fokuser på å skape deg livet du ønsker for deg selv. Ta den utdannelsen du interesserer deg for, som gir deg en jobb du hver dag gleder deg over å kunne gå til. Dyrk interesser som gir mening og hygge, som kan fylle ferier og fritid, og som kan være trygghet og støtte når studier eller jobb er utmattende, eller hvis du - Gud forby - skulle miste jobben av ulike årsaker, eller av helsemessige årsaker ikke klarer å stå i den. Bygg deg et nettverk, vær aktiv i foreningsliv hva enn du interesserer deg for. Ikke vent på at livet oppsøker deg hjemme, det er ikke der minnene skapes og det er ikke der du blir lagt merke til. 

Det at du jobber med og for deg selv og ditt eget liv er en av de største styrkene du kan ta med deg inn på markedet når du skal finne deg en partner. 

100% enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (6 minutter siden):

Unge menn bør få seg en meningsfull utdanning, f.eks en ingeniørgrad, og jobbe med de tre store V-ene: Veltrent, velstelt og velkledd.

Ut over det: Les bøker. Det er faktisk ganske gøy! 😄

Og gjør dette for deg selv, ikke for kvinner.

Da drar du damer som bare f…

Meningsfull utdanning trenger så absolutt ikke være akademisk. Vi trenger snekkere, rørleggere, elektrikere, blikkenslagere m.m fremover òg. Og bøker/kunnskap veier ofte tyngre enn veltrent. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 14.36):

Familielivet er ikke for alle. MGTOW er i vekst.

Anonymkode: 32465...61c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Meningsfull utdanning trenger så absolutt ikke være akademisk. Vi trenger snekkere, rørleggere, elektrikere, blikkenslagere m.m fremover òg. Og bøker/kunnskap veier ofte tyngre enn veltrent. 

Trenger ikke, nei. Men kvinner tenderer mot å ville ha en mann med "minst samme" sosioøkonomiske status som henne selv.

Og vi er på vei mot 2 kvinnelige studenter per mann under høyere utdanning… så det blir fint å være mannlig ingeniør i fremtiden! 😂

Forøvrig vil bare en idiot velge mellom å enten være veltrent eller kultivert, når begge helt fint er innen rekkevidde.

AnonymBruker
Skrevet

1. Vær tydelig på kommunikasjonen

2. ikke vær redd for å gå for det du vil ha

3. ikke vær redd for å vise hvem du er

4. fra omgivelsene, skaff deg et best mulig utgangspunkt for å kunne nå og gjøre det du vil

Anonymkode: af70c...c17

AnonymBruker
Skrevet

For en lavmålstråd. Synd jeg ikke kan ta for gitt at det er tull. Gi meg styrke...

Anonymkode: 5f59f...b91

AnonymBruker
Skrevet

Antallet single (kvinner og menn) har gått fra 24 til 33 %, ifølge SSB.

57 % av enslige rapporterer at de ikke er interessert i dating eller langvarig forhold.

De siste to tiårene har seksuell inaktivitet blant unge menn økt fra 19 % til 31 % det siste året,

Fra 2008 til 2018 økte jomfrudommen blant amerikanske menn under 30 år fra rundt 8 % til 27 %.

Medianmannen må sveipe gjennom nesten 30.000 kvinnelige profiler på Tinder for å få date eller et forhold.

(Kilde: Evolutionary Behavioral Sciences) VG.no

Anonymkode: 0526e...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...