Gå til innhold

Når fortalte dere til folk at dere var gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når valgte dere å fortelle at dere var gravid?

Ventet dere til 3 måneder? Eller ventet dere lenger?

Jeg vurderer å vente litt lenger. Men har sagt det til familie og noen få nære venner.

Anonymkode: 3e3d2...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første så sa vi det til nær familie og nærmeste venner i uke 7-8, resten i uke 12. Med nr. 2 sa vi det til de nærmeste i uke 12 og resten i uke 20. :) 

Anonymkode: a949d...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste familie fikk vite det rundt uke 8 med alle. 

Andre har fått vite her og der etter det, men vi har aldri offisielt sendt ut noe melding eller publisert noe eller sånn. 

De som vet, de vet.. Alle andre finner ut når de finner ut. Ser ikke noe poeng i å gjøre noe big deal av det. De menneskene som er i livet ditt får vite det på en eller annen måte uansett. 

Anonymkode: 21e6b...ccf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke poenget med å vente så lenge med å fortelle, spesielt hvis man har vært på ultralyd og alt har vært fint. Hvis jeg skulle miste, er det også fint at familie og venner vet det. Det bør ikke være tabu å miste. 

Fortalte aller nærmeste venner da jeg fikk positiv test, så har jeg fortalt familie og en del andre fra uke 8-9 etter PTUL. Etter det har vi bare fortalt etter som vi har møtt folk.

Anonymkode: f657d...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre med en gang. Noen venninner i uke 8. Annen familie etter UL i uke 13. Jobben i uke 20.

Anonymkode: 5f2f3...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers, mamma og mine to næreste venninner fikk vite det i uke 6, jobben i uke 9 (kvalme og tretthet, så like greit at de visste det), resten får vite det nå når vi får vært på ultralyd til uka. 

Anonymkode: 25b8a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så nøye? Og hvorfor lage evig mange tråder om dette? Fortell når du føler for det!

Vi fortalte det før vi hadde sex. Snart er vi gravide, sa vi. Da vi hadde pult, sa vi at nå er vi nok gravide. Dere ser kidden om 9 måneder.

Anonymkode: a320b...6d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte til venner, familie og sjefen ganske tidlig. Mellom uke 5-7. hadde det endt i spontanabort hadde jeg ønsket å dele det med de nærmeste uansett for støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det etter uke 12 med de to første. Med nr 3 var vi på familiebesøk inkludert dåp da jeg var 8-9 uker på vei og jeg var kvalm og trøtt og så ingen grunn til å finne på en unnskyldning så da fortalte vi det mens vi var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til foreldrene mine rundt uke 3-4. Så ikke noe grunn til å vente, dersom noe skulle gå galt ville jeg at de skulle vite at jeg var gravid og det var en gledesnyhet uansett som jeg ikke klarte å holde inne! Venner fortalte jeg det til sporadisk etter det.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til alle med en gang testen var positiv 🩷 liker og være åpen, uansett om jeg skulle miste...

Anonymkode: de18d...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til veldig mange ved positiv test :) Gjorde det forrige gang også, men da mista vi. Syns det er helt greit å fortelle det tidlig. :) Bare fra gammelt av at man skal «vente til 12 uker». Fortalte det også til dattera mi på 6 år. Kaller det for frøet og at hvis det går bra så blir det baby og hu skal da skal bli storesøster igjen. Gidder ikke å sy puter under arma på barna mine, liker å være åpen og ærlig om ting. Ikke alltid det går bra, men stort sett gjør det det :)

Anonymkode: 4b5d8...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte min beste venninne samme dag som jeg fant ut (da var jeg 6 uker på vei).

Fortalte andre venner og familie da vi så dem etter uke 12.

Fortalte jobben i uke 20.

Anonymkode: def5e...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden graviditeten min var en donasjon fra en annen fyr enn mannen min, bestemte vi oss for å beholde informasjonen til senere og bare fortelle nærmere familien. Venner vet ikke hele sannheten fordi fyren var ganske yngre enn meg, så vi følte oss litt ukomfortable å avsløre alt. Avhenger av din situasjon. Hvis alt er bra, planlagt, så ser jeg ingen grunn til å holde det hemmelig i det hele tatt. Jeg ville ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min og hans familie: uke 13.

Mine venner: Uke 15. Det var da fet var naturlig å fortelle.

Hans venner: husker ikke. Kanskje litt etter familien vår. 

Sosiale medier: uke 20.

Anonymkode: 6ce05...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...