Gå til innhold

Vektplatå og wegovy - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har opplevd å stå stille på høyeste dosen over lang tid og plutselig begynt å gå ned igjen? 

Har stått stille i flere mnd nå etter å ha gått ned 20 kilo, har fortsatt 15 kilo igjen, men begynner å mistet motet da nålen rikker seg ikke - det vil si den rikker seg opp og ned noen gram på samme kiloet.

Hva gjorde dere for å få fart på platået eller bare ventet dere tålmodig? Og hvor lang tid måtte dere vente?

Er surt å kaste 3000 kr ut vinduet hver mnd når resultatet uteblir.

Anonymkode: 01835...f64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du justert kaloriinntaket? Når du går ned i vekt så endres antall kalorier som du trenger for å vedlikeholde vekta. Hvis du ikke har endret på inntaket så kan det hende at det som tidligere gjorde at du gikk ned nå er det du trenger for å holde samme vekt. 

Bruker ikke wegovy eller noe sånt, men har gått ned i vekt uten og når jeg traff et platå så begynte jeg med fasting og det hjalp mye. Da begynte jeg å miste vekt igjen.

Anonymkode: a693e...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen her som har opplevd å stå stille på høyeste dosen over lang tid og plutselig begynt å gå ned igjen? 

Har stått stille i flere mnd nå etter å ha gått ned 20 kilo, har fortsatt 15 kilo igjen, men begynner å mistet motet da nålen rikker seg ikke - det vil si den rikker seg opp og ned noen gram på samme kiloet.

Hva gjorde dere for å få fart på platået eller bare ventet dere tålmodig? Og hvor lang tid måtte dere vente?

Er surt å kaste 3000 kr ut vinduet hver mnd når resultatet uteblir.

Anonymkode: 01835...f64

Jeg sliter med å gå ned, men har lipødem. Bruker ikke helt full dose, deler den pennen i 6 doser. Har stått stille lenge, så gått ned litt, og så står det relativt stille igjen. 

Jeg anser det ikke som bortkastede penger, i og med at man sannsynligvis må bruke medisinen over en lengre periode for å ikke gå opp igjen. 

Skal også sies at jeg nå er 43 år og ikke har veid så lite som jeg gjør nå siden jeg var 19 år. 

Anonymkode: 97c60...08b

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok spise mindre.

Anonymkode: aa165...314

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...