Gå til innhold

Har kuttet kontakt med kompis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjent hverandre i 20 år. Alltid i hatt et godt forhold, vært kolleger, hjulpet hverandre, vært mange reiser sammen og rett og slett vært gode venner, men i senere tid virker det som han er mindre interesse av å være sammen med meg. Han sier nei til forespørsler, glemmer at jeg har spurt om noe (som han har sagt han skulle sjekk opp og så komme tilbake til meg), tar kun kontakt når han har noe å vinne på det og tar svært sjelden initiativ til at vi skal være sammen.

For litt siden avtalte jeg at vi skulle møtes nesten en uke i forveien, da jeg vet at korte frister for han ofte resulterer i at det ikke passer for han. Dette var en helt simpel kveldsavtale der vi skulle snakke på telefon og spille litt over nett sammen. 1 time før vi skulle snakkes, skrev han melding om at han heller ville være ute. Han inviterte meg ikke med ut. Jeg spurte om vi skulle snakkes og spilles senere når han va tilbake, men da mente han at det ble for sent. 

Hadde det vært meg, hadde jeg spurt om han heller ville dra ut. Hadde han sagt nei, hadde jeg forhold meg til den opprinnelige avtalen. Dette fikk dråpen i begeret til å renne over. Nok en gang blir jeg avvist. Jeg hørte ikke fra han på rundt en uke, før han sendte en skrytemelding til meg for noe han oppnå. Jeg svarte ikke på den. De neste to dagene sendte han et par tilfeldige meldinger, og på slutten spurte han om jeg var der. Jeg svarte tilbake at det var jeg. Noe galt, spurte han, hvor jeg svarte nei, mye å gjøre. Siden har jeg ikke hørt fra han det er nå litt over én mnd siden. 

Jeg sitter i hvert fall igjen med en følelse av savn. Synes også det er trist at jeg ikke hører noe fra han. Vet ikke hvorfor, men kanskje han ikke skjønner at han har såret meg. Jeg tenker jeg vil fortelle hvorfor jeg har tatt avstand eller kuttet kontakten når han tar kontakt. For jeg orker ikke ta kontakt bare for å fortelle han: Hør nå her, du har vært sånn og sånn...

Jeg mistenker bare at han er lei av meg...

Anonymkode: 338f4...a9c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var trist å lese. 

Håper du har bedre venner enn dette, råtten oppførsel! 

Anonymkode: d803e...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lignende opplevelse. Eller kanskje ikke helt, da han stort sett har sagt ja til mine initiativ. Men jeg merket at ble litt lei av å alltid initiere, og ikke bli inkludert når han skulle henge med en annen felles kompis av oss. Dette har jeg også sagt fra om. Dråpen som fikk begeret til å renne over, var da han sa han skulle svare meg på om vi skulle henge. Så gjorde han aldri det. Jeg bestemte meg for å se hvor lang tid det tok før han tok initiativ til å henge. Det har nå gått over 4 måneder, og jeg har ikke hørt fra ham.

Og dette var en kompis jeg anså som min aller beste venn. Tydeligvis ikke gode nok venner til at han brydde seg  nok til å ta initiativ av og til. Kjente også mye på savn i begynnelsen, mens jeg nå er mer irritert når jeg kommer på det. Men har heldigvis flere venner å ta av, som også ønsker å være med meg.

Anonymkode: 188b7...317

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt lignende opplevelse. Eller kanskje ikke helt, da han stort sett har sagt ja til mine initiativ. Men jeg merket at ble litt lei av å alltid initiere, og ikke bli inkludert når han skulle henge med en annen felles kompis av oss. Dette har jeg også sagt fra om. Dråpen som fikk begeret til å renne over, var da han sa han skulle svare meg på om vi skulle henge. Så gjorde han aldri det. Jeg bestemte meg for å se hvor lang tid det tok før han tok initiativ til å henge. Det har nå gått over 4 måneder, og jeg har ikke hørt fra ham.

Og dette var en kompis jeg anså som min aller beste venn. Tydeligvis ikke gode nok venner til at han brydde seg  nok til å ta initiativ av og til. Kjente også mye på savn i begynnelsen, mens jeg nå er mer irritert når jeg kommer på det. Men har heldigvis flere venner å ta av, som også ønsker å være med meg.

Anonymkode: 188b7...317

TS her:

Faktisk ikke så ulikt. Det har vært flere tilfeller der jeg har prøvd å avtale noe, der han skulle sjekke om det passet. Sa aldri fra. Én gang var til og med da jeg inviterte han i bursdag til det ene barnet mitt. Da jeg nevnte at han hadde glemt å svare meg på det, svarte han bare: Åja, ja, det glemte jeg. 

Så jeg mistenker han med overlegg unngår meg. Han er også, var også ansett som en av mine beste venner. Men dessverre så det ut til å kun være enveis...

Anonymkode: 338f4...a9c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd, gå videre uten ett ord. Beskytt deg selv. Du vil bare bli såret om du skal utbrodere hvorfor du synes han er teit/hvorfor du bryter kontakten - for han bryr seg ikke lenger på samme måte som før, eller er mer likegyldig. Det er kanskje tøffe ord, men dessverre sannheten. Han var ferdig med dette vennskapet for lenge siden. Det er ikke ulovlig å være ferdig med et vennskap, det har han sin fulle rett til om han absolutt vil det. Det han gjør feil er at han ikke er tydelig og sier fra. 

 

Jeg skjønner du er lei deg, du er jo glad i han. Det er ganske fortvilende å kjenne så tydelig at noen betyr mer for deg enn du gjør for de. Men jeg lover deg, gir du slipp på dette nå så vil du om et år fra nå være glad du gjorde det. Du vil ikke ha et vennskap med noen som behandler andre mennesker sånn. Jeg har vært gjennom det samme som deg og jeg skulle ønske noen fortalte meg dette her. For jeg brukte over 5 år på å være bitter, håpe at hn kom tilbake, og savne. Det var tunge år helt unødvendig. - de kommer ikke tilbake. Livet er brutalt i blant, men du finner andre du kan bli glad i

 

 

Anonymkode: 24e63...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enveisvennskap funker ikke i lengden. Det sliter ut den ene parten som alltid må ta initiativ til å opprettholde vennskapet. Jeg måtte kutte ut ei venninne pga dette. Jeg trodde vi hadde et nært og godt vennskap, men om ikke jeg tok kontakt så hørte jeg aldri fra henne. Hun klaget hele tiden på at hun var ensom og hadde lite nettverk, men jeg forstår hvorfor. 

Bare kom deg unna sånne "venner". 

Anonymkode: 4867e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har gjort det rette.

Du finner bedre folk ❤️

Anonymkode: 97492...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er han vs hvor er du i  livet? Det spiller også en rolle. Har du hatt mye suksess med jobb og familie mens kompisen har vært mindre heldig? Av og til fører det til misunnelse. Eller at man ikke orker relasjoner med folk hvor man blir minnet på hvor lite en har kommet selv. Vi lever i et samfunn med klare og tydelige rammer for hva som er forventet for å "henge med". Norge er et lite land, med mye forventet konformitet og oppnådde mål. 

Det er alltid et problem å bedømme slike tråder, hvor en kun får den ene partens selektive fremstilling. Skal en virkelig bedømme det riktig så må en få begges versjon, i tillegg til å gjøre egne observasjoner av helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusser over, er at han sendte deg flere meldinger som du ikke svarte på. Den siste gangen var du unnvikende, og han fikk ikke noe skikkelig svar. Han har nok tenkt at du ønsket å kutte ut forbindelsen.

Jeg har et inntrykk av at menn er mer direkte og rett på sak, enn vi damer. Du burde sagt rett frem hvordan du oppfattet kameratskapet deres, Dere kunne kanskje ha skværet opp.

Anonymkode: 172de...be1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...