Gå til innhold

Strawberry Daiquri-drink

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hmmm, det sies vel at man skal holde seg borte fra jordbær når man ammer!

Hva m drinken Strawberry Daiquri da? Der er det jo moste jordbær?...eller må jeg lage et alternativ m jordbær-smak istf?

Eller er det OK siden man jo pumper seg ved inntak av alkohol?

:grine:

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmmm, det sies vel at man skal holde seg borte fra jordbær når man ammer!

Hva m drinken Strawberry Daiquri da? Der er det jo moste jordbær?...eller må jeg lage et alternativ m jordbær-smak istf?

:grine:

Sånn rent bortsett fra alkoholen mener du eller? :overrasket:

Skrevet

Jeg regner med at alkoholen blir sløyfet. Så til spørsmålet: tror du kan bruke jordbæris, så fremst det bare er kunstig smak på isen. Jeg fikk det nemelig en gang på en bar, der de manglet jordbær.

Skrevet

I min bok om amming fra staten, står det at man kan drikke litt alkohol (1 enheter elns) etter uke 6. Bare man passer på at man ammer barnet før man drikker og lar det gå noen timer til neste gang. Alkohol blir ikke lagret i melka, og tilsvarer alltid mors promille. Og mengden promille blir deretter minimal når mor ammer barn. (ikke vits i å pumpe seg og kaste melk, sto det)

Skrevet

Men sånn som jeg leste hovedinnlegget var det ikke fokusert på alkoholen, men heller jordbæret i drinken. Og om man unngår jordbær for barnets beste, er det da noe bedre med alkohol?

Skrevet

Jordbær kan jo føre til magevondt i mange timer etter inntak.

Men det er jo ikke sikkert den lille reagerer heller da.

Skrevet

Herregud, la oss ikke blir hysteriske, drikk drinken din hvis du har lyst på en.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Herregud, la oss ikke blir hysteriske, drikk drinken din hvis du har lyst på en.

Helt enig

En drink skal nok gå bra skal du se.

Det er jo en fin måte å se om barnet ditt reagerer på jordbær, men hvis du vil være på den sikkre siden både når det kommer til alkohol og jordbær , pump før og etter

Skrevet

Dersom du ikke vet at barnet reagerer, så synes jeg det bare er å prøve. Men vær forberedt på hva du kan få som pris i ettertid.

Med forrige spiste og drakk jeg alt (også små mengder alkohol etter amming). Med denne verksen spiser eller drikker jeg "noe som helst". Hun sliter med magen sin, så jeg har kutta melk, brus, sjokolade, løk og en hel drøss annet som kanskje kunne gi henne vondt. Prøver meg litt innimellom, men bare når jeg orker 3 døgn med skrik i etterkant. Håper det blir bedre etter 3 mnd.

Gjest LoisLane
Skrevet
Nemlig- det er så mange som tror at "det og det og det kan jeg ikke spise under amming"- og glemmer å sjekke om barnet faktisk reagerer på matvaren.

De fleste barn reagerer faktisk ikke på noe som helst, slik om det kan virke motsatt når man hører diskusjoner i barselgrupper :ler:

Enig. Med førstemann var jeg så nøye på å unngå alt som var "på lista", mens med nummer fire ble det spist både kål, jordbær og løk, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...