AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #1 Skrevet 29. juni 2024 Jeg er forlover og planlegger nå utdrikningslag for bruden. Når utdrikningslaget skal gjennomføres kommer jeg til å ha en 3 mnd gammel baby og er så usikker på hvordan jeg skal løse dette. Egentlig har jeg ikke lyst til å dra i det hele tatt, med eneste grunn at jeg ikke ønsker være borte fra baby. Han tar flaske og er trygg på far, men jeg synes det er vanskelig å bare gå på butikken uten baby. Det er ikke snakk om å reise bort, det er ganske i nærheten og jeg vil kunne dra raskt hjem om det skulle være noe.. Vil jo gjerne stille opp for venninnen min og lage en fin dag, men også redd for at jeg uansett ikke klarer å ha det noe gøy fordi jeg bare tenker på «de hjemme»… vil jo ikke være noen partypooper, og vet det er en stor og viktig dag for bruden. Jeg bare tenker hver dag på hvor mye jeg gruer meg til å være borte fra baby denne dagen.. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 22296...d82 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #2 Skrevet 29. juni 2024 Det er like greit å lære seg med en gang å kunne gå ut av huset. Babyen kommer til å ha det helt fint sammen med far. Planlegg utrykningslag og kos deg, er lov å ha et liv selv om man får barn.. Anonymkode: d6447...ff1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #3 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er like greit å lære seg med en gang å kunne gå ut av huset. Babyen kommer til å ha det helt fint sammen med far. Planlegg utrykningslag og kos deg, er lov å ha et liv selv om man får barn.. Anonymkode: d6447...ff1 Ja, enig i den på sikt… men han er jo så liten fortsatt.. TS Anonymkode: 22296...d82
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #4 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, enig i den på sikt… men han er jo så liten fortsatt.. TS Anonymkode: 22296...d82 Så lenge barnet har en trygg omsorgsperson rundt seg, kommer det til å gå bra. Det foreldrene som kjenner mest på det. Men det skal du kjenne på i mange år fremmover, så greit å vende seg til at det går bra selv om du er ute. Anonymkode: d6447...ff1 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #5 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er forlover og planlegger nå utdrikningslag for bruden. Når utdrikningslaget skal gjennomføres kommer jeg til å ha en 3 mnd gammel baby og er så usikker på hvordan jeg skal løse dette. Egentlig har jeg ikke lyst til å dra i det hele tatt, med eneste grunn at jeg ikke ønsker være borte fra baby. Han tar flaske og er trygg på far, men jeg synes det er vanskelig å bare gå på butikken uten baby. Det er ikke snakk om å reise bort, det er ganske i nærheten og jeg vil kunne dra raskt hjem om det skulle være noe.. Vil jo gjerne stille opp for venninnen min og lage en fin dag, men også redd for at jeg uansett ikke klarer å ha det noe gøy fordi jeg bare tenker på «de hjemme»… vil jo ikke være noen partypooper, og vet det er en stor og viktig dag for bruden. Jeg bare tenker hver dag på hvor mye jeg gruer meg til å være borte fra baby denne dagen.. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 22296...d82 Skjønner det godt, det strider liksom imot alle instinkter å dra fra babyen sin. Kan du la noen andre ta hovedansvaret for feks siste del av utdrikningslaget, slik at du drar hjem tidligere? Og feks få kjørt ungen til deg en tur underveis? Jeg har vært i utdrikningslag der forloveren hadde tre ammepauser underveis for å amme og kose masse med babyen sin, alle syntes bare det var fint😊 Anonymkode: bea4b...542 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #6 Skrevet 29. juni 2024 Har du hatt noe dialog med bruden rundt dette…? Babyer på 3 måneder og under er ganske uforutsigbare. plutselig tar de ikke flaske, har økedøgn og skal ligge og die hele natten, for ikke å snakke om hvordan en selv føler seg etter en voldsom natt. Folk er ulike og det er helt greit, men jeg personlig hadde ikke deltatt på en hel dag med fest og ståhei med baby i den alderen. Baby ville nok teknisk sett overlevd fint, men jeg hadde bare vært stresset, trøtt og sliten. Ville gitt hovedansvaret til noen andre og sørget for å være med på deler av dagen. Anonymkode: 3a967...f59 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #7 Skrevet 29. juni 2024 Du skriver ikke hvor lenge det er til utdrikningslaget/hvor gammel babyen er nå, men min erfaring er at tankesettet kan endre seg veldig fra uke til uke i den fasen. At det føles umulig å være borte fra babyen nå, betyr ikke at det føles sånn når utdrikningslaget skjer. Ville planlagt som om jeg skulle blitt med på alt, men gjerne allier deg med én eller to som kan steppe inn på dagen hvis det blir krise. For det kan jo oppstå ting når man har en så liten baby som gjør at du ikke kan dra eller må dra hjem tidlig. Men jeg tipper at hvis du planlegger for å dra, og kommer deg ut noen timer, så er det veldig bra for alle. Ingen forventer at du skal være lengst på den festen uansett! Det skjønner nok venninnen fin som skal gifte seg også - men hun setter nok pris på at det da er noen som kan ta ansvar for praktiske ting, så utdrikningslaget går smooth. Anonymkode: bbe1c...d04
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #8 Skrevet 29. juni 2024 Hvorfor er alternativet å være med på alt, eller å ikke dra i det hele tatt? Du sier jo at dette er nærme. Da ville jeg personlig vært der litt, for å vise at jeg brydde meg. Du kan kanskje til og med dra litt fra og til? Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil være lenge borte fra en nyfødt, men jeg syns du burde strekke deg litt for å i det minste stikke innom. Anonymkode: d0026...85e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå