Gå til innhold

Har gått ned 30 kg men klarer ikke å stoppe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå i skrivende stund gått ned 30 kg.. veier nå 60 kg og er 167 høy. Ligger nå på en vekt jeg trives med men klarer ikke å spise mere mat som gjør at vekten stabiliseres. Jeg forsetter å gå ned og klarer ikke å få i meg mer. Får dårlig samvittighet for alt og opprettholder jeg ikke treningen tillater jeg meg ikke å spise mer mat. Jeg er inne i en vond sirkel. Hvordan klare p stabilisere vekten og få i meg mer mat som gjør at jeg ikke går ned mere i vekt. Jeg har blitt avhengig av å telle kalorier. Spiser jeg en middag med mye kalorier er det kun det ene måltidet jeg får spise den dagen. Hva gjør jeg nå ? Føler jeg beveger meg inn i noe som jeg snart mister kontrollen over. Dette er ikke noe gøy. Tenker kun på mat og kalorier hele tiden.

Anonymkode: 940f5...b0f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått spiseforstyrrelse.

Kontakt lege.

Anonymkode: 1f15d...550

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du i første omgang gi deg en ny regel om at du kan spise + 3-500 kcal hver dag? Du får kanskje ikke bukt med hekten på å telle, men stagger kanskje ytterligere vektnedgang. 

Hekten på å telle er trolig blitt en vane for deg. Kanskje du kan øve på at du hver lørdag ikke skal telle. Øke gradvis til hver lørdag og søndag, osv med en dag etter hvert. Skynde deg langsomt og ikke få panikk hvis du failer innimellom.

Anonymkode: f611b...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra til legen din! Du har blitt syk

Anonymkode: e2439...685

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legehjelp. 

Jeg måtte tilsette søtning i drikke tilslutt. Feks yellow label te med honning

Anonymkode: f00b8...d8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...