Gå til innhold

Aktivisere ettåring som høygravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 37 uker på vei og skal være alene hjemme med ettåringen på dagtid frem til minsten kommer. Mannen jobber. Jeg har nå fått bekkenløsning og sliter med fysisk aktivitet. Ettåringen er rastløs og svært aktiv av seg, kjeder seg fort med lekene inne. Noen forslag til aktiviteter/leker vi kan finne på der han får aktivisert seg og jeg kan ta det med ro? Må unngå å løfte han så mye som mulig…

Anonymkode: 6ae8a...ebd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan høre med alle de hjemmeværende husmødrene? Lese om hva de gjorde før for å passe på de andre barna, gravide og ammende? Det er jo ikke noe arbeid, man er jo bare hjemme og styrer med hus og barn, og ikke noe slitsomt 🥰 har så mye tid til familien og får ha det så fint og rolig hjemme :ironi:#ironi

Neida, problemet er jo at noen tror det er og var sånn...

Kan dere gå ut på lekeplass? Lekeland hvor du kan sitte og barnet klatre og leke på gulvet? Badekar, dusj, vannleker. Vanne uteplanter. 

Anonymkode: 250e1...9d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ute: Badebalje og bading.

Bøtte med vann, vaskevannsfat, bolle(r) dukken (ballen, bilen) trenger vask. En svamp. Små plastglass. En øse. En klut. Mugge? fisherprice-leker, Lego, krydderglass, vannflaske. hva som helst som tåler vann. Kanskje en liten balje/stor bolle på gresset er nok. Gjenta dagen etter. 

Inne: badekar. Hvis dere ikke har: alt over bare på dusjgulvet. 

Tur ut hver dag. 

Anonymkode: 4843b...48d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lek med vann inne og ute. Det trenger ikke være mye vann og fullt badekar- vannlek er minst like morsomt og mer lærende med små mengder vann enn store, det blir fort mye plasking og styr. Og lettere å variere hva som skal lekes med/testes ut sammen med vannet om det bare er et par liter i ei balje. 

Anonymkode: a40f2...e32

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen barnehager i nærområdet som er sommerstengt nå? Da jeg var gravid med vår yngste, og i dårlig form, var jeg mye i barnehager utenom åpningstiden med ettåringen, fordi det var inngjerdet og tilrettelagt for barn. Vi var også en del ute i skogen, langt unna bilveier og andre farer. Men vi hadde egnede skogsstier rett i nærheten, for det var etterhvert ganske begrenset hvor langt jeg kom meg med bekkenet. Kaste steiner i vannet drev vi også mye med, husker jeg. 

Anonymkode: 0fbc7...d2b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...