Gå til innhold

Alternativ til burpees?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På gruppetimer er burpees stort sett alltid en av øvelsene vi skal gjøre. Vi får alternativer som skal være enklere: gjøre den baklengs, ikke hoppe, ta i bakken og gå utover. 

Jeg klarer ikke gjøre noen av disse øvelsene pga ryggproblemer. Hva kan jeg gjøre isteden? Hva trener burpees, sånn helt konkret?

Har selvsagt snakka med instruktørene, men de viser bare de samme variantene, og det hjelper meg ikke.  

Anonymkode: 843ca...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje knebøy med hopp? Om du ikke kan ta omvendt burpees (legger deg på ryggen og røyser deg opp med hopp for å så legge deg ned igjen). 

Anonymkode: c676f...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje knebøy med hopp? Om du ikke kan ta omvendt burpees (legger deg på ryggen og røyser deg opp med hopp for å så legge deg ned igjen). 

Anonymkode: c676f...09f

Jeg kan ikke hoppe. Omvendt burpees gjør at jeg blir skjev, for jeg må sette meg ned mot den ene siden og ta meg for med den ene armen. Det går veldig seint. 

Men er poenget med øvelsen mobilitet? I så fall kan jeg jo gjøre det kjempesakte på min måte. Eller hva er poenget med øvelsen? Er det kondisjon, så må jeg gjøre noe annet, jeg vet bare ikke hva. 

Anonymkode: 843ca...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det i det hele tatt er noe poeng med burpees er det for kondisjon ja. Jeg hadde tatt knebøy i stedet, hvis du ikke kan bøye deg eller legge deg ned. Gjerne litt raske så du får opp pulsen. 

Anonymkode: 99af1...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brudd nylig og kunne ikke ta burpees på noen uker og tok da mye knebøy istedet. Vanligste anbefalingen av instruktørene. Kjappe, så man får puls, og ta gjerne med en strekk på toppen (enten bare armene i været, eller på tå også hvis det funker). Kan variere med både dybde og bredde på ben. 

Anonymkode: bdb16...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...