Gå til innhold

Ansvar for egen orgasem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i et fast forhold i mange år. I starten når alt er nytt og spennende syntes jeg selv orgasmefri sex var digg, selv om orgamse naturligvis slår alt, men med årene når ting har begynt å bli vane og den orgasmefrie sexen ikke er så digg lengre, men mest føles som arbeid, er jeg ikke like fornøyd med sexlivet lengre. Innser at det nok også er min feil, som har latt han tro at orgasmefri sex er godt nok for meg, men jeg er superfrustrerrt. Typen min vet jeg ikke kommer ved vanlig sex og noen ganger hjelper han meg i mål om vi ikke har hjelpemidler under akten eller at han bruker fingrene på klitta slik at jeg kommer mens vi har sex. Mens andre ganger gjør han seg ferdig og det er det. Jeg har aldri sagt noe, men etter flere år sammen begynner jeg å bli frustrert og ganske lei meg for at mitt vellverere betyr mindre enn hans. Sex uten orgasme er jo bare frustrerende. Han får meg kåt og i gang også "forlater" han meg sånn. Jeg skjønner at jeg kanskje har kommunisert at dette er godt for meg, men det er jo godt også for han før han kommer, men hadde jeg giret han opp til han nesten nådde mål også stoppet, tror jeg han hadde vært ganske frustrert. 

Jeg har alltid vært veldig opptatt av at den jeg har sex med skal ha det godt. Og slik har jeg inntrykk av at mange damer er. Vi lærer fra tidlig at det viktgse vi gjør, er å gjøre godt for andre 🙄. For meg er det helt utenkelig å skulle ha sex og at han ikke skulle komme. Hvorfor bryr ikke mannfolk seg om vårt "vellvære" på samme måte? 

I dag hadde vi en datekveld og koste oss med god mat og drikke ute, før videre kvalitetstid hjemme. Hele kvelden bygget opp til en deilig avsluttning. Og halv to hadde vi heftig sex på stua til han kom. Jeg skjønte mot slutten at dette ble en av de gangen og jeg hadde mest lyst å grine der jeg sto på alle fire og studerte boktittel i bokhylla, mens han gjorde seg ferdig. Videre var det god natt of sov godt. Mens jeg satt igjen og prøvde å holde tårene tilbake. Er han uviten om hva han gjør/hvordan han oppfører seg, eller bryr han seg ikke? Evner ikke mannfolk å reflektere rundt hvordan det hadde vært om nesten hver sexøkt endte uten å nå klimaks? Eller er han bare veldig ego og bryr seg kun om seg selv? Eventuelt er det oss dagers egen feil, som krever så mye jobb, for å få i mål? 

Anonymkode: 5f663...2e5

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egoister ser ingenting.. og problemer løses ikke uten samarbeid og omsorg for hverandre. Så en mann med omsorg for deg, ser alt du trenger og ikke trenger. Bare det å føle seg omkranset med omsorg, kjærlighet og forståelse, får orgasmene dine til å trille frem. Det er fordi alle bekymringer er borte.. men kanskje mest fordi du er hoppende glad, for at sexlivet fungerer knirkefritt igjen.. Jeg vil påstå at behageligheter som omsorg, kos og kyss i hverdagen, får senga til å knirke litt ekstra om kvelden.. Altså, knirkfri sex, men ikke knirkefri seng😅

Kvinnens orgasmer kan være et mysterie i seg selv, det er fordi kvinner er så forskjellige. Det som er fellesnevneren med alle kvinners orgasmer, er at orgasmen er hjernestyrt. Med kunnskap om hvorfor orgasmen skjer, og med litt samarbeid fra kvinnen. Så mener jeg bestemt at alle kan oppnå orgasme i sunne kropper.. det er bare sykdommer i kroppen, som kan frarøve noen orgasme.

Jeg tror ikke du er syk altså.. Men du har kanskje ikke opplevd, eller blitt påført noe positivt av ting orgasmen jubler av?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker han sansynligvis ikke er klar over at det er viktig for deg å få orgasme, om du har sakt det ikke er viktig..... Forstår det er vanskelig situasjon, men synes du skal prøve å snake med han om deg! Hva hadde skjed om du hadde forsatt i går? Før han sa god natt, kunne du bedt han gjøre det du ønsker? Eventuelt ta det en gang med klærne på, si at du ønsker at dere fokuserer mer på din nytelse. Det blir sikkert lit kleint, men om han er en ok mann ellers så ønsker han jo sikkert å vite dette! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stimulerer du ikke klitoris selv når dere har sex lurer jeg på? Litt rart når voksne damer bare legger alt ansvaret over på mannen.

Anonymkode: 0c662...cd4

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du lang tid på å komme? Sex etter alkohol inntak er jo heller ikke noe lurt.

Dere må SNAKKE SAMMEN om hvordan dere vil ha det, du er såklart ansvarlig for din egen orgasme. Hvordan du kan få det best mulig.

Anonymkode: bd784...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er naturlig å forvente at partner ønsker å gi nytelse, hva er ellers poenget med sex, kan like gjerne gjøre det alene da?

Men ansvar for å kommunisere hva du vil ha, ligger på deg. Som en som gjerne er like fornøyd uten orgasmen og som ikke kommer hvis det får veldig fokus, så er jo jeg glad at det ikke blir gjort et stort tema utav det når det ikke skjer. Ikke lett for en mann å vite hvilken type du er om du ikke sier noe.

Anonymkode: 07f82...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært i et fast forhold i mange år. I starten når alt er nytt og spennende syntes jeg selv orgasmefri sex var digg, selv om orgamse naturligvis slår alt, men med årene når ting har begynt å bli vane og den orgasmefrie sexen ikke er så digg lengre, men mest føles som arbeid, er jeg ikke like fornøyd med sexlivet lengre. Innser at det nok også er min feil, som har latt han tro at orgasmefri sex er godt nok for meg, men jeg er superfrustrerrt. Typen min vet jeg ikke kommer ved vanlig sex og noen ganger hjelper han meg i mål om vi ikke har hjelpemidler under akten eller at han bruker fingrene på klitta slik at jeg kommer mens vi har sex. Mens andre ganger gjør han seg ferdig og det er det. Jeg har aldri sagt noe, men etter flere år sammen begynner jeg å bli frustrert og ganske lei meg for at mitt vellverere betyr mindre enn hans. Sex uten orgasme er jo bare frustrerende. Han får meg kåt og i gang også "forlater" han meg sånn. Jeg skjønner at jeg kanskje har kommunisert at dette er godt for meg, men det er jo godt også for han før han kommer, men hadde jeg giret han opp til han nesten nådde mål også stoppet, tror jeg han hadde vært ganske frustrert. 

Jeg har alltid vært veldig opptatt av at den jeg har sex med skal ha det godt. Og slik har jeg inntrykk av at mange damer er. Vi lærer fra tidlig at det viktgse vi gjør, er å gjøre godt for andre 🙄. For meg er det helt utenkelig å skulle ha sex og at han ikke skulle komme. Hvorfor bryr ikke mannfolk seg om vårt "vellvære" på samme måte? 

I dag hadde vi en datekveld og koste oss med god mat og drikke ute, før videre kvalitetstid hjemme. Hele kvelden bygget opp til en deilig avsluttning. Og halv to hadde vi heftig sex på stua til han kom. Jeg skjønte mot slutten at dette ble en av de gangen og jeg hadde mest lyst å grine der jeg sto på alle fire og studerte boktittel i bokhylla, mens han gjorde seg ferdig. Videre var det god natt of sov godt. Mens jeg satt igjen og prøvde å holde tårene tilbake. Er han uviten om hva han gjør/hvordan han oppfører seg, eller bryr han seg ikke? Evner ikke mannfolk å reflektere rundt hvordan det hadde vært om nesten hver sexøkt endte uten å nå klimaks? Eller er han bare veldig ego og bryr seg kun om seg selv? Eventuelt er det oss dagers egen feil, som krever så mye jobb, for å få i mål? 

Anonymkode: 5f663...2e5

Du har feil mann. Beklager ,men sant. Dump han.

Min kjæreste hadde aldri bare kommet i mål selv uten å gi meg nytelser først. Han er egoist han din!😩 Du fortjener bedre,det lyser det av i ditt innlegg🙏

Anonymkode: b206a...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hvor god elsker en mann er, kunne deles i en skala fra 1 til 10 med 1 som bånn i bøtta, ville en som kun tenker på seg selv aldri score mer enn 1. Noen menn kommer aldri videre fra 1. Er det på grunn av mangelfullt utviklede sjelsevner mon tro?

Er man godt voksen og vaker nede mellom 1 og 3 er det lite håp. Ser du potensiale for langvarig forhold likevel, gjelder det å kommunisere egne behov, hva som er godt for deg. Da må det snakkes så han forstår. Tar han det til seg er det bra, men fortsetter han nede i sumpa, er det bare å gå videre før forholdet blir for "satt".

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor stimulerer du ikke klitoris selv når dere har sex lurer jeg på? Litt rart når voksne damer bare legger alt ansvaret over på mannen.

Anonymkode: 0c662...cd4

Nå er ikke jeg TS. Men jeg synes det er mye bedre når den jeg er sammen med, stimulerer klitoris, enn at jeg gjør det selv. Og det tar maks 5 min før jeg får orgasme da. Samtidig så suger jo jeg gjerne i 5 min eller mer og. Er man i et forhold,  så er det normalt, at man ønsker å tilfredsstille den andre.

Og et forhold hvor mannen bare vil pule, bli sugd, men ikke skal ta på meg, det gidder jeg ikke. Han er jo da en stor egoist.

Anonymkode: bf7fb...584

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han ymter om å ha sex, sier du: Ja, men denne ene gangen vil jeg ha orgasmegaranti, ellers blir det ikke noe. 

Klart han tar utfordringen,,, om han er Man. 

Endret av Bubo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor stimulerer du ikke klitoris selv når dere har sex lurer jeg på? Litt rart når voksne damer bare legger alt ansvaret over på mannen.

Anonymkode: 0c662...cd4

Slik menn legger alt ansvar på kvinnen for sin orgasme mener du..  Jeg har enda til gode å se kvinner skrive at mannen bør runke seg selv litt og stimulere seg selv for det er rart at menn legger alt ansvar over på kvinnen og kvinnens kropp når en selv har ene ansvar for sin egen nytelse som du mener. Da kan en jo bare blåse i å ha sex da om en er så lite interessert i den andres nytelse og bare stimulere seg selv og onanere i stedenfor for både mann og kvinne. 

Det jeg synes er rart at det nesten forventes er at det kun er kvinner som skal onanere og stimulere seg selv under sex. Det er selvfølgelig stor forskjell på når en stimulerer seg selv og når mannen gjør det.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo litt trist ut for TS, men dere som svarer er det litt vanskeligere å forstå. Når menn ikke er tilfredse med kvinnelige partnere som ikke kommer, uansett hva mannen gjør, er mannen en idiot som utøver "orgsamepress" ovenfor den "stakkars kvinnen". I dette tilfellet er det altså motsatt, men mannen er fortsatt en egoistisk idiot...

Damned if you do, damned if you don't......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resignert skrev (2 minutter siden):

Høres jo litt trist ut for TS, men dere som svarer er det litt vanskeligere å forstå. Når menn ikke er tilfredse med kvinnelige partnere som ikke kommer, uansett hva mannen gjør, er mannen en idiot som utøver "orgsamepress" ovenfor den "stakkars kvinnen". I dette tilfellet er det altså motsatt, men mannen er fortsatt en egoistisk idiot...

Damned if you do, damned if you don't......

Fullstendig uten sammenligning. Dette tilfellet er ikke at mannen gjør sitt beste, "uansett hva han gjør". Dette er en mann som ikke gjør noe som helst for å tilfredsstille sin partner. Så nei det er på ingen måte "Damned if you do, damned if you don't......" Det finnes en rekke bokstaver mellom A og Å. Nytelse for begge parter finnes for de aller fleste innenfor ytterpunktene mellom å være en egosentrisk tulling og å utøve press på den andre part (som også er ganske egosentrisk). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor stimulerer du ikke klitoris selv når dere har sex lurer jeg på? Litt rart når voksne damer bare legger alt ansvaret over på mannen.

Anonymkode: 0c662...cd4

Så rart når voksne menn ber damene gi dem BJ. De kan jo runke i stedet for å legge ansvaret over på dama?

Anonymkode: b3ffd...160

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gjøre ham klar over ståa her. Han kan ikke lese tanker. 

Jeg synes for øvrig man har ansvar for egne orgasme, men innunder dette så betyr det også å være åpen med partner om at man ønsker orgasme ved samleie. Hvordan dere deretter løser dette, er jo opp til dere - men til syvende og sist må du selv ta ansvar for den. 

Anonymkode: 5b51c...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må jo gjøre ham klar over ståa her. Han kan ikke lese tanker. 

Jeg synes for øvrig man har ansvar for egne orgasme, men innunder dette så betyr det også å være åpen med partner om at man ønsker orgasme ved samleie. Hvordan dere deretter løser dette, er jo opp til dere - men til syvende og sist må du selv ta ansvar for den. 

Anonymkode: 5b51c...450

Tenker det samme igrunn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du nok ta litt av skylden selv. Du må jo fortelle mannen hvordan du har det, og hva du ønsker. Når han har vært vant til i mange år at du ikke kommer og at du er fornøyd med det, kan jo ikke han vite at du har forrandret mening nå. Du må jo si noe, ikke bare forvente at han kan lese tankene dine.

Anonymkode: e270f...4d6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg lang tid å lære at damens nytelse langt på vei er mitt ansvar. Det går ikke bare på teknikk, men også på å holde seg selv attraktiv og i form . . . spesielt når en selv har en ungdommelig og vakker kone.

Etter å  ha innsett dette har jeg også fått et bedre liv selv . . .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du avslutter sexen rett før han kommer neste gang. Tror ikke det skal mange ganger til før han skjønner tegningen da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...