AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #1 Skrevet 28. juni 2024 Skal i rettsforberedende møte til høsten om barnefordeling. Før dette må vi foreldre og barna snakke med sakkyndig som skal gi sin vurdering til retten. Er det noen som har vært gjennom dette og fortelle litt om hvordan det er? Hva spør de om og hva vil de vite? Anonymkode: 5ea49...96f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #2 Skrevet 29. juni 2024 Det er helt avhengig av sak og situasjon. Anonymkode: 9c4f1...aeb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #3 Skrevet 29. juni 2024 Jeg hadde 2 samtaler med sakkyndig og så var han på 2 hjemmebesøk her hos meg, når barna var her. Han hadde flere samtaler med far og var på besøk der også. Han hadde samtaler med barna også. Videre snakket den sakkyndige med skolen, barnehagen, med familievernkontoret og andre vi hadde vært i kontakt med. Deretter skrev han rapporten sin og svarte på det mandatet han hadde fått. Enden på visa var at far fikk samvær med tilsyn 2 timer 6 ganger i året. Det anket han til lagmannsretten og da ble det oppnevnt en ny sakkyndig. Ny runde. Far fikk ikke med samvær, men mistet foreldreansvaret i lagmannsretten. Å ha en sakkyndig inne var for min del helt ukomplisert fra første stund. Jeg hadde verken noe å skjule eller være engstelig for. Anonymkode: 7343b...08d 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #4 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde 2 samtaler med sakkyndig og så var han på 2 hjemmebesøk her hos meg, når barna var her. Han hadde flere samtaler med far og var på besøk der også. Han hadde samtaler med barna også. Videre snakket den sakkyndige med skolen, barnehagen, med familievernkontoret og andre vi hadde vært i kontakt med. Deretter skrev han rapporten sin og svarte på det mandatet han hadde fått. Enden på visa var at far fikk samvær med tilsyn 2 timer 6 ganger i året. Det anket han til lagmannsretten og da ble det oppnevnt en ny sakkyndig. Ny runde. Far fikk ikke med samvær, men mistet foreldreansvaret i lagmannsretten. Å ha en sakkyndig inne var for min del helt ukomplisert fra første stund. Jeg hadde verken noe å skjule eller være engstelig for. Anonymkode: 7343b...08d Hva var grunnen til at far fikk så lite samvær, og mistet foreldreansvaret? Anonymkode: 24e80...910
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #5 Skrevet 29. juni 2024 Broren min har nettopp vært igjennom det. Han var inne til samtale, barna var inne til samtale men var ikke blitt forberedt av mor på hva som skulle skje, så ingen av de ville snakke spesielt mye med sakkyndige, deretter var mor inne. Sakkyndige var med på rettsmøtet, la frem sin konklusjon men var også med på utspørringen var foreldrene. Anonymkode: 3ead3...e6e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #6 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Broren min har nettopp vært igjennom det. Han var inne til samtale, barna var inne til samtale men var ikke blitt forberedt av mor* på hva som skulle skje, så ingen av de ville snakke spesielt mye med sakkyndige, deretter var mor inne. Sakkyndige var med på rettsmøtet, la frem sin konklusjon men var også med på utspørringen var foreldrene. Anonymkode: 3ead3...e6e *det var mor som hadde barna den uken det var samtaler Anonymkode: 3ead3...e6e
Gjest Luksusbia Skrevet 29. juni 2024 #7 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva var grunnen til at far fikk så lite samvær, og mistet foreldreansvaret? Anonymkode: 24e80...910 Det må jo ha vært pedofili eller noe. Skal det ikke ekstremt mye til å bare få se barna sine 12 timer i året?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #8 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde 2 samtaler med sakkyndig og så var han på 2 hjemmebesøk her hos meg, når barna var her. Han hadde flere samtaler med far og var på besøk der også. Han hadde samtaler med barna også. Videre snakket den sakkyndige med skolen, barnehagen, med familievernkontoret og andre vi hadde vært i kontakt med. Deretter skrev han rapporten sin og svarte på det mandatet han hadde fått. Enden på visa var at far fikk samvær med tilsyn 2 timer 6 ganger i året. Det anket han til lagmannsretten og da ble det oppnevnt en ny sakkyndig. Ny runde. Far fikk ikke med samvær, men mistet foreldreansvaret i lagmannsretten. Å ha en sakkyndig inne var for min del helt ukomplisert fra første stund. Jeg hadde verken noe å skjule eller være engstelig for. Anonymkode: 7343b...08d Var du da i rettsforberedende møte etter disse samtalene? Vi har bare fått innkalling til samtale med sakkyndig. Har prøvd å forklare barna hvorfor, men synes jo det er vanskelig å ordlegge meg òg. Hva fortalte du barna om hvorfor sakkyndig skulle snakke med de? Hvor gamle er barna dine? ts Anonymkode: 5ea49...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå