AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #1 Skrevet 28. juni 2024 Heissan jeg har vært deprimert en stund. Jeg har grublet mye. Tenkt litt på antideprisiva. Hvis jeg går til legen, og sier det. Tror dere jeg kan få det. Har bestiller time hos fastlegge. Er ikke av den værste sorten, men kan vel si mild og til grads mye nedfor takk for svar! Anonymkode: ddbd9...c01
Kassettspiller Skrevet 28. juni 2024 #2 Skrevet 28. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Heissan jeg har vært deprimert en stund. Jeg har grublet mye. Tenkt litt på antideprisiva. Hvis jeg går til legen, og sier det. Tror dere jeg kan få det. Har bestiller time hos fastlegge. Er ikke av den værste sorten, men kan vel si mild og til grads mye nedfor takk for svar! Anonymkode: ddbd9...c01 Fastlegen vil mest sannsynlig anbefale samtaleterapi som førstevalg, men dette varierer. Kanskje medisiner og samtaleterapi kombinert blir anbefalt. Det finnes ulike typer av antidepressiva og legen tar vurdering for hva som passer deg best om dette blir aktuelt. Hvor «lett» det er å få antidepressiva er vanskelig å svare på basert på informasjonen du ga her. Håper dette ordner deg!❤️ Endret 28. juni 2024 av Kassettspiller
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #3 Skrevet 28. juni 2024 Min erfaring er at leger gjerne slenger antidepressiva etter deg det sekundet du går inn døra, og at det ikke hjelper flere enn 30% av dem som prøver det. Spør heller om du kan få hjelp av din kommunes lavterskeltilbud, eventuelt VOP/DPS om du egentlig sliter mer enn du skriver her. Fastlegen har diverse skjema for å finne ut "hvor deprimert" du er, så mulig du er et annet sted på skalaen enn du synes selv. Anonymkode: 3c1f7...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #4 Skrevet 28. juni 2024 Ja du kan spørre og mest sannsynlig få antidepressiva. Jeg har gått på det i 2 år og det er en helt annen hverdag. Jeg opplever ikke å bli flat i følelsene så jeg har gode dager og dårlige dager som alle andre men jeg går ikke langt ned i kaninhullet og besøker de aller værste avkrokene av sinnet. Jeg har også samtaleterapi men for meg er antidepressiva åpningen som gjør samtaleterapi mulig og som gjør at jeg får mest mulig ut av terapien. Jeg bestemte meg for å prøve antidepressiva etter psykologen anbefalte det for meg ig det er uten tvil det beste jeg har gjort for egen helse. Husk også at det er ikke sikkert du får best mulig effekt av den første typen så det kan hende du må skifte til den beste typen for deg. Anonymkode: fa1c5...ce1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå