Gå til innhold

Sykmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykmeldt fra en jobb og har en annen som vikar. Der jeg jobber til vanlig blir jeg mobbet og utstøtt. Vi er i dialog. 
Nå skal jeg jobber der i sommer og nav sier at jeg må sende dem de timene jeg er der. 
Det skal jeg. Men får jeg trekk fra den andre lønna i min ordentlige jobb? Eller hvordan fungerer det? 
På forhånd takk! 

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du mer enn du normalt gjør i vikarjobben kan du få trekk ja. Det gjøres en vurdering om sykepengene skal graderes.

Anonymkode: 0f6b7...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på spørsmålet ditt, men er det der du blir mobbet du skal jobbe i sommer? Hvis det, er ikke det litt risky mtp om du opplever det samme igjen og du ikke klarer å være der? Tenker på at legen har feie i løpet av sommeren, samt veilederen din på Nav - hvis du har fått det. 

Anonymkode: 2a13c...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke svar på spørsmålet ditt, men er det der du blir mobbet du skal jobbe i sommer? Hvis det, er ikke det litt risky mtp om du opplever det samme igjen og du ikke klarer å være der? Tenker på at legen har feie i løpet av sommeren, samt veilederen din på Nav - hvis du har fått det. 

Anonymkode: 2a13c...855

Nei, heldigvis ikke der:)

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan blir det med utbetalingen fra begge plassene? Fortsetter sykepengene fra den ene jobben og får vanlig utbetalt fra den ekstra jobben de vaktene jeg har fått utdelt? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan blir det med utbetalingen fra begge plassene? Fortsetter sykepengene fra den ene jobben og får vanlig utbetalt fra den ekstra jobben de vaktene jeg har fått utdelt? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Sykepenger skal dekke et inntektsbortfall. Om du jobber mer I en annen jobb vil sykepengene bli redusert i hovedjobben. Man kan ikke tjene på å være sykmeldt  og få fulle sykepenger pluss lønn slik at man sitter igjen med mer.. 

Anonymkode: 7be46...6c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva betyr mer? Altså at lønna på den ekstra jobben blir mer enn lønna fra hoved jobben? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva betyr mer? Altså at lønna på den ekstra jobben blir mer enn lønna fra hoved jobben? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Ja, at du tjener mer enn du ville gjort om du bare fikk sykepenger.  Et eksempel - la oss si du er 100% sykmeldt fra en jobb og får 25.000 kr i måneden i sykepenger.  Så begynner du å jobbe i en annen jobb mens du er fyut sykmeldt og tjener 10. 000kr. Da reduseres sykepengene med tilsvarende slik at du får 10.000kr i lønn pluss 15.000kr i sykepenger.. Totalt det samme som om du var fullt sykmeldt.. 

Anonymkode: 7be46...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du arbeider mer i bijobben enn vanlig, får du ikke sykepenger fra hovedjobb for disse timene. 

Det betyr at dersom bijobben er dårligere betalt enn hovedkort, sitter du igjen med mindre penger.

Anonymkode: a98db...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ut på sum penger eller antall timer!? 
Jeg trodde det var slik: at jeg la oss si får 20k fra hovedjobben. Så får jeg 15k fra bijobben så skjer det ikke noe med sykemeldt pengene for det overstiger ikke vanlige jobb lønna! 

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde og at det gikk på timer. 
eks at hovedjobben jobber jeg 30timer men bijobben 15t så var det innenfor og ikke bli trekt?

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Går det ut på sum penger eller antall timer!? 
Jeg trodde det var slik: at jeg la oss si får 20k fra hovedjobben. Så får jeg 15k fra bijobben så skjer det ikke noe med sykemeldt pengene for det overstiger ikke vanlige jobb lønna! 

Anonymkode: 8bb2b...259

De timene du jobber i bijobben skal ikke overstige antall timer du vanligvis arbeider i denne stillingen. 

Dersom hovedjobben er full stilling, og du øker arbeidet i bistilling tilsvarende 20% stilling, får du kun 80% sykepenger.

Anonymkode: a98db...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å ha to jobber - bli sykmeldt i den ene og fortsette å jobbe som vanlig i den andre - versus å jobbe MER i bijobben... Det er inntekt det går på, du skal ikke tjene på å være sykmeldt... 

Anonymkode: 7be46...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette to forskjellige type yrker? 

Anonymkode: ee955...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så alt j jobber i ekstra vakt vikar jobben blir trekt fra sykemeldingen? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De timene du jobber i bijobben skal ikke overstige antall timer du vanligvis arbeider i denne stillingen. 

Dersom hovedjobben er full stilling, og du øker arbeidet i bistilling tilsvarende 20% stilling, får du kun 80% sykepenger.

Anonymkode: a98db...b40

Arbeider der som vikar. Er ikke noe prosent stilling. Jobbet der ifjor i hele sommer men var ikke sykmeldt!  

Anonymkode: 8bb2b...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så alt j jobber i ekstra vakt vikar jobben blir trekt fra sykemeldingen? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Ja

Anonymkode: a98db...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 8.45):

Men hvordan blir det med utbetalingen fra begge plassene? Fortsetter sykepengene fra den ene jobben og får vanlig utbetalt fra den ekstra jobben de vaktene jeg har fått utdelt? 

Anonymkode: 8bb2b...259

Ja.

Hvis du f.eks jobber 50% i hver stilling og blir sykmeldt fra den ene. Så får du sykepenger for 50% stillingen og vanlig lønn fra den andre.

Men dersom du øker arbeidsmengden i den andre jobben f-eks til 70%, så får du ikke 50% sykepenger og 70% lønn. Det ville blitt 120% av din vanlige inntekt.

Da blir du trukket i sykepenger slik at din totale inntekt er det samme som før du ble sykmeldt.

Anonymkode: 1a796...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...