AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #1 Skrevet 28. juni 2024 Dere som er samboere/gift med felles barn, hvor mye tid bruker dere på hobbyen deres iløpet av en uke? usikker på om jeg er urimelig eller ikke, men her er saken: samboer er trener for to lag (barneidretten, frivillig arbeid). Slik ser en uke ut vanligvis; treninger på mandag kl 18-20, tirsdag 18-20, onsdag 16-20. og så kommer kampene itillegg på slutten av hvert halvår, kan sikkert plusse på 2-4 timer itillegg. Så kommer det div cuper osv i helger av å til. Vanlige treninger er jo fra august til desember, fri i julen, oppstart i januar og avslutning i juni. Så er det fri hele juli. Det innebærer at det blir vanskelig for meg å få noe egentid. Jeg har selv hund, så det er min hobby, men akkurat nå så er det å stresse seg hjem fra jobb, få lagd middag/spist middag, luftet hunden før kl 18 da han drar. Kveldsstell og legging av ungen (bhg alder) er det jeg som gjør 90% av tiden da han sjelden er hjemme til legging. Jeg har Prøvd å sette av en fast ettermiddag hvor det ikke er faste treninger, som er min dag, men da endrer han ikke sine planer hvis det krasjer med mine, da skaffer han heller barnevakt enn å være hjemme med ungen. Føler bare han prioriterer hobby og sin egentid og sine interesser foran eget barn, egen familie og hus. Tillegssinfo, han trente bare et lag da vi møttes, men sneik seg til å ta ansvar for det andre laget da jeg var i permisjon. Spurte meg aldri, bare nevnte det i forbifarten at det bare var midlertidig ut sesosengen/for å hjelpe til… så ble det visst plutselig fast. Syns det faktisk var ganske ugreit, da det går utover meg, min egentid, jeg blir bundet til å være hjemme, og det å ikke bli konferert og drøfte slike endringer som en familie. Ender opp med at vi møtes såvidt til middag, og kanskje en halvtime på kvelden. Likevel klager han på at vi aldri har tid sammen og at ungen er mammadalt?! er jeg en bitch om jeg setter ned foten og krever at han skal gå tilbake å bare trene et lag? Vet at hobbyen betyr mye for han, men føler han bare har en litt egosentrisk tankegang angående dette Anonymkode: 2c3d4...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #2 Skrevet 28. juni 2024 Dette hadde jeg ikke akseptert. Han lever jo livets glade dager og får alt servert rett i fanget. Tenker det bare er å sette krav her, for han har virkelig strukket strikken lenger enn langt! Anonymkode: 55d56...c92
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #3 Skrevet 28. juni 2024 Jeg drev med idrett når ungene var små, da var det trening tre ganger i uka og konkurranser i helgene. (Lang reisevei, så hele lørdag og søndag minst en helg i måneden) når ungene var større hadde jeg gitt meg med min idrett, da begynte han med sin, med treninger 3-4 ettermiddager i uka. Jeg tenker at dersom begge er enige, er det helt fint med hobbyer selv om de er tidkrevende, men dersom du synes det er ugreit, må dere nesten finne en løsning. Anonymkode: c1d1a...c9f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #4 Skrevet 28. juni 2024 Jeg har jo ikke anledning til å legge beslag på 3-4-5 ettermiddager/kvelder. Eller jeg kan i teorien ut å trene/holde på med mitt fra 20.30 til 22.30, men det blir for sent for meg Anonymkode: 2c3d4...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #5 Skrevet 28. juni 2024 What! Regnet først med at barnet deres var med på laget han trente. Men dette er crazy. Veldig dårlig gjort mot deg og barnet å bruke så mye tid på hobby, selv om det er en god sak. Lager han middagene og henter i barnehagen og sånn iallfall? Uansett, si at du orker ikke mer og at han må ta mer ansvar hjemme. Anonymkode: 252ba...9d4
Snabeltann Skrevet 28. juni 2024 #6 Skrevet 28. juni 2024 Tenker det verste er ikke at han ikke gir deg egentid, men at han tilbringer så lite tid med barnet sitt! Ikke greit! Kutte et lag, hadde jeg befalt... Hvordan har han tenkt å få dette til om han plutselig blir singel/deltidspappa?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #7 Skrevet 28. juni 2024 Snabeltann skrev (2 minutter siden): Tenker det verste er ikke at han ikke gir deg egentid, men at han tilbringer så lite tid med barnet sitt! Ikke greit! Kutte et lag, hadde jeg befalt... Hvordan har han tenkt å få dette til om han plutselig blir singel/deltidspappa? Nei da måtte han ha kuttet ned på treningene. Og 50/50 ville han ha hatt da. Men tar jo ikke 50/50 nå engang.. TS Anonymkode: 2c3d4...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #8 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dere som er samboere/gift med felles barn, hvor mye tid bruker dere på hobbyen deres iløpet av en uke? usikker på om jeg er urimelig eller ikke, men her er saken: samboer er trener for to lag (barneidretten, frivillig arbeid). Slik ser en uke ut vanligvis; treninger på mandag kl 18-20, tirsdag 18-20, onsdag 16-20. og så kommer kampene itillegg på slutten av hvert halvår, kan sikkert plusse på 2-4 timer itillegg. Så kommer det div cuper osv i helger av å til. Vanlige treninger er jo fra august til desember, fri i julen, oppstart i januar og avslutning i juni. Så er det fri hele juli. Det innebærer at det blir vanskelig for meg å få noe egentid. Jeg har selv hund, så det er min hobby, men akkurat nå så er det å stresse seg hjem fra jobb, få lagd middag/spist middag, luftet hunden før kl 18 da han drar. Kveldsstell og legging av ungen (bhg alder) er det jeg som gjør 90% av tiden da han sjelden er hjemme til legging. Jeg har Prøvd å sette av en fast ettermiddag hvor det ikke er faste treninger, som er min dag, men da endrer han ikke sine planer hvis det krasjer med mine, da skaffer han heller barnevakt enn å være hjemme med ungen. Føler bare han prioriterer hobby og sin egentid og sine interesser foran eget barn, egen familie og hus. Tillegssinfo, han trente bare et lag da vi møttes, men sneik seg til å ta ansvar for det andre laget da jeg var i permisjon. Spurte meg aldri, bare nevnte det i forbifarten at det bare var midlertidig ut sesosengen/for å hjelpe til… så ble det visst plutselig fast. Syns det faktisk var ganske ugreit, da det går utover meg, min egentid, jeg blir bundet til å være hjemme, og det å ikke bli konferert og drøfte slike endringer som en familie. Ender opp med at vi møtes såvidt til middag, og kanskje en halvtime på kvelden. Likevel klager han på at vi aldri har tid sammen og at ungen er mammadalt?! er jeg en bitch om jeg setter ned foten og krever at han skal gå tilbake å bare trene et lag? Vet at hobbyen betyr mye for han, men føler han bare har en litt egosentrisk tankegang angående dette Anonymkode: 2c3d4...b8a Du er alene i et ekteskap. Dette var min grunn til skilsmisse. Anonymkode: 7d0ff...b76
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #9 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er alene i et ekteskap. Dette var min grunn til skilsmisse. Anonymkode: 7d0ff...b76 Ja sånn jeg føler det… TS Anonymkode: 2c3d4...b8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå