Gå til innhold

Hva bør man pakke til interrail?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 19 år gammel jente som reiser på interrail med min jevngamle kompis på søndag. Vi blir borte i to-tre uker, og skal være i Skandinavia, Vest-Europa og litt i sør. Vi skal ikke på fjellturer, men være i byene vi besøker og dra på museum etc. Hva bør jeg pakke?

Anonymkode: 09273...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode sko (et par på, et par med). Reisevaskemiddel (til håndvask av klær) og tørkesnor. Lommekniv, en liten skjærefjøl og et kopphåndkle/liten duk for å kjøpe div. brød og pålegg på butikken og spise lunsj og frokost. Solbriller og solkrem. Noen få klesplagg som er godt planlagt, som i at de passer sammen og kan brukes i ulike kombinasjoner.

Anonymkode: ec50f...542

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gjør den feilen at de tar med seg alt for mye. Etter mye reising har jeg blitt veldig god på å pakke lett. Husk at det kan bli en del gåing med bagasjen, og da vil du ikke bære mer enn du behøver. Sekk er veldig mye enklere enn å dra på en trillekoffert.

På sommerstid behøver man ikke mye klær, og man kan vaske klær underveis. De fleste steder i Europa har myntvaskeri. På så korte turer som to-tre uker kan man fint klare seg med å vri opp klær i vasken. Ta med litt biotex. Jeg pleier å ha pulveret på en liten plastflaske, sånn som man bruker til å helle på shampo på når man kun reiser med håndbagasje. Har også det jeg behøver av shampo/balsam og ansiktskrem på små beholdere. De små tannkremtubene du får kjøpt på Normal er nok til to-tre uker.

Jeg pleier å legge fram det jeg tror jeg vil ha med først, så sorterer jeg vekk alt som er "kjekt å ha", slik at jeg står kun igjen med det som er helt nødvendig. På to-tre uker hvor jeg kun skal være i byer klarer jeg med den vanlige Fjellraven-sekken som er så populær. Fordelen er at den går som liten sekk på alle fly, så jeg slipper å betale ekstra for håndbagasje. Jeg har aldri med meg ekstra sko, det holder med de jeg reiser i. Skulle jeg mangle noe, får jeg alltids kjøpt det underveis.

Det kan være lurt å ha med en liten pakke med plaster, gnagsårplaster og sårrens, men ikke et must når du ikke skal oppholde deg langt unna allfarvei. Det er apoteker overalt.

Jeg backpacker flere måneder hvert år og har aldri hatt behov for verken lommekniv, fjøl, kjøkkenhåndkle eller tørkesnor, for meg er det bare ekstra og unødvendig vekt. En sånn kombi skje/gaffel/kniv til turbruk som du får kjøpt på XXL gjør mer nytte kontra vekt/plass. Jeg har derimot blitt veldig flink til å improvisere med det jeg har.

Skal dere bo på sovesal er det lurt med ørepropper og sovemaske. Og husk reiseforsikring og europeisk helsetrygdkort.

Anonymkode: da978...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med bestikk. Det er nesten bare i Norge du får med skje/bestikk når du kjøper yoghurt eller salat.

Jeg har med en tynn regnjakke som jeg ofte bruker om kvelden.

Gode sandaler, så slipper jeg å ha med sokker.

Anonymkode: 0c3ed...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på interrail i Storbritannia og ned til Italia på samme tur. Hadde med et par jeans og t skjorter, en litt varm genser, noen lette kjoler, et skjørt, en shorts og håndkle/badetøy. Av sko hadde jeg et par joggesko og et par litt fine sandaler, ikke av den trauste typen. Vasket klær underveis der vi hadde litt lengre stopp. Hengelås til sekken og la den alltid opp i hylla over setene for å unngå tyveri. 

Anonymkode: 2f546...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...