Gå til innhold

Vi kranglet over en mulig graviditet og nå oppfører han som om ingenting har skjedd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og han jeg er sammen med hadde en heftig diskusjon for noen dager siden. Mensen min er forsinket, og vi fryktet at jeg kanskje var gravid siden jeg nesten alltid er regelmessig. Tok en graviditetstest dagen etter og den var heldigvis negativt. Jeg kan ikke gå på vanlig prevensjon og vi bruker kondom ved behov (rundt eggløsning). 

Han vil ikke bli far igjen (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg ønsker meg heller ikke flere barn, men tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort. 

Jeg var kjempe fortvilet når jeg skjønte at jeg hadde gått over tiden og gruet meg for å si det for han. Håpte at han skulle ta det med fatning siden det tross alt var stor sannsynlighet for at jeg ikke var gravid. Han var alt annet enn rolig. Det første han sa var at jeg måtte ta abort dersom det skulle vise seg at jeg var gravid. Når jeg sa at jeg ikke visste om jeg ville klare å gjennomføre et slik inngrep. Svarte han bare: "Du tuller nå sant?" Skal ikke brette ut hele krangelen her men det endte med at han dro hjem til seg selv og svarte ikke når jeg ringte eller sendte meldinger. Visste fra før at han har sterke meninger om damer som får barn med uvitende menn, og som "lurer" til seg 18 år med barnebidrag, men denne situasjonen kan ikke sammenlignes med det. 

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans. Følte meg så forlatt den kvelden og gråt mye. Skjønner at han ble stresset, men jeg er jo ikke gravid en gang. Følte bare at min mening ikke betydde noe for han og fikk inntrykk av at dersom jeg hadde vært gravid og beholdt, så hadde det vært over mellom oss. 

Alt dette bare fordi jeg er sen 😖 helt på trynet at en situasjon vi ikke en gang er i skal ødelegge så mye. Overreagerer jeg på hans reaksjon? 

Anonymkode: c921e...807

  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f for en jævla dust!!! 
Han har sex uten beskyttelse og så reagerer han så BARNSLIG!!

Her hadde det vært dumpe grunn! 
Makan t snørrvalp

Har du fått mensen nå da 

Anonymkode: 51178...c51

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor steriliserer du deg ikke?

Anonymkode: 27c10...9e5

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fy f for en jævla dust!!! 
Han har sex uten beskyttelse og så reagerer han så BARNSLIG!!

Her hadde det vært dumpe grunn! 
Makan t snørrvalp

Har du fått mensen nå da 

Anonymkode: 51178...c51

Ja, ble veldig skuffet over reaksjonen hans. Har ikke fått mensen enda, men den er nok like rundt hjørnet. Har hatt murringer i magen i dag slik jeg pleier å ha rett før mensen. 

Anonymkode: c921e...807

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor steriliserer du deg ikke?

Anonymkode: 27c10...9e5

Fordi jeg ikke er 100 % sikker på at jeg ikke vil ha flere barn om noen år. Det er også et inngrep som er mye enklere for menn å gjennomføre og eventuelt reversere. Ønsker ikke flere barn nå, men vet jo ikke hva jeg ønsker flere år frem i tid. 

Anonymkode: c921e...807

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor steriliserer du deg ikke?

Anonymkode: 27c10...9e5

Hvorfor sterilisere ikke mannen som ikke ønsker seg barn seg, mener du vel? 

TS nå vet du hvordan han oppfører seg i en krise. Ønsker du å ha en slik man neste gang noe vanskelig skjer? Dere har jo ubeskyttet sex, da kan dere (han) ikke bli så overasket om du blir gravid. Det er ikke å "lure noen" å få barn etter samtykende ubeskyttet sex. Det er spesielt ikke greit at han tilsynelatende tenker å forsette som ingen ting, når du har sagt du ikke greier en abort. Hva har han tenkt å gjør om du blir gravid, samme dritsek oppførsel neste gang og?

Jeg forstår veldig godt at du er lei deg! Han høres ikke ut som en god mann, eller en du kan stole på. Samtidig er du kansje heldig som oppdaget dette nå og ikke etter dere hadde flyttet sammen. Kansje dette er hel i uhel forsi du slipper å kaste bort enda mer tid på en egoist som ikke fortjener deg. Eller at du har blitt klar over problemet slik at dere kan jobbe gjenom de. Uanset ikke la han forsette som ingen ting, du fortjener så mye bedre en dette!!!! 

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voksen person må jo forstå at ubeskyttet sex kan føre til graviditet, og at man ikke kan bruke abort som prevensjon. Så her er mannen en skikkelig dust, og må sterilisere seg om han ikke vil bruke kondom hele tiden.

Anonymkode: c1622...386

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du bør ta en ny test. 
Murringer er ofte tidlig tegn på graviditet!

Anonymkode: 51178...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En voksen person må jo forstå at ubeskyttet sex kan føre til graviditet, og at man ikke kan bruke abort som prevensjon. Så her er mannen en skikkelig dust, og må sterilisere seg om han ikke vil bruke kondom hele tiden.

Anonymkode: c1622...386

Han har vurdert sterilisering tidligere men etter at en kompis av han opplevde komplikasjoner etter sterlisering er han veldig skeptisk. Han hadde visstnok smerter i flere mnd. etterpå. 

Anonymkode: c921e...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du bør ta en ny test. 
Murringer er ofte tidlig tegn på graviditet!

Anonymkode: 51178...c51

Testene skal være ganske sikre når man tar de etter forventet mens. Kjennes i tillegg veldig ut som mensen murring. 

Anonymkode: c921e...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker du bør ta en ny test. 
Murringer er ofte tidlig tegn på graviditet!

Anonymkode: 51178...c51

Eller mensen herlighet

Anonymkode: 2be3a...4d4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (36 minutter siden):

Hvorfor sterilisere ikke mannen som ikke ønsker seg barn seg, mener du vel? 

TS nå vet du hvordan han oppfører seg i en krise. Ønsker du å ha en slik man neste gang noe vanskelig skjer? Dere har jo ubeskyttet sex, da kan dere (han) ikke bli så overasket om du blir gravid. Det er ikke å "lure noen" å få barn etter samtykende ubeskyttet sex. Det er spesielt ikke greit at han tilsynelatende tenker å forsette som ingen ting, når du har sagt du ikke greier en abort. Hva har han tenkt å gjør om du blir gravid, samme dritsek oppførsel neste gang og?

Jeg forstår veldig godt at du er lei deg! Han høres ikke ut som en god mann, eller en du kan stole på. Samtidig er du kansje heldig som oppdaget dette nå og ikke etter dere hadde flyttet sammen. Kansje dette er hel i uhel forsi du slipper å kaste bort enda mer tid på en egoist som ikke fortjener deg. Eller at du har blitt klar over problemet slik at dere kan jobbe gjenom de. Uanset ikke la han forsette som ingen ting, du fortjener så mye bedre en dette!!!! 

Ingen er perfekte, selv om han har tråkket veldig feil i noen tilfeller. Jeg er heller ikke feilfri. 

Anonymkode: c921e...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du klarer å pule og du ikke vil ha barn og uhellet skjer selv om man har brukt prevensjon hva er da logikken i at du ikke klarer å ta abort?

Hva er logikken i det? 

Det er vel informasjon du burde fortelle alle du skal ligge med i fremtiden slik at de har noe helt konkret å forholde seg til. 

Anonymkode: db740...3a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke ha barn - men velger bevisst å ha sex uten beskyttelse med deg.

Han vet at han har ubeskyttet sex med deg - men mener at hvis du ikke tar abort så er du blant de kvinner som "lurer menn til å få barn mot sin vilje".

I tillegg behandler han deg respektløst, han bruker hersketeknikker.

Han oppfører seg som en umoden drittsekk.

I tillegg forteller du han ved flere andre tilfeller har "tråkket veldig feil".

Dette er en mann som ikke respekterer deg, en mann du vet du ikke kan stole på i en krise.

Og på toppen av alt later han så som ingenting, og har vel også planlagt å fortsette å ha ubeskyttet sex med deg videre.

Og da har dere oppskriften på hvordan gjøre deg gravid - så kommer han igjen til å rase over at du har lurt ham. Og slik går no dagan og ukan og åra...

Anonymkode: c3c37...591

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke desse dumme, ubrukelige og ansvarsløse mennene ta å sterilisere seg?! Snipp snapp så kan du ikke gjøre noen gravide. Det tar ikke lang tid, det er ikke spesielt vondt og du får ikke uønskede barn. Jævla mannfolk.

Anonymkode: 32e54...72a

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han må slutte å ha sex uten kondom. Makan til dust.

Jeg skjønner godt at du ikke vil ta abort  -  tror det er vanskelig å forstå for en del menn.

Anonymkode: 4372e...368

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være mer forsiktig om dere ikke ønsker bran, vi kan bli gravide utenfor eggløsning også. det tar noen ganger opptil et år å bli gravid da, så det trenger ikke være lett om dere så ikke brukte kondom i det hele tatt. 

Han må bruke kondom hele tiden om han er så redd for å bli far, eller sterilisere seg kanskje? 

Jeg forstår det var tungt for deg, men jeg skjønner også at han ble sinnt og redd for å få enda et barn. Om dere er enige om å ikke få barn, ligger uten kondom, så hører han først nå at du ikke er åpen for abort, det kan jo få han til å føle seg lurt. Men det er sannt at det er vanlig å føle det anderledes når du først blir gravid, og han har et ansvar under sexen han også. 

Men nå vet dere hvor dere står hvertfall, og kan slutte å ha usikker sex. 

Anonymkode: 66ff5...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og han jeg er sammen med hadde en heftig diskusjon for noen dager siden. Mensen min er forsinket, og vi fryktet at jeg kanskje var gravid siden jeg nesten alltid er regelmessig. Tok en graviditetstest dagen etter og den var heldigvis negativt. Jeg kan ikke gå på vanlig prevensjon og vi bruker kondom ved behov (rundt eggløsning). 

Han vil ikke bli far igjen (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg ønsker meg heller ikke flere barn, men tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort. 

Jeg var kjempe fortvilet når jeg skjønte at jeg hadde gått over tiden og gruet meg for å si det for han. Håpte at han skulle ta det med fatning siden det tross alt var stor sannsynlighet for at jeg ikke var gravid. Han var alt annet enn rolig. Det første han sa var at jeg måtte ta abort dersom det skulle vise seg at jeg var gravid. Når jeg sa at jeg ikke visste om jeg ville klare å gjennomføre et slik inngrep. Svarte han bare: "Du tuller nå sant?" Skal ikke brette ut hele krangelen her men det endte med at han dro hjem til seg selv og svarte ikke når jeg ringte eller sendte meldinger. Visste fra før at han har sterke meninger om damer som får barn med uvitende menn, og som "lurer" til seg 18 år med barnebidrag, men denne situasjonen kan ikke sammenlignes med det. 

Testen var som sagt negativ og nå oppfører han seg som om ingenting har skjedd. Han har beklaget for at han dro avgårde på den måten, og han tenker tydeligvis ikke mer på dette. Jeg er fortsatt såret over reaksjonen hans. Følte meg så forlatt den kvelden og gråt mye. Skjønner at han ble stresset, men jeg er jo ikke gravid en gang. Følte bare at min mening ikke betydde noe for han og fikk inntrykk av at dersom jeg hadde vært gravid og beholdt, så hadde det vært over mellom oss. 

Alt dette bare fordi jeg er sen 😖 helt på trynet at en situasjon vi ikke en gang er i skal ødelegge så mye. Overreagerer jeg på hans reaksjon? 

Anonymkode: c921e...807

Nei jeg synes han høres ut som en dust. Det kan være utrolig vanskelig å ta abort, spesielt for kvinner. Om han vet 100% han ikke vil ha barn kan han vel ✂️ om det er så krise

Anonymkode: 6509c...738

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må være mer forsiktig om dere ikke ønsker bran, vi kan bli gravide utenfor eggløsning også. det tar noen ganger opptil et år å bli gravid da, så det trenger ikke være lett om dere så ikke brukte kondom i det hele tatt. 

Han må bruke kondom hele tiden om han er så redd for å bli far, eller sterilisere seg kanskje? 

Jeg forstår det var tungt for deg, men jeg skjønner også at han ble sinnt og redd for å få enda et barn. Om dere er enige om å ikke få barn, ligger uten kondom, så hører han først nå at du ikke er åpen for abort, det kan jo få han til å føle seg lurt. Men det er sannt at det er vanlig å føle det anderledes når du først blir gravid, og han har et ansvar under sexen han også. 

Men nå vet dere hvor dere står hvertfall, og kan slutte å ha usikker sex. 

Anonymkode: 66ff5...727

HUN må være mer forsiktig fordi DE ikke ønsker flere barn?  Vel, ansvaret er like mye hans, selv om avgjørelsesbyrden til syvende og sist ligger på henne. Og bænettopp fordi hun tar avgjørelsen, innebærer hans ansvar å være støtte for henne i valget. 

Og nei, man kan ikke bli gravid utenom eggløsning. Det er umulig. Vinduet er kun ca 1 døgn i hver periode (som normalt er 28-30 dager). Men selve eggløsningen kan komme litt tidligere eller litt sener enn forventet, og spermen kan leve i noen dager. Men graviditet uten eggløsning høres mer ut som jomfrufødsel enn noe annet.

Anonymkode: 48d61...538

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...