Gå til innhold

Trenger raske innspill, melder med en date og vet ikke hva jeg skal svare...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en ny mann for meg, vi har kjent hverandre lenge. Vi er veldig travle på hver vår kant og må hele tiden finne smutthull for å ses. 

I kveld skulle han komme til meg, rundt 23. Fikk nå mld at han ikke får det til fordi han hadde fått en booking på air bnb I morgen tidlig og måtte klargjøre den i kveld. Han spør om vi heller kan sees i morgen. Jeg ble skikkelig lei meg, hadde gledet meg og i morgen kan jeg ikke. 

Skal jeg være forståelsesfull eller skal jeg si at jeg ble skuffet? Klart det er kjipt, særlig når jeg ikke får det til i morgen. Hadde gledet meg. Hva svarer jeg? 🙁

Anonymkode: 17b59...6be

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette trenger litt mer kontekst. Hvordan er han ellers? Har han brutt avtaler før, hva føler du for ham, hvor vil du med dette forholdet, er han verdt skuffelsen, osv osv?

Anonymkode: 2c7e3...4ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette trenger litt mer kontekst. Hvordan er han ellers? Har han brutt avtaler før, hva føler du for ham, hvor vil du med dette forholdet, er han verdt skuffelsen, osv osv?

Anonymkode: 2c7e3...4ec

Jeg er superglad i han. Vi er gode venner som prøver finne ut av veien videre, sakte. Det har skjedd mye mellom oss over flere år. Han pleier ikke bryte avtaler men syns han har en tendens til å ta meg for gitt. Det hater jeg, virkelig det verste han kan gjøre mot meg. Har opplevd det for mye før. Og han vet det men jeg tror ikke han ser det. Han tror sikkert jeg kan stille opp i morgen, han. Jeg har skjemt han bort. Håper det holder av kontekst. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det var dumt, men i morgen er det umulig for meg dessverre, da jeg må xxxxxxxx. 

Hadde tilbudt meg å hjelpe ham. 

Anonymkode: 40e00...ad2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv tilbake som det er. Vær ærlig og si noe som "så dumt, jeg hadde gledet meg til å se deg. Skjønner at slike ting kan oppstå men Må innrømme jeg ble litt skuffet nå... Og dessverre kan jeg ikke i morgen.", så kan du velge å føye til hva du skal eller du kan la det være. Mest troverdig at du ikke kan, dersom du sier hva du skal. 

Jeg ville vært ærlig, uten å være sur. ❤️

Så kjedelig ts, man går jo og gleder seg.... Klem til deg

Anonymkode: a4796...779

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig 😢 

Nå ble jeg skikkelig skuffet for hadde gledet meg veldig til å se deg.. 

Men forstår at dette må prioriteres nå. 
Jeg kan ikke i morgen, men håper vi finner en ny dag snart

Anonymkode: 15d44...b86

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tilby å hjelpe med klargjøring av utleieleiligheten da vel.. 

Tid er ikke noe man får. Tid er noe man finner og benytter seg av ❤️

Endret av KnekkeBørre
  • Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

«Så synd, men jeg skjønner at du må prioritere det. Trenger du hjelp? I morgen passer deg dessverre ikke, fordi jeg skal xxxx»

Anonymkode: 6d671...451

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
KnekkeBørre skrev (4 minutter siden):

Tilby å hjelpe med klargjøring av utleiekeiligheten da vel.. 

Tid er ikke noe man får. Tid er noe man finner og benytter seg av ❤️

Men man velger hva man vil prioritere? Og nå følte jeg meg veldig bortprioritert.... 😟

Men ja jeg kan jo tilby meg for høflighets skyld, jeg vet han sier nei siden han har en datter der.... 

• Hjerte 1
Skrevet

Ah, typisk mannfolk altså, alltid noe som kommer i veien! her er det to måter å se på det. Enten kan du være forståelsesfull og si at du skjønner, men at du virkelig ble skuffet siden du hadde gledet deg til å se ham. Eller så kan du si rett ut at det ikke er greit, for du hadde faktisk planlagt dette og hadde sett frem til det.

Jeg ville kanskje sagt noe sånt som: "Forstår at du må ordne med airbnb, men jeg er faktisk ganske skuffet. Hadde gledet meg til å se deg, og jeg kan ikke i morgen. Hva kan vi gjøre for å finne en ny tid?"

På den måten viser du at du er skuffet, men også åpen for å finne en løsning. Klar tale, men ikke så sarkastisk at han blir helt satt ut.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at alle mener jeg skal være hyggelig i tonen og det syns jeg også. Men jeg må kunne si at jeg ble lei meg...? For det ble jeg... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rebecca30 said:

Ah, typisk mannfolk altså, alltid noe som kommer i veien! her er det to måter å se på det. Enten kan du være forståelsesfull og si at du skjønner, men at du virkelig ble skuffet siden du hadde gledet deg til å se ham. Eller så kan du si rett ut at det ikke er greit, for du hadde faktisk planlagt dette og hadde sett frem til det.

Jeg ville kanskje sagt noe sånt som: "Forstår at du må ordne med airbnb, men jeg er faktisk ganske skuffet. Hadde gledet meg til å se deg, og jeg kan ikke i morgen. Hva kan vi gjøre for å finne en ny tid?"

På den måten viser du at du er skuffet, men også åpen for å finne en løsning. Klar tale, men ikke så sarkastisk at han blir helt satt ut.

Flott måte å dytte han unna på. Helt forståelig at uforutsette ting oppstår. 

Anonymkode: cf1a9...fe6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (1 minutt siden):

Ja det er akkurat det jeg kjenner på. Jeg hadde jo både vasket, ryddet, handlet inn til han skulle komme.... Så jeg har liksom litt lyst til at han skal skjønne at dette ikke var så gøy. På den annen side så kan jo slikt absolutt skje og jeg vet han er avhengig av å få inn mest mulig penger, så kan jo forstå.... Det kjipe er at han ikke sier "beklager", tar meg bare for gitt. Det positive er at han spør om å treffes siden. Sukk... Har enda ikke svart. En time siden sist mld fra han... 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er sånt som skjer ofte hadde jeg tatt konsekvensene av det og forholdt meg til det.

Hvis ikke skjønner jeg ikke at dette er så mye å bli så innmari skuffa over, som et voksent menneske

Anonymkode: c7fdd...703

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flott måte å dytte han unna på. Helt forståelig at uforutsette ting oppstår. 

Anonymkode: cf1a9...fe6

Ja det har du nok rett i.... Jeg bør kanskje bare være snill og grei og forståelsesfull i tonen da... 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva vil du at han skal gjøre, da? Avslå Airbnb-bestillingen? 

Anonymkode: fbfed...4fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dette er sånt som skjer ofte hadde jeg tatt konsekvensene av det og forholdt meg til det.

Hvis ikke skjønner jeg ikke at dette er så mye å bli så innmari skuffa over, som et voksent menneske

Anonymkode: c7fdd...703

Det som skjer ofte er at han kommer for sent til avtaler. Vi kan si kl 14 - og han kommer 1430. Vi kan si kl 21 og han kommer 21.45.... Bare når vi møtes hjemme hos hverandre, ikke når vi skal på noe. Men det er litt kjipt altså. Han er jo typen til å komme for sent jevnt over altså. Både på jobb driver han og forsover seg og han rekker sjelden frem på tiden til brylluper, dåp osv... Enormt susete ift tid... 

Men han avlyser sjeldent altså. Kan ikke huske det har skjedd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva vil du at han skal gjøre, da? Avslå Airbnb-bestillingen? 

Anonymkode: fbfed...4fc

Nei hallo. Spørsmålet er vel hvor ærlig jeg skal være om min skuffelse.... 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min kjæreste hadde han sagt at han ønsket meg der til å spise noe sammen etter klargjøring etc.

Anonymkode: 02683...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man velger hva man vil prioritere? Og nå følte jeg meg veldig bortprioritert.... 😟

Men ja jeg kan jo tilby meg for høflighets skyld, jeg vet han sier nei siden han har en datter der.... 

Har han en datter, så håper jeg inderlig at han prioriterer tide med henne over alt annet. Men, nå var det jo ikke hun som var unnskyldningen for avlysning av dagen deres.. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...