Gå til innhold

Maira eller Maria?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi venter ei lita jente, og lurer veldig på hva dere tenker om navnet Maira? Eller bare holde oss til Maria? Vi liker godt begge deler, men klarer ikke helt bestemme oss. Evt andre forslag til navn? ☺️

Anonymkode: 8aea9...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maira høres ut som en tale og skrivefeil

Anonymkode: f193f...01e

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Maria. Maira ser ut som en stavefeil, og det kommer til å bli et problem for henne hele livet når hun møter nye folk. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også (hvis dere har norsk kultur/bakgrunn) at det blir litt likt det vanlige navnet Mahira, både i skrivemåte og uttale. (Hvis planen er at det uttales Ma-i-ra. Isåfall er jeg enig i at det er vakkert, men som sagt fremstår det litt unorskt og ungen cil måtte stave navnet ofte. Og så får dere utfordringen at mange kommer til å uttale det Mai-ra, hvertfall hvis dere bord nord eller øst i landet. Og det synes hvertfall ikke jeg er spesielt fint).

Dersom det første argumentet mitt ikke var tydelig nol - det blir litt som å vurdere om man skal kalle sønnen sin Hans eller Hansan, det siste vil veldig mange uttale/høre som Hassan, som jo er et helt fint navn, men kanskje litt rart å gi avhengig av hvor man har røtter og tilhørighet.

Anonymkode: 045c3...7dd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager uttaler man Maira? mAI-ra eller ma-I-ra? Det ser ut som en skrivefeil og autocorrecten min rettet det til Maria...

Anonymkode: af2b9...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maira hvis det var snakk om en valp. For Guds (og jentas) skyld, velg Maria.

Anonymkode: 27d51...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria er vakkert.

Maira passer bedre til en bikkje eller hamster, tenker jeg.

Anonymkode: 3af35...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maira høres ut som Moira. Minner meg om hun fra Schitts creek

Anonymkode: 1e01e...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria er et vakkert navn. Navnet Maira har jeg aldri hørt før. Jeg synes dere bør tenke på barnet og kalle henne Maria.

Anonymkode: 35d34...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maira ser ut som en skrivefeil, og hun kommer hele livet til å måtte rette på folk.

Velg Maria, eller noe helt annet om du vil ha noe mer "spesielt".

Anonymkode: 83d61...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. For meg virker det seriøst som folk sliter med å tenke utenfor boksen av det som er "vanlig" og A4. Nei, det blir ikke det samme som "Krisitne" eller "Vitkoria" da Maira faktisk er et ordentlig (og nydelig) navn. Det er populært flere steder i verden. Uttales MAJra. Vi har landet på dette navnet.

Farvel. 

 

Ts. 

Anonymkode: 8aea9...224

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tilbakemelding. For meg virker det seriøst som folk sliter med å tenke utenfor boksen av det som er "vanlig" og A4. Nei, det blir ikke det samme som "Krisitne" eller "Vitkoria" da Maira faktisk er et ordentlig (og nydelig) navn. Det er populært flere steder i verden. Uttales MAJra. Vi har landet på dette navnet.

Farvel. 

 

Ts. 

Anonymkode: 8aea9...224

🤦‍♀️

Anonymkode: e1605...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤦‍♀️

Anonymkode: e1605...2b7

🤦

Anonymkode: 8aea9...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst i mindretall, for jeg likte Maira jeg og tenkte meg at det skal uttales Majra. Syns nesten det høres litt samisk ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tilbakemelding. For meg virker det seriøst som folk sliter med å tenke utenfor boksen av det som er "vanlig" og A4. Nei, det blir ikke det samme som "Krisitne" eller "Vitkoria" da Maira faktisk er et ordentlig (og nydelig) navn. Det er populært flere steder i verden. Uttales MAJra. Vi har landet på dette navnet.

Farvel. 

 

Ts. 

Anonymkode: 8aea9...224

Hvorfor spør du om andres meninger da? 

Å når du da spør, Maira var ikke noe fint. 

Anonymkode: a56e8...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...