Gå til innhold

Sønn på 18 på reise og bagasjen blir 3 dager forsinket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var overbevist at han var dekket av min reiseforsikring, men ser nå at det står ,,enslig,,.

Er det en annen måte å få kompensasjon fordi han måtte kjøpe de mest nødvendige tingene for de 3 dagene i utlandet ? 

Kreve fra flyselskap ? 

Anonymkode: 9896a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er reisen betalt med kredittkort? De har ofte "innbakt" reiseforsikring

Anonymkode: 73324...967

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få dekt noe fra flyselskap: men det er ikke mye. Hvis du får det på reiseforsikring kan han kjøpe seg dyre klær og ting med full refusjon. Ble billettene kjøpt med kredittkort? Da er det vel inkludert reiseforsikring. Kan han være dekt gjennom annen forsikring? Min bagasje ble forsinket på jobbreise i utlandet. Jeg var dekt gjennom jobben (hadde i tillegg privat da). Heg handlet for 7000 kr og det var null problem. Måtte ha alt nytt, sko, sminke, pentøy, hygieneartikler, undertøy osv. skulle på viktige møter og festmiddag 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har desverre ingen forsikring. Jeg har innboforsikring i tilleg, men den dekker ikke forsinket baggasje. 

Ts 

Anonymkode: 9896a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har desverre ingen forsikring. Jeg har innboforsikring i tilleg, men den dekker ikke forsinket baggasje. 

Ts 

Anonymkode: 9896a...eee

Grei og dyrbar lærdom. Alltid ha forsikring. Dør han på reisen har du kanskje ikke økonomi til å få kisten hjem...

Anonymkode: f7f55...697

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har oppretta reiseforsikring nå. Han er vel fortsatt på reise?

Anonymkode: 7610f...355

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjedde med meg da jeg flyttet til USA som 19-åring. Skulle bo og jobbe der ett år som au pair. Kjøpte bare sokker og truser på Victoria secret og fikk bagasjen min etter tre døgn. Det er sjelden man aldri får bagasjen. Kan du ikke bare vippse litt penger så sønnen din kan kjøpe ett par boxere. Nå veit jo ikke jeg hvor lenge han skal bo i utlandet, men hadde ikke giddet å ta kontakt for å klage liksom

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har desverre ingen forsikring. Jeg har innboforsikring i tilleg, men den dekker ikke forsinket baggasje. 

Ts 

Anonymkode: 9896a...eee

Da får du satse på at det går bra og at han er voksen nok til å ta gode avgjørelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har dere lært. Mine barn gikk på vår forsikring til de var 21 år. Og når dem tippa den så fiksa vi forsikring til dem da. Så dem vet hvor viktig det er. Også på grunn av min jobb. Har sett for mange skjebner som har slitt fordi dem ikke har forsikring. 

Anonymkode: 44f39...d10

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har desverre ingen forsikring. Jeg har innboforsikring i tilleg, men den dekker ikke forsinket baggasje. 

Ts 

Anonymkode: 9896a...eee

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: aaa75...657

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har man lært.

Vi har alle helårs reiseforsikring og det har betalt seg mange ganger.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøpe reiseforsikring mens man er på reise? Hvis ikke må han komme seg hjem, tenk hvis han blir syk eller skadd!

Anonymkode: 35410...2f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper du har oppretta reiseforsikring nå. Han er vel fortsatt på reise?

Anonymkode: 7610f...355

Hjelper ikke å kjøpe reiseforsikring nå, den er ikke gyldig for denne reisen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan man kjøpe reiseforsikring mens man er på reise? Hvis ikke må han komme seg hjem, tenk hvis han blir syk eller skadd!

Anonymkode: 35410...2f7

Man kan jo alltid ringe tryg, if eller Gjensidige, men forsikring man kjøper i etterkant vil jo ikke dekke hjemreise og eventuelle antrekk/ klær han kjøper mens bagasjen ikke er kommet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har helseforsikring og som sagt har vi innboforsikring. Jeg var sikker at jeg hadde familie reiseforsikring når jeg byttet til Fremtind. Der barna er dekket også. Skal ringe de og sjekke. 

ts

Anonymkode: 9896a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegglampe skrev (1 time siden):

Hjelper ikke å kjøpe reiseforsikring nå, den er ikke gyldig for denne reisen. 

Kommer helt an på hvor lenge han skal være på reise, og hvilket forsikringsselskap man spør. Det er fullt mulig å få seg reiseforsikring nå, men det vil sannsynligvis bli karantene for x antall dager siden han allerede er på tur.

Når jeg er på min årlige reise og min helårsforsikring går ut etter 70 dager på tur, kjøper jeg en engangsforsikring hos et annet selskap. Jeg vet at dette selskapet har 8 dager karantene når man allerede er på reise, så da passer jeg på å bestille denne i god tid slik at jeg akkurat får litt overlapp.

Anonymkode: ab7b1...b23

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var overbevist at han var dekket av min reiseforsikring, men ser nå at det står ,,enslig,,.

Er det en annen måte å få kompensasjon fordi han måtte kjøpe de mest nødvendige tingene for de 3 dagene i utlandet ? 

Kreve fra flyselskap ? 

Anonymkode: 9896a...eee

Hvis det bare handler om et par klesskift, er jo ikke det krise. En deo, et par truser og en genser og bukse, spørs litt hvor han er, koster ikke all verden.

Hadde vært mye mer bekymret for sykdom eller skade. 

Anonymkode: 07aa8...a50

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis det bare handler om et par klesskift, er jo ikke det krise. En deo, et par truser og en genser og bukse, spørs litt hvor han er, koster ikke all verden.

Hadde vært mye mer bekymret for sykdom eller skade. 

Anonymkode: 07aa8...a50

Ja, grusomt med han pt/ fysioterapaut fra Haugesund som døde på sukehus i Amerika av kreft. Nå må familien opprette spleis fordi lik er ekstremt mye dyrere enn levende flypassasjerer. Ts vet at det er en bagatell at bagasjen er borte. Og siden sønnen er voksen var det vel hans ansvar å bestille forsikring, hotell og fly. Hvorfor dra til syden uten noe som helst plan B. Håper ikke dette er sånn russegruppe som reiser for å drikke knulle spy og sloss mot en annen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har helseforsikring og som sagt har vi innboforsikring. Jeg var sikker at jeg hadde familie reiseforsikring når jeg byttet til Fremtind. Der barna er dekket også. Skal ringe de og sjekke. 

ts

Anonymkode: 9896a...eee

Les vilkårene på forsikringen din bedre neste gang du skal tegne en 

Anonymkode: aaa75...657

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har helseforsikring og som sagt har vi innboforsikring. Jeg var sikker at jeg hadde familie reiseforsikring når jeg byttet til Fremtind. Der barna er dekket også. Skal ringe de og sjekke. 

ts

Anonymkode: 9896a...eee

Jeg har også Fremtind reiseforsikring der min sønn på 18 er inkludert. Har du ringt og spurt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...