Gå til innhold

Flere her som liker regnvær bedre en sol og varme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker at det regner om sommeren, men det er ikke så mange som forstår det akkurat. Jeg sliter i varmen, blir ør i hodet og klarer ikke å tenke ordentlig, så holder meg inne. Mister matlysten også. Blir kjempeglad når det blir meldt regnvær, og koser meg veldig når det regner. Koselig å sitte inne og høre på regnet, men kan også gå tur i regnet. Sliter med angst, men regnet gir meg ro i sjela. Og det lukter friskt og godt. Men har fått høre av andre at det går ikke an, og jeg må nyte varmen når den er her, men jeg klarer jo ikke å nyte noe jeg ikke liker. Nesten så folk blir sure på meg når det er regnvær. Men det kan jeg jo ikke akkurat styre, for ingen kan styre med været. Så klart de som liker sol må bare nyte den, men det er ikke noe for meg. Høsten er også en fin tid synes jeg 

Flere her som er som meg? jeg føler meg så alene om det. Hva sier folk til dere om det?

Anonymkode: 21918...c3f

  • Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker også å se på dokumentarserien om ekstremvær, men jeg vil jo ikke ha ødeleggende stormer og orkaner da, men interessant å se på.

Anonymkode: 21918...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller 15 grader og regn enn 28 grader og stekende sol. Tåler ikke varmen noe særlig. Blir sur og uopplagt pga dårlig søvn. 

Anonymkode: 06d47...2e1

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mindre enn 500 og ørtogfjørti tråder om dette hver eneste sommer der folk klager over sol og varme, den ene tråden er vel på noen hundrede sider der de kapper og jubler hver gang det er lavtrykk et så ja du er sikkert den eneste i hele verden som liker det🙄 Her på kg er det jo mer unormalt å like høytrykk enn lavtrykk. 

Anonymkode: 4cd9f...afb

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg elsker at det regner om sommeren, men det er ikke så mange som forstår det akkurat. Jeg sliter i varmen, blir ør i hodet og klarer ikke å tenke ordentlig, så holder meg inne. Mister matlysten også. Blir kjempeglad når det blir meldt regnvær, og koser meg veldig når det regner. Koselig å sitte inne og høre på regnet, men kan også gå tur i regnet. Sliter med angst, men regnet gir meg ro i sjela. Og det lukter friskt og godt. Men har fått høre av andre at det går ikke an, og jeg må nyte varmen når den er her, men jeg klarer jo ikke å nyte noe jeg ikke liker. Nesten så folk blir sure på meg når det er regnvær. Men det kan jeg jo ikke akkurat styre, for ingen kan styre med været. Så klart de som liker sol må bare nyte den, men det er ikke noe for meg. Høsten er også en fin tid synes jeg 

Flere her som er som meg? jeg føler meg så alene om det. Hva sier folk til dere om det?

Anonymkode: 21918...c3f

Jeg er som deg. Elsker regn, og helst at det regner mye. Er også veldig fascinert av uvær. Jeg liker sol også, og koser meg i sola, men jeg elsker regn. Jeg også later av og til som at jeg er missfornøyd med «dårlig vær» selv om jeg digger det. For en stund siden var jeg ute med kjæresten min og det ble et ekstremt uvær: Det bøtta ned og lynet og tordnet. Han hadde paraply, men Jeg ville gå utenfor paraplyen for å føle været. Han ble sur fordi han var redd for at andre skulle tro han var et rasshøl som gikk alene med paraply når det regnet. Da jeg fortalte dette til venninnene mine, var alle på lag med ham - At jeg var vanskelig som ville gå i regnet. 

Endret av Helene1982
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg føler så mye ubehag i kroppen når det er varmt, og ensomheten blir ofte tyngre å bære på denne tiden.

Skulle egentlig ønske at jeg klarte å være glad i alle årstider, jeg kan sette pris på de andre tre, men sommeren er ofte en belastning... 

Anonymkode: 81fa4...ed2

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke mindre enn 500 og ørtogfjørti tråder om dette hver eneste sommer der folk klager over sol og varme, den ene tråden er vel på noen hundrede sider der de kapper og jubler hver gang det er lavtrykk et så ja du er sikkert den eneste i hele verden som liker det🙄 Her på kg er det jo mer unormalt å like høytrykk enn lavtrykk. 

Anonymkode: 4cd9f...afb

Ok.

Anonymkode: 21918...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo ikke mindre enn 500 og ørtogfjørti tråder om dette hver eneste sommer der folk klager over sol og varme, den ene tråden er vel på noen hundrede sider der de kapper og jubler hver gang det er lavtrykk et så ja du er sikkert den eneste i hele verden som liker det🙄 Her på kg er det jo mer unormalt å like høytrykk enn lavtrykk. 

Anonymkode: 4cd9f...afb

Da er det jo bra at ingen kan styre været da, for det hadde det blitt mye krangling og dårlig stemning av.

Anonymkode: 21918...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 25 er direkte ubehagelig. Trives veldig godt i 20 grader og lettskyet. Men elsker at det kommer dager med regn og grått vær innimellom. Da kan jeg gjøre ting jeg ikke orker i varmen. Ukesvis med sol og varme syns jeg er slitsomt.

Anonymkode: b03ce...693

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ser rart på meg når jeg sier jeg liker høsten best av alle årstidene. Altså, jeg elsker sol og varme. Grilling, sole seg, bade…men jeg elsker storm, høljeregn, torden, da virkelig KOSER jeg meg. 

Anonymkode: 335b5...e7f

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker skikkelig vestlandsvær :D Sommeren er ikke min greie men heldigvis så har vi ikke så voldsomt mange dager der temperaturen ligger over 20 grader og sol.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokospalmen

Er i Frankrike og stortrives i 32 grader som vi har hatt i dag. Så nei, jeg er ikke som deg. Men ser at det er andre i tråden som kjenner seg igjen, så du er ikke helt alene om å trives i regn og lave sommertemperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nydeligste jeg veit er å komme ut en sommermorgen og det regner. Friskt og godt! Og elsker og gå under paraplyen! Sol og mer enn 15 grader er ikke noe for meg. 

Anonymkode: 640b2...04b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger elsker jeg regn, og noen ganger ikke. Det kommer an på hvor tørt det er. Som bonde betyr fravær av regn at jeg må jobbe nesten døgnet rundt med vanning. Det er slitsomt, og det koster penger. En regnværsdag på rette tidspunktet kan bety mange titusener kroner tjent. Det regner bokstavelig talt penger.

Men når det er våronn, eller innhøsting, da er det ikke ønskelig med regn. Da er regnværet bare plunder og heft.

For mye regn er heller ikke bra. Det kan bli så vått at vekstene drukner på jordet. I tillegg vil for mye regn vaske vekk mye gjødsel, og det har skjedd i år. Har nettopp måttet kjøpe og spre ekstra kunstgjødsel for 60 000,- for å erstatte gjødsel som regnet har skylt bort. En stor direkte kostnad på grunn av for mye regn, altså.

For lite regn og for mye regn, samt regn på feil tidspunkt, koster penger og fører til plunder for en bonde. Det blir liksom aldri riktig vær for en bonde. 🙂

 

Anonymkode: cdab3...14e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sommeren som er den beste tiden.

smileys-sunbathing-960614.gif.72115bad18a316ceb279b94864e1a1b2.gif

Lyset og varmen, blomster som lukter godt, alt er frodig og grønt. Varme og slippe å ha på seg lag på lag med klær og se ut som en stuffet kalkun bare en skal utenfor døren i 5 minutt. Alt er så mye enklere og deiligere når sommeren og lyset er her. Bading, fjellturer i hengekøye og se solnedgangen og bare en kort tid etterpå se soloppgangen. Ha på seg lettere klær og sanke D vitamin. Sommerferie med frihet til fine fridager. Nytelse rett og slett for noen som fryser når det er mindre enn 20 grader. 25-28 er helt perfekt og gjerne over en periode på en uke eller 10 dager 

smileys-spring-822343.gif.055505d2b58b780114984ea7149e0959.gif

 

Dere som liker mørketiden og kulden får fint vente i kø. Nå er det sommer❤️ og den tiden står vi som liker den nydeligste tiden i evigheter (!!!!!!) å venter i kø på, så den er velfortjent og nytes max. Helt greit å glede seg til høsten for de som gjør det, den kommer enten en vil eller ikke. Men nå er det vår tid: sommermenneskene sin tid. Sånn er det heldigvis😎

 

Jeg er ikke så glad i høst og den evig lange vinteren hvor jeg er fengslet inne på en annen måte en vår og sommer men jeg har også skjønt at jeg kan deppe mer eller deppe mindre over årstider som likevel kommer. Så mye kan gjøres med å prøve å gjøre gode ting for seg selv. Det handler om perspektiv på situasjonen en er i rett og slett

Screenshot_20240628_210049_SamsungInternet.thumb.jpg.dd99740e576ec843623e69f662a9578a.jpg

Vi kan ikke alltid få de temperaturene vi ønsker eller det været eller årstiden en liker best, men en kan gjøre noe annet enn å sture over at vi har 4 årstider. Søk på pinterest etter summer bucket list, gjør det du vil uavhengig av vær og vind, finn ut hva du liker som du kan gjøre helt uavhengig av hvordan det er på utsiden av vinduet ditt. 

 

Og ja når noen klager på det en selv liker best så er ikke det så innmari gøy. Enten noen er en grinch når du selv liker julen, noen hater solen når du selv elsker solen, noen er sur fordi det er høst når de selv har lyst på vår... Dette tror jeg alle forstår. Å høre folk klage og er lei seg for noe du selv mener er godt og deilig  og du har gledet deg til er ikke så utrolig kjekt. Og kanskje spesielt når du har gledet deg til i 9 måneder og det faktisk bare er kanskje max 15 dager i året med gode deilige sommertempraturer og så skal noen mase om at de elsker høst og regn lave temperaturer? Nei, ikke så veldig kjekt. Igjen: deres (høst og vinter) menneskene sin tur kommer.  Men nå er det sommer, den aller beste tiden. Og så kommer deres tid om en stund. 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskyet og 18 grader, uten at det er lommert er perfekt.

Anonymkode: d1a0d...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ELSKER regn!!! Det er koselig å høre på, pollen vaskes bort, og de flaste innsekter som stikker ligger og chiller et eller annet sted langt unna meg! Det er mindre forventninger til å være lykkelig eller å gjøre det alle liker å gjøre sånne dager: stranda (liker ikke salvann eller sand. Skumle dyr). Sole seg/parkliv med lek og drikking/være ute hele tiden etter jobb. 

Jeg liker å gå tur i regnet, trene i regnet, være ute i regnet. Det oppleves som at presset er så mye lavere og det er enklere å senke skuldrene.

Anonymkode: 7085c...904

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mer normal: liker sommeren best 

Anonymkode: 07f08...5df

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med alle disse som ikke skal like det ene, men må like det andre.

Anonymkode: 4ce52...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle ser rart på meg når jeg sier jeg liker høsten best av alle årstidene. Altså, jeg elsker sol og varme. Grilling, sole seg, bade…men jeg elsker storm, høljeregn, torden, da virkelig KOSER jeg meg. 

Anonymkode: 335b5...e7f

Jaaa, enig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...