Gå til innhold

Hvor er det farligste området i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Skal til Oslo og lurer på hvor det farligste stedet er. 

Anonymkode: e6c5b...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det farligste stedet er hvor den farligste personen befinner seg. Det kan variere. Og det blir enda farligere hvis det er natt, du er alene og fremstår som et lett bytte. 

Anonymkode: 783f1...8f9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal til «Oslo»?
Hvilken del av Oslo? Storo? Frogner? Oppsal? Holmlia? Ullevål? Karl Johan? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært forsiktig på Grønland 3 -5 om morgen.

Anonymkode: 26baf...b6a

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet? Skal til Oslo og lurer på hvor det farligste stedet er. 

Anonymkode: e6c5b...355


innenfor mange av husets fire vegger fra øst til vest.

Anonymkode: ee621...797

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår det dit hen at du spør som besøkende, ikke som en som vurderer å flytte til byen.

Nå er det vel ikke noen steder i Oslo som er direkte farlige da....

Men det er klart, mye avhenger av tid på døgnet, alder, kjønn, promille etc.

Området jeg på generelt grunnlag vil anbefale å droppe på kveldstid har sitt episenter ved t-banenedgangene til Grønland, der Grølandsleiret møter Oliafiagangen/Lakkegata.

Spesielt det mørke området ned Olafiagangen ned mot bussterminalen/Plaza, og over mot Lilletorget/Vaterlandsparken.

Det samme oppover langs Akerselva mot løkka.

Sier ikke at det er farlig å ferdes her på kvelds- og nattetid, men forhøyet risiko er det – det er det ikke til å komme bort fra.

"Fun" fact: Det samme Vaterlandsområdet har vært svært høyt på sketchy plasser helt siden 1700-tallet!

 

Anonymkode: f0857...67d

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert strekningen Brugata til Grøndlandsleiret, sidegater inkludert, evt videre østover et stykke utenfor sentrum.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små sidegater på Grønland uten folk er hakket mer farlige enn stedene hvor flere ferdes. Enig i at kl 3-5 nok er mest utsatte tidspunkt. 

Anonymkode: 19d9c...c44

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes OVERHODE ingen farlige steder i Oslo, så lenge du ikke selv er kriminell, eller skylder penger til noen i underverdenen. Blind vold eller ran/overfall skjer omtrent aldri.

Det eneste unntaket må være om du er en attraktiv, relativt ung kvinne på vei hjem fra byen på en lørdag. Da ville jeg beveget meg på godt opplyste steder med mye folk, eller tatt taxi. Just in case. Det gjelder (dessverre) i alle storbyer i hele verden.

Anonymkode: 5a055...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg som flere andre har nevnt unna Grønland på nattestid. Er også forsiktig nederst på Grünerløkka. Vet om flere som har blitt ranet der.

Ellers er det vel greit å være forsiktig på Karl Johan fredag og lørdag kveld. Mye fyll og rør.

Anonymkode: 40e44...db6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes OVERHODE ingen farlige steder i Oslo, så lenge du ikke selv er kriminell, eller skylder penger til noen i underverdenen. Blind vold eller ran/overfall skjer omtrent aldri.

Det eneste unntaket må være om du er en attraktiv, relativt ung kvinne på vei hjem fra byen på en lørdag. Da ville jeg beveget meg på godt opplyste steder med mye folk, eller tatt taxi. Just in case. Det gjelder (dessverre) i alle storbyer i hele verden.

Anonymkode: 5a055...696

Hvilken verden er det du lever i ...?

Lørdag, 29. juni 2024:

Eldre mann ranet i Oslo

https://www.nrk.no/nyheter/eldre-mann-ranet-i-oslo-1.16945579

Quote

Fire personer er pågrepet etter at en eldre mann skal ha blitt ranet og utsatt for vold ved Furuset skole i Oslo tidlig lørdag morgen.

Blind vold og ran av helt tilfeldige mennesker skjer svært ofte i Oslo.

Anonymkode: 01380...39b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart overlevd Oslo i 40 år.

Som kvinne ville jeg ikke gått alene om natten i områder uten folk. Det beste er å ta en taxi eller gå flere sammen.

Om natten ville gått minst mulig i området rundt grønnland og tøyen, nederste del av løkka langs elven.

Viss jeg er en person som er svært engstelig ville jeg på natten også unngått området fra brugata mot gamle legevakten og rundt anker sstudentboliger. Det er jo ikke spesielt farlig men området er belastet av Narkomane og dopselgere. De holder seg for seg selv og driver med sitt, men enslige personer kan jo føle seg utrygge.

Som kvinne ville jeg også unngått å gå alene om natten/kvelden i gatene det er prostitusjon. Da det kan oppleves ubehagelig, både fordi menn tror du er til salgs og prostituerte kan tro du prøver å ta dems plass. Disse gatene skjer det svært lite i på natten så det er ingen god grunn til å henge rundt der uansett som turist. Området rundt børsen. Undersiden av festningen mot vannet. Egentlig hele området der og ned mot hvor danskebåten går fra. Pleide å ligge en skole i dette området som jeg studerte ved. De kvinnelige studentene ble daglig plaget av mannlige hore kunder. Selv en stakkars jente med hijab som gikk raskt bortover ble stadig plaget av desperate menn som av en eller annen grunn mente at en hver kvinne i dette området var til salgs også på dagtid. Og det er mange kontorer og slikt i området så disse mennene mangler tydeligvis noen hjerneceller.

Men Oslo er ikke så skummelt som enkelte her på kg tror. Leser stadig om drap i små lokalsamfunn. Oslo er bare en del større og det meste som skjer skjer innenfor kriminelle miljøre.

Jeg ville valgt et hotell som lå sentralt. Ikke i området børsen ligger. Men viss mann er flere sammen er ikke dette egentlig et problem.

 

Anonymkode: 17e73...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vert i Oslo på 4 år. Da ble jeg plaget av prostituerte selv i hovedgaten. Er det slik enda?

Anonymkode: 2f4b2...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 20.19):

Det farligste stedet er hvor den farligste personen befinner seg. Det kan variere. Og det blir enda farligere hvis det er natt, du er alene og fremstår som et lett bytte. 

Anonymkode: 783f1...8f9

Statistisk sett så er det farligste stedet i Oslo stedet med høyest andel innvandrere.

Anonymkode: 22f15...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har ikke vert i Oslo på 4 år. Da ble jeg plaget av prostituerte selv i hovedgaten. Er det slik enda?

Anonymkode: 2f4b2...591

Nei, det problemet har faktisk blir ryddet opp i de siste par årene.

Anonymkode: 22f15...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken verden er det du lever i ...?

Lørdag, 29. juni 2024:

Eldre mann ranet i Oslo

https://www.nrk.no/nyheter/eldre-mann-ranet-i-oslo-1.16945579

Blind vold og ran av helt tilfeldige mennesker skjer svært ofte i Oslo.

Anonymkode: 01380...39b

Les innlegget mitt på nytt og prøv igjen.

Og til hvilken verden jeg lever i:

https://www.faktisk.no/artikler/z4mpy/er-oslo-blitt-en-utrygg-by

Anonymkode: 5a055...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagtid er det vel ikke så mange skumle steder i Oslo annet enn i trafikken. Jeg har hørt at Sofienbergparken er noe belastet.

Anonymkode: 24ca0...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...