AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #1 Skrevet 28. juni 2024 Jeg har ikke diabetes, men jeg har nedsatt glukosetoleranse som blir behandlet med metformin (500 mg morgen og kveld) på grunn av verdiene. (Fastende blodsukker normalt, men glukosebelastningstest >12) Metformin fungerer veldig bra for meg så lenge jeg spiser 100% korrekt hele tiden, men av og til blir det litt mer karbohydrater enn vanlig. Det virker som om alt av karbohydrater får blodsukkeret mitt til å fyke i været tross metformin. 30 minutter etter inntak får jeg hjerteklapp og indre uro som er typisk for meg ved høyt blodsukker og/eller store svigninger i blodsukkeret. For eksempel lagde jeg meg en pizza med bunn av Jytte original (mye fiber og protein). 2-timersverdien etterpå var 10,7 mmol/L. Jeg vet at jytte original er anbefalt fra diabetesforbundet, men når det gir såpass høyt blodsukker (og stort ubehag) hos meg lurer jeg på om det finnes noe bedre mel-alternativ. Hva bruker dere? (Lavkarbo fungerer ikke for meg på grunn av annen sykdom) Anonymkode: 75b73...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå