Gå til innhold

Er markeringen av pride gått helt av skaftet?


FruLine

Anbefalte innlegg

7 hours ago, FruLine said:

At en arbeidsgiver deler ut armbånd/andre pride-effekter er jo helt uhørt, det er jo å tvinge det på mennesker.

Hvorfor kan man se på det som tvang? Fordi de fleste tør ikke si nei, ta eget valg. Følger flokken...vi lever i et ekstremt konformt samfunn der man lett blir stengt ute om man ikke gjør som alle andre rundt seg. Så da gir folk lett etter for presset.....bare for å slippe det. Derfor tenker jeg en arbeidsgiver ikke skal markere pride, eller andre ting.

 

 

non-conformist-by-fish.jpeg

Tvang? Om man ikke liker at arbeidsgiver støtter Pride og inkludering så er det bare å bytte jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bysummerfall skrev (9 timer siden):

Tvang? Om man ikke liker at arbeidsgiver støtter Pride og inkludering så er det bare å bytte jobb.

Du misforstod innlegget ser jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FruLine said:

Du misforstod innlegget ser jeg.

Så du mener ikke at Pride er tvang allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (På 29.6.2024 den 13.54):

Når begynte skoler å gå i Pride tog?

Skolene går ikke. 

Osloskolen går med en fane, og der kan man gå om man ønsker. Det innbefatter alle skolene i Oslo. Det er greit å presisere dette, så ikke folk tror den enkelte skole går med sine elever. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er morsomt, er at jeg som er for pride, legger egentlig ikke merke til pride.

Det er noen flagg rundt om, det er noen bilder i avisen - men sånn uten om det, SÅ ANER JEG IKKE når prideparaden var, jeg aner ikke hvilke arrangement som er.

Og det synes jeg går litt igjen - de som er imot pride, synes det er voldsomt mye overalt, men det har jo noe med at det du fokuserer på, det legger du merke til. Akkurat sånn som når du har solgt en bil eller ser på en bil du vurderer, så ser du den bilen overalt! 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesmeta skrev (29 minutter siden):

Skolene går ikke. 

Osloskolen går med en fane, og der kan man gå om man ønsker. Det innbefatter alle skolene i Oslo. Det er greit å presisere dette, så ikke folk tror den enkelte skole går med sine elever. 

På lørdag så jeg paraden i Oslo. Der så jeg et korps og fanen " Refstad skoles musikkkorps". 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uanonym bruker skrev (På 28.6.2024 den 21.43):

Enig i dette. Jeg støtter i utgangspunktet markeringen, men det at det skal pushes så innmari på folk, gjør at jeg får mindre lyst til å delta.

Det må da virkelig være lov å la vær å delta i en markering. Tenk om noen hadde pushet andre markeringer like hardt som denne - se for dere andre politiske markeringer som 1. mai (arbeidernes dag) eller 8. mars (kvinnedagen). Det framstår jo som helt utenkelig at disse dagene skulle blitt pushet så mye, nettopp fordi man anser dem som politiske markeringer. Og det er jo faktisk Pride også, selv om noen prøver å påstå noe annet. Ikke engang 17. mai, nasjonaldagen, pushes så mye på folk som Pride.

Jeg synes det er veldig spesielt.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men tro meg både 1. mai og 8. mars har vært pushet MYE hardere enn dette. Når jeg vokste opp inkluderte 1. mai gatekamper! 

Pushingen er et direkte resultat av motstanden; så snart motstanden svekes, forsvinner oppmerksomheten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vma skrev (På 29.6.2024 den 14.43):

Pride er jo en folkefest! Barna elsket paraden, masse musikk, lastebiler, konfetti og såpebobler. Skal definitivt få den med oss neste år også.

Jeg kikket også på paraden i år, det var stor stas. Koste meg! Men det skal ikke være slik at folk tvinges til å gå med regnbuearmbånd eller flagge. Det ødelegger mer for saken enn det hjelper. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 time siden):

På lørdag så jeg paraden i Oslo. Der så jeg et korps og fanen " Refstad skoles musikkkorps". 

 

Hva korpsene melder seg på har ikke skolene noe med. Korps rekrutterer fra skolene, og leier lokaler til å øve på skolene, og følger den skolen på 17. mai, og der stopper sammarbeidet.  Skolen eier ikke et korps. 

Jeg vil tippe du så flere korps som også hadde meldt seg på for å støtte pride, noe som er bra. Det skaper god stemning med korps.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt sånn at «enten er du med oss, eller så er du mot oss». Gratulerer, det fører bare til mer splittelse. Jeg blir så oppgitt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesmeta skrev (2 timer siden):

Hva korpsene melder seg på har ikke skolene noe med. Korps rekrutterer fra skolene, og leier lokaler til å øve på skolene, og følger den skolen på 17. mai, og der stopper sammarbeidet.  Skolen eier ikke et korps. 

Jeg vil tippe du så flere korps som også hadde meldt seg på for å støtte pride, noe som er bra. Det skaper god stemning med korps.

 

Ok det var nytt for meg. Går de da etter osloskolen fanen?

Jeg var ikke i byen for å se på toget. Jeg så dette korpset da jeg skulle krysse gata et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det nå skal heise et bestemt flagg fordi det symbolisrer noe aktverdig: hvor mange andre flagg burde da også heises samtidig. Den lista tror jeg kunne bli laaaang..

Eller sagt på en annen måte: hvis er det et flagg man heiser, så er det mange andre man ikke heiser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pride handler om frihet, og om å være den man er. I det ligger det også en frihet å velge hva man ønsker å støtte og ikke minst hvordan man ønsker å markere det som man støtter. Det kan uttrykkes på mange måter.

Om jeg hadde jobbet et sted hvor vi ble oppfordret til å bruke Pridearmbånd, hadde jeg følt det som tvang. Hvis jeg ikke hadde gått med den, kunne andre tenke at jeg var homofob og lite tolerant, fordi det blir så synlig hvem som er med og ikke med. Så det hadde endt med at jeg hadde tatt det på for ikke få noen spørsmål om det. 

Da hadde jeg følt meg bundet. Så da er jeg ikke lenger fri. Sikkert bra for homo og transbevegelsen men ingen god følelse for meg. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schibsted ja, er vel samme gjengen som drifter Finn.no det, er det ikke?! Sikkert de som står bak den Fiks Ferdig løsningen, eller Frekk og Freidig som jeg velger å kalle det. Bare makt og penger de er ute etter den gjengen der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (22 minutter siden):

Og hvis det nå skal heise et bestemt flagg fordi det symbolisrer noe aktverdig: hvor mange andre flagg burde da også heises samtidig. Den lista tror jeg kunne bli laaaang..

Eller sagt på en annen måte: hvis er det et flagg man heiser, så er det mange andre man ikke heiser.

Vi behøver ikke reise dem samtidig. Faktisk er det et poeng at vi heiser dem etter hverandre så de alle får en tid å skinne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pipaluk skrev (1 time siden):

Ok det var nytt for meg. Går de da etter osloskolen fanen?

Jeg var ikke i byen for å se på toget. Jeg så dette korpset da jeg skulle krysse gata et sted. 

Jeg vet ikke hvor i rekka det korpset var, for det var ikke oppført i paraden. Ikke Osloskolen heller, men utdanningsetaten var der, og det blir jo noe helt annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker, ryktespredninger, tull, innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med, brukerangrep, personangrep, brudd på underforumets retningslinjer, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, ensidig meningspåvirkning, avsporing og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd nummer 443653465366363463^10 om pride?

 Den overdrevne bruker av symboler er symptomatisk for hvor aldeles hjernedød denne såkalte bevegelsen er. Symboler er effektivt når man skal manipulere emosjonell (ikke rasjonell) tilknytning til saker. Saker som likegodt kan være en lyktestople langs E6 eller et fotballag i England. Pride er blitt den institusjonelle versjonen av en gjeng City supportere som banker opp en enslig forbipasserende. "Vær som oss for satan" 

Pride frastøter seg potensiell allierte istede for å overbevise og det er tydeligvis helt greit. For fanatikerne innesnødd i Pride symbolisme handler det ikke om kjærlighet, det handlet kun om det tidløse, selvtjenende, umidelbare fixet å føle seg bedre enn andre mennekser. 

Og selvfølgelig er det helvetes problematisk når arbeidsgiver tvinger ansatte å kle seg i denne symbolismen. JÆVLIG ugreit faktisk! Klart det handler om å identifisere de som er modige nok til å si nei, de som ikke vil marsjere i takt, ikke på noen måte handler det om å promotere nestekjærlighet for utsatte grupper. Pride på denne måten er feig tribalisme. 

Pride er også  patetisk surrogati for seriøs aktivisme. En massiv varsellampe bør være når parasittene og opurtinistene i naaaaaarrrrringslivet henger seg på. NHO fronter pride. Juhu. De fronter også en forverring av arbedstageres vilkår, konsentrering av kapital -verdier -politisk makt. Altså en degenering av alt som er bra med samfunnet. Pride for disse dritsekkene er manipulering. Ryk og reis!

Til helvete med hele faens autoritære falske møkkabevegelse Pride den har fullstendig forspilt sin meningsfulle rolle! Pride med symbolisme er ikke en ting, ikke en mening. Det er 1000 meninger, inkludert en masse vrangforestillinger. Å kle seg i Pride gevanter for meg er å underbygge noe som mer ligner en kollektiv psykose enn en positiv bevegelse for toleranse og forståelse. Det greier jeg ikke.

Dette er en typisk trend som kommer med tilbakeslag, jeg håper IKKE når alt er sagt og  gjort, med feigingene som trakkaserer arbeidstagere i homofiles navn, at dette ondskapsfulle sirkuser kun har forverret skeives vilkår?

En ting er sikkert, næringslivet kunne ikke gi mer faen. 

Woke pride er en god ting kapret av dårlige intensjoner. 

Mulig jeg overdriver litt. Ikke sikker lenger. 
 

Endret av Utsiden
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...