Gå til innhold

Er markeringen av pride gått helt av skaftet?


FruLine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har blitt en tvangsmessig greie. Du skal markere Pride. Hvis ikke blir de homofile og transpersoner m.fler lei seg.

Til og med på Vipps er det pridemarkering. Slipper ikke unna denne ideologien.

 

  • Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (2 minutter siden):

Det har blitt en tvangsmessig greie. Du skal markere Pride. Hvis ikke blir de homofile og transpersoner m.fler lei seg.

Til og med på Vipps er det pridemarkering. Slipper ikke unna denne ideologien.

 

Samme som med BLM, enten er du med oss...eller så var man rasist 😳

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er kanskje fokuset på barn. Jeg hørte nettop om en skoleklasse i Oslo, der elevene var blitt bedt om å møte utkledd på skolen, Jentene som gutter og guttene som jenter . . . 

De bør være glad for at jeg ikke har barn eller barnebarn der . .

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd, for at det har blitt så krigersk og drøyt gjør at mange av oss som alltid har støttet Pride som den største selvfølge, faktisk får litt piggene ut. Prøver å ikke få det! 

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tross alt vært atskillig mindre mediemas rundt Pride og FRI i år, enn det har vært de siste årene. Jeg tror dette går i riktig retning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det enklere å være skeiv, homofil, trans ikke-binær med fler med alt dette maset om Pride?

I og med at vi nærmest blir tvunget til å markere, så får jeg følelsen at dette gjør vi i sympati med mennesker som er forsvarsløse og undertrykt.

Er det  i offerrollen Pride ønsker å være? 

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (21 minutter siden):

Er det  i offerrollen Pride ønsker å være? 

Heldigvis ikke de fleste, men offerfolka hyler høyest. Vi TRENGER jo Pride, så dumt at det ødelegges fra innsiden.

Har en homofil venn som er helt fortvilet.

  • Liker 9
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (3 timer siden):

Det er synd, for at det har blitt så krigersk og drøyt gjør at mange av oss som alltid har støttet Pride som den største selvfølge, faktisk får litt piggene ut. Prøver å ikke få det! 

Enig i dette. Jeg støtter i utgangspunktet markeringen, men det at det skal pushes så innmari på folk, gjør at jeg får mindre lyst til å delta.

Det må da virkelig være lov å la vær å delta i en markering. Tenk om noen hadde pushet andre markeringer like hardt som denne - se for dere andre politiske markeringer som 1. mai (arbeidernes dag) eller 8. mars (kvinnedagen). Det framstår jo som helt utenkelig at disse dagene skulle blitt pushet så mye, nettopp fordi man anser dem som politiske markeringer. Og det er jo faktisk Pride også, selv om noen prøver å påstå noe annet. Ikke engang 17. mai, nasjonaldagen, pushes så mye på folk som Pride.

Jeg synes det er veldig spesielt.

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (9 timer siden):

Enig i dette. Jeg støtter i utgangspunktet markeringen, men det at det skal pushes så innmari på folk, gjør at jeg får mindre lyst til å delta.

Det må da virkelig være lov å la vær å delta i en markering. Tenk om noen hadde pushet andre markeringer like hardt som denne - se for dere andre politiske markeringer som 1. mai (arbeidernes dag) eller 8. mars (kvinnedagen). Det framstår jo som helt utenkelig at disse dagene skulle blitt pushet så mye, nettopp fordi man anser dem som politiske markeringer. Og det er jo faktisk Pride også, selv om noen prøver å påstå noe annet. Ikke engang 17. mai, nasjonaldagen, pushes så mye på folk som Pride.

Jeg synes det er veldig spesielt.

Du må ikke delta. Jeg deltar ikke. Hvorfor skal jeg det? Hvis målet er at skeiv kjærlighet skal normaliseres, så forstår jeg ikke hvorfor det hauses sånn opp og markeres som noe utenom det vanlige.

Så mitt bidrag er å ikke bidra. Bare godta at folk er forskjellige og at så lenge man ikke skader andre, så får man leve livet sitt slik en vil. Punktum. Ikke mer å si om det.

  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalt kaos. 

Og er du ikke enig i alt som kommer fra den kant, er du både homofob, transfob, imot inkludering og burde kanselleres. 

Helt sinnsykt hvordan det har blitt. 

Jo, og så er det viktig at du som bedrift helst både flagger og bruker pride farger, ellers slutter folk å støtte bedriften. 

Spiller ikke noen rolle hva du gjør resten av året, og hvilke verdier du viser utad hver dag. Her er det kun junimåned som gjelder!

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har gått av skaftet. Det er et for stort indirekte tvangsmessig preg over det hele. 

Jeg er helt for like rettigheter for homofile. Men pride er bare en gigantisk markering hvor alle mulige rare folk kommer ut av buskene og alle som er uenige blir offentlig steinet. 😟

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uanonym bruker skrev (15 timer siden):

Enig i dette. Jeg støtter i utgangspunktet markeringen, men det at det skal pushes så innmari på folk, gjør at jeg får mindre lyst til å delta.

Det må da virkelig være lov å la vær å delta i en markering. Tenk om noen hadde pushet andre markeringer like hardt som denne - se for dere andre politiske markeringer som 1. mai (arbeidernes dag) eller 8. mars (kvinnedagen). Det framstår jo som helt utenkelig at disse dagene skulle blitt pushet så mye, nettopp fordi man anser dem som politiske markeringer. Og det er jo faktisk Pride også, selv om noen prøver å påstå noe annet. Ikke engang 17. mai, nasjonaldagen, pushes så mye på folk som Pride.

Jeg synes det er veldig spesielt.

Ja det får meg til å lure på om vi lever i et demokrati eller et didaktur hvor vi blir styrt og tvunget av øverste hold til å markere dette🤷‍♀️

Snart blir det påbud og man blir bøtelagt hvis man ikke flagger med regnbueflagg eller bærer armbånd  denne perioden. 

Jeg har fått avsmak for Pride nå.  

 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trasig, for Pride er en fin ting der kjærlighet skal feires. Nå er det nærmest en tvang, og det er blitt ekstremister ut av hele greia. Hva skjedde med folkefesten? 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter også i utgangspunktet Pride. Jeg har tidligere gått i parade, men de siste årene er jeg enig med dere at det dessverre har blitt svært tvangspreget. Også ser man jo at bedrifter som gjør logoen regnbuefarget og setter opp flagg, får kritikk fra miljøet fordi de egentlig ikke støtter pride, men det er kun kommersielt. Damn if you do, damn if you don’t, you know. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns Pride-hysteriet har roet seg veldig, sammenlignet med i fjor, lite flagging, mest i hipster-områdene (men av de få som flagger i min nærhet er en barnehage (!) og et sykehjem (!)).

Men noen spesielt interesserte kjører jo fortsatt på for fulle mugger, sånn som denne Schibsted-lederen.
Jeg jobber heldigvis ikke for Schibsted og dermed heller ikke under henne, så da kan jeg bare trekke på skulderne og si at denne lederen er forvokst fjortis. Megataper ??? så modent da gitt....

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og et par andre har fått i oppgave å følge litt med på pride-effekter på jobben fordi det blir fjernet. Voksne folk som fjerner dette. Så det er ikke bare det at pride tar helt av, det handler minst like mye om feil holdninger i befolkningen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 minutt siden):

Jeg og et par andre har fått i oppgave å følge litt med på pride-effekter på jobben fordi det blir fjernet. Voksne folk som fjerner dette. Så det er ikke bare det at pride tar helt av, det handler minst like mye om feil holdninger i befolkningen.

En arbeidsgiver bør jo være nøytral, ikke ha noen pride-effekter.

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...