Gå til innhold

Kom ikke i utdrikningslaget til søsteren min. Hun er skuffet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei !

Søstera mi skal gifte seg denne sommeren. Datoen ble egentlig satt med 3 mnd forvarsel , men det er et ganske lite bryllup. Det har vært utdrikkingslag,  og det ble bedt inn til det cirka en måned og en halv måned før datoen for utdrikkingslaget slik at det skulle være før bryllupet og før sommerferien.

Jeg hadde ikke mulighet til å delta, siden jeg skulle i 70.års lag til svigermor. Det kostet også 1500 kr å delta, og det hadde jeg ikke økonomi til. Søsteren min hat derimot utrykt at hun er skuffet over at jeg ikke prioriterte å komme.. Hun sier at hun forstår alle andre som ikke kunne komme, men at det betydde mye for henne at jeg kom , siden vi er søstre. Har hun virkelig rett på å være skuffet? Jeg synes jo hun burde forstå det, og ikke bli skuffet. Hun sier at dersom jeg haddr fortalt mannen hennes om det økonomiske,  hadde han betalt hennes del - eller at vennene hennes hadde lagt ut for meg gladelig. Men jeg synes det er skikkelig flaut å spørre om penger. Så synes jeg hun burde forstå at det er ikke var så lett å komme , siden de satt datoen for bryllupet så kort tid i forveien. Som gjorde at datoen for utdrikningslaget ble kort varsel. 

Anonymkode: e1eb3...ce6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes og du kunne prioritert søsteren din.

Og alle har REaøTT til å føle ditt og datt. Spørsmplet er jo om det er forståelig. Og ja, jeg synes det er forståelig.

Anonymkode: 52032...4ee

• Liker 36
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår søsteren din.

Anonymkode: 3f4f0...8a2

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat her forstår også jeg søsteren din. 

Anonymkode: 3f264...6e9

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skjønner godt at søsteren din ble skuffet for det. Jeg hadde lett droppet bursdagen til nær slekt for min egen søster. 

Anonymkode: 6e791...93c

• Liker 27
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye ga du i gave til svigermor?

Anonymkode: 3f4f0...8a2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår søsteren din. Jeg ville mye heller strukket meg litt for å få det til med pengene og avtalt med 70-årsjubilanten enn å gå glipp av søsteren sitt utdrikkingslag. 

Jeg er forøvrig enig i at fristen her var noe kort, men er det noen man kan strekke seg ekstra for så er det vel søsken. 

Anonymkode: f19c7...39f

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du dro heller i 70-årsdagen til din SVIGERmor? What? Der kommer jo mannen din uansett. Det er enda flauere at du ikke kommer i din søsters utdrikningslag enn å låne penger til å delta. Du har vel visst en stund at din søster skal gifte seg selv om det var 3 mnds varsel til dato? Evt kjøpt en rimeligere gave til bryllupet.. 

Anonymkode: 3b578...78a

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet

Alle føler det de føler, og det er ikke verdens undergang at noen er skuffet. Vi gjør alle feil. 

Jeg forstår deg, og jeg forstår søsteren din. Kanskje du kan gjøre det samme, både ha medfølelse med din situasjon, og ha medfølelse med henne. Det er jo en fin ting at hun er så glad i deg at hun ønsket å ha deg der i utdrikningslaget sitt. ❤️ 

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uenig med de andre.

Hvis dette var SÅ viktig for søsteren din, burde dagen vært varslet mye tidligere.

Det er jo faktisk kjempeflaks at du kommer i bryllupet, på så kort varsel. Folk planlegger ferie mange måneder i forveien, ofte.

Svigermor har flere bursdager, ja. Men kanskje det var akkurat denne runde dagen hun slo på stortromma. Det vet ikke vi som kommenterer.

Anonymkode: ed660...ac5

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med søsteren din. Hadde også blitt skuffet hvis ikke søsteren min kom i mitt utdrikningslag.

Men hvis utdrikningslaget ble på damme dag som bursdagen til svigermoren din, så kunne du jo hørt med de andre i utdrikningslaget om det var mulig å ta det en annen dato. 

Da jeg laget utdrikningslag for søsteren min, diskuterte vi noen datoer for at det skulle passe for alle.

Anonymkode: 161b9...198

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at søsteren din føler du prioriterte feil og at hun synes det er trist at du ikke drøftet det med henne.

Anonymkode: e6dcd...593

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med søster. 

Hun er nær familie. Svigermor er ikke nær familie. 

Anonymkode: 4d1d9...1ed

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Alle føler det de føler, og det er ikke verdens undergang at noen er skuffet. Vi gjør alle feil. 

Jeg forstår deg, og jeg forstår søsteren din. Kanskje du kan gjøre det samme, både ha medfølelse med din situasjon, og ha medfølelse med henne. Det er jo en fin ting at hun er så glad i deg at hun ønsket å ha deg der i utdrikningslaget sitt. ❤️ 

Oh, hesus altså. Denne påtatte jeg forstår deg holdningen, og jeg forstår den andre part holdningen.. Og selvfølgelig avsluttet det hele med en idiotisk hjerte. 

Selvfølgelig burde ts skamme seg, det er hennes egen søster, det er søsterens utdrikningslag. Det hadde ikke betydd noe om ts ikke kom til gamlas 70 års dag. Så gjevt er ingen 70 års dag. 

Et utdrikningslag til sin søster derimot betyr ganske mye på alle plan. Det er forhåpentligvis noe hun kommer til å gjøre en gang i livet.

Hva om det var en 80 års dag og søsterens bryllup. Du forstår vel da også at søsteren prioriterte 80 års dagen, samtidig som du også forstår at søsteren ble frustrert og lei seg.. For folk må jo føle det de føler, og følelser er ikke verdens undergang. 

Er det mulig å være så forståelsesfull at det til slutt ender opp med at man blir oppfattet som total konfliktsky.. 

Anonymkode: d9630...976

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du var invitert til svigermor flrst og hadde takket ja, så har ikke søsteren din grunn til å være sur 

Anonymkode: fbe3a...587

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oh, hesus altså. Denne påtatte jeg forstår deg holdningen, og jeg forstår den andre part holdningen.. Og selvfølgelig avsluttet det hele med en idiotisk hjerte. 

Selvfølgelig burde ts skamme seg, det er hennes egen søster, det er søsterens utdrikningslag. Det hadde ikke betydd noe om ts ikke kom til gamlas 70 års dag. Så gjevt er ingen 70 års dag. 

Et utdrikningslag til sin søster derimot betyr ganske mye på alle plan. Det er forhåpentligvis noe hun kommer til å gjøre en gang i livet.

Hva om det var en 80 års dag og søsterens bryllup. Du forstår vel da også at søsteren prioriterte 80 års dagen, samtidig som du også forstår at søsteren ble frustrert og lei seg.. For folk må jo føle det de føler, og følelser er ikke verdens undergang. 

Er det mulig å være så forståelsesfull at det til slutt ender opp med at man blir oppfattet som total konfliktsky.. 

Anonymkode: d9630...976

Bare fordi du sliter med at folk kan gjøre feil, og å ha forståelse for at det er ubehagelig å stå i å ha gjort andre skuffet betyr ikke at alle andre sliter med konfliktskyhet og empati. 

Synes det er patetisk å ha så lav toleranse for at andre er annerledes enn deg og svarer annerledes enn deg, oh, Jesus! 😘

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kommer an på om du hadde takket ja til svigermors runde dag før invitasjonen til utdrikningslaget kom. Hvis du hadde takket ja, er det ikke noe å tenke på. Man dropper ikke noe man har takket ja til bare fordi noe annet kommer opp. Hvis derimot invitasjonen til udrikningslag kom før du hadde takket ja til svigermor, er det lov for søster å være skuffet. 

Men jeg mener at det viktigste uansett er at du kommer i bryllupet og at søster må godta at ikke alle kan komme verken i bryllupet eller utdrikningslaget når de setter dato på så kort varsel.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For noen syke svar. Selvfølgelig går du i 70 årsdagen til svigermor/farmor. 

Utdrikningslag er virkelig ikke viktigere enn en 70 årsdag. 

Hadde det stått mellom bryllupet og 70 årsdagen, så hadde jeg selvfølgelig valg bryllupet.

Anonymkode: 5e507...083

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...