Gå til innhold

Liker du å ha på neglelakk på tærne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør du det selv eller hos en salong?

Jeg skal for første gang og gjøre det i en salong, da jeg er lei og vil at profesjonelle skal gjøre det.

Er det verdt pengene? Hvor lenge holder neglelakk i salong? Tar de neglebåndene og slikt?

Har sett mye på Instagram og ble litt betatt 🥴😍

Anonymkode: af7f9...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid, året rundt neglelakk på tær. Jobbet i en jobb hvor jeg ikke kan ha det på neglene så da har jeg det alltid på tær. Gjør det selv 

Anonymkode: 657ca...a5c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å gå uten sokker, føtter er stygt! Så da syns jeg det blir hakket bedre med neglelakk. Så jeg bruker det ja. 

Anonymkode: ea893...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt med en helt nøytral farge. Det gjør at jeg liker tåneglene mine et lite hakk mer. Nesten usynlige. Er egentlig moro med neonfarger og, men det funker bare på storetærne mine. Det er kun for meg selv. Ingen andre som ser de. Men kan jo hende jeg ikke bryr meg så mye om andre skulle se dem nå. Hm.. var faktisk en elektriker her i går, og jeg tenkte ikke på om jeg hadde sokker eller ei. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Bruker alltid neglelakk. Og tar pedikyr på sommeren i hvertfall hjemme. Har gjort det flere ganger i salong i utlandet , i Norge synes jeg det blir for dyrt. Ja, de tar neglebånd. Fargen sitter jo ikke lenger, og neglene vokser ut like fort. 

Anonymkode: 331a4...464

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har alltid neglelakk på tærene, spiller absolutt ingen rolle om det er sommer eller vinter. For meg handler det om noe så primært som å gjøre ting for seg selv fullstendig uavhengig om noen skal se det eller ei. Jeg skal se det, og derfor er det også viktig. Å gjøre seg flid og fjong med seg selv, for seg selv rett og slett.

Men jeg liker å gjøre det selv 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker neglelakk på tærne. 

Personlig så synes jeg det er vel mye jobb å fikse det hjemme. Fotbad, skrubbe, file neglene og fikse neglebånd. Når det kommer til lakk så blir det 4 lag og det tar tid. Underlakk, 2 runder med farge og så overlakk.

Koster på meg å gjøre det hos en salong på sommeren. Gjør det gjerne i utlandet. Har gjort det en gang i Norge og vedkommende gjorde en dårlig jobb. Hun klipte neglen på stortåa alt for kort så jeg blødde en del og tåa var vond. Veldig kjekt når man skulle reise dagen etterpå 😞 

Om jeg gjør det på en salong velger jeg alltid gellakk. Det sitter til du må fjerne det fordi neglene har vokst. Gellakk kan du ikke fjerne med vanlig neglelakkfjerner så litt styr å få bort. Salonger fjerner også. 

Anonymkode: 212db...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det alltid om sommeren. Og noen ganger om vinteren.Tå neglene mine vokser ikke så fort så det varer en god stund.

Jeg liker å gjøre det i salong. Betaler for det ca 2 ganger i året. Hår funnet 2 faste damer jeg synes gjør en veldig god jobb. Men jeg kan også legge gel lack selv. Jeg er dog ikke like god på og forme neglene osv. Men er ikke så mange som studerer tærne mine på nært hold uansett.

Anonymkode: 29f0d...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske ødelagte og stygge stortånegler etter diverse operasjoner og skader, i tillegg til at jeg har generelt mye smerter i føttene, så jeg unner meg et besøk hos fotterapeut hver 6. uke. Da lakkes neglene samtidig og lakken (Foretrekker vanlig neglelakk med under-/overlakk) sitter til neglene vokser ut. Med andre ord har jeg alltid neglelakk på tærne sommer som vinter. 

Når det er sagt så foretrekker jeg å gå til en offentlig godkjent fotterapeut fremfor fotpleier siden det koster stort sett det samme og jeg føler at jeg får mye mer for pengene hos en som faktisk har utdannelse fremfor noen som kanskje bare har noen kortere kurs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (17 timer siden):

Ja, har alltid neglelakk på tærene, spiller absolutt ingen rolle om det er sommer eller vinter. For meg handler det om noe så primært som å gjøre ting for seg selv fullstendig uavhengig om noen skal se det eller ei. Jeg skal se det, og derfor er det også viktig. Å gjøre seg flid og fjong med seg selv, for seg selv rett og slett.

Men jeg liker å gjøre det selv 

Jeg liker deg så godt og hvordan du skriver, vi er ganske så like🤩 

Dette er første gang jeg går til en salong for neglelakk på tærne, kan jeg ta med bilde og vise hvilken farge jeg vil ha? Har sett på Instagram og vet ikke hva fargen heter, det er bare bilde av fargen på tærne.

Ts

Anonymkode: af7f9...033

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er penest med rene, velpleide, fine tær uten neglelakk.

Nest penest er med neglelakk dersom ikke tærne i seg selv er så pene.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren så bruker jeg neglelakk på tærne. Jeg foretrekker en farge som ikke er så sterk, liker ikke at føttene synes mer enn de må. Så en nøytral farge. Jeg gjør det selv, er ikke mye jobb. Filer regelmessig og tar neglene innimellom. 

Anonymkode: 2c77f...f03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (På 28.6.2024 den 18.31):

Ja, har alltid neglelakk på tærene, spiller absolutt ingen rolle om det er sommer eller vinter. For meg handler det om noe så primært som å gjøre ting for seg selv fullstendig uavhengig om noen skal se det eller ei. Jeg skal se det, og derfor er det også viktig. Å gjøre seg flid og fjong med seg selv, for seg selv rett og slett.

Men jeg liker å gjøre det selv 

Akkurat sånn er det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...