Gå til innhold

Akryl eller gelénegler? Og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri hatt løsnegler før. Tenker jeg vil ha normal lengde. Men hva er best og hvo lenge varer de?

Anonymkode: 0bd82...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Anonymkode: 0bd82...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl er hardere enn gelé. 
De holder til du fjerner dem, de må files av. Om det er gjort skikkelig arbeid. 

Anonymkode: a9c21...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smak og behag. Personlig foretrekker jeg akryl, da gele ikke holder særlig godt på mine negler.

Anonymkode: ae207...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gele negler. Jeg forlenger ikke men forsterker mine med gel før de lakkes med gel lakk. Jeg liker det.

Når neglen vokser så vil det jo se stykt ut. Så det må gjøres på nytt. Det er jo en ting mann gjør fast ca i gang i måned.

Personlig ville ikke jeg lagt negler som en en gangs greie. Jeg ville da gjort dette fast over en lengre periode.

Anonymkode: 8c3cf...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2024 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

 

Når neglen vokser så vil det jo se stykt ut. 

Anonymkode: 8c3cf...ee0

Stygt eller i stykker? 

Anonymkode: ecd41...3a5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på preferanser. Jeg foretrekker skryl siden de tåler "mitt bruk" (men er som hardplast). Min vennine foretrekker gel siden de er mer fleksible og mer som ekte negler (og de holder til "hennes bruk").

Som en annen i tråden skriver er kunstige negler noe man må vedlikeholde jevnlig (hos meg hver andre-tredje uke) og må fjernes profesjonelt om du slutter (hvertfall med akryl). Det er IKKE noe jeg anbefaler som en engangs-greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerne gele negler, kan en gjøre det selv?

Anonymkode: b7ef9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gel-negler, men har bare hatt det 4 ganger. Neglene mine rett etterpå var ikke verdt det, stygge, vonde, svake. Og de er fremdeles ikke like fine som før, så selv om jeg elsker gel, så må jeg desverre fraråde deg å begynne.. 

Anonymkode: 329ec...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 16.03):

Aldri hatt løsnegler før. Tenker jeg vil ha normal lengde. Men hva er best og hvo lenge varer de?

Anonymkode: 0bd82...a24

Jeg vil anbefale å sette på selv. Nå bruker jeg fra Naildays.no og er kjempe fornøyd!! Følger du instruksjonen på hvordan preppe og legge så holder de 1-2 uker, for noen hele 3 uker. Instant Gel hos dem er de beste etter min mening. Ser ut som det er utført på salong

Anonymkode: 686dd...808

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger gel negler selv, både som overlay og forlengelse med form, bruker builder eller structure gel. Fjerner med elektrisk fil eller gjør et påfyll.

Liker ikke akryl pga den sterke monomervæsken og lukten. Og synes det er vanskeligere å fjerne akryl enn gel.

Går sjelden uten noenting på neglene, for de har alltid vært svake og skjøre. 

Anonymkode: bada0...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun gellack, uten forlengelse. Legger selv, og de varer rundt 2-3 uker.

Hadde polygel forlengelse tidligere, lagt på salong, det holder 3 uker for meg.

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 5.22):

Hvordan fjerne gele negler, kan en gjøre det selv?

Anonymkode: b7ef9...f19

Ja, man kan fjerne selv. Men man må kjøpe egen "remover". Jeg bruker en soaker. Filer først av alt topplaget av lakken, så legger jeg bomullspads med soaker på, og holder det på plass med folie. Etter virketid så skraper jeg av det som er løst, og filer av eventuelt rester, før jeg går over med buffer.

Anonymkode: c91f9...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gele-negler og er fornøyd med det. Synes de er ganske holdbare 😊 Legger dem på salong, men vurderer å gjøre det selv etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gellack på tær, går hver 6. uke. 

Hender dropper jeg, av årsaker som er nevnt. Egne negler blir veldig slitte. I tillegg vokser neglene raskt hos meg, så allerede etter en uke har jeg 1-2mm glippe som ikke ser pen ut. Når jeg legger neglelakks skikkelig holder det fint i opp mot 7 dager. 

Anonymkode: 4b873...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 6.00):

Jeg vil anbefale å sette på selv. Nå bruker jeg fra Naildays.no og er kjempe fornøyd!! Følger du instruksjonen på hvordan preppe og legge så holder de 1-2 uker, for noen hele 3 uker. Instant Gel hos dem er de beste etter min mening. Ser ut som det er utført på salong

Anonymkode: 686dd...808

Press-on negler anbefales ja! Jeg bruker det ofte, veldig kjekt når man trenger fine negler for en kveld eller en ferieuke...☺️ 

Anonymkode: 52010...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...