AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #1 Skrevet 28. juni 2024 Kan man få legge til et etternavn på flybilletter? Jeg har har mitt «gamle» etternavn som mellomnavn på flybillett og lurer på om noen vet om jeg kan reise slik det står, eller om jeg må tilføye det nye? Jeg har bestilt nytt oppdatert pass, i tillegg fikk jeg beholde mitt gamle id kort med reiserett. Det gjelder Lufthansa. Har forsøkt å komme i dialog med de, men det drøyer… Anonymkode: 31a83...012
Kittykat Skrevet 28. juni 2024 #2 Skrevet 28. juni 2024 Jeg tror man faktisk må betale for å endre navn på flybillett, er usikker. Vi dro til London i April og jeg hadde, av en eller annen grunn, ikke ført inn mellomnavnet mitt på flybilletten. Dette oppdaget jeg dagen før vi skulle dra 😒 Jeg gikk inn på hjemmesiden til flyselskapet for å sjekke om jeg kunne endre og det eneste alternativet var å betale 1300 kr for å tilføye mellomnavnet mitt. Vi reiste med Norwegian, men jeg kunne ikke ta kontakt med kundeservice da de var stengt. Kanskje jeg hadde sluppet å betale noe i det hele tatt. Men jeg leser på nettet at man kan endre navn på flybilletten mot et tillegg inntil 30 min før avgang. Noen flyselskap kan også velge å gjøre dette gratis hvis man tar kontakt med dem, hvis man er såpass heldig. Du må ta kontakt med flyselskapet og spørre de om det er mulig å endre navnet på billetten. Hvis du ikke får tak i de, så må du dessverre ut med ekstra penger.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #3 Skrevet 28. juni 2024 Kittykat skrev (3 minutter siden): Jeg tror man faktisk må betale for å endre navn på flybillett, er usikker. Vi dro til London i April og jeg hadde, av en eller annen grunn, ikke ført inn mellomnavnet mitt på flybilletten. Dette oppdaget jeg dagen før vi skulle dra 😒 Jeg gikk inn på hjemmesiden til flyselskapet for å sjekke om jeg kunne endre og det eneste alternativet var å betale 1300 kr for å tilføye mellomnavnet mitt. Vi reiste med Norwegian, men jeg kunne ikke ta kontakt med kundeservice da de var stengt. Kanskje jeg hadde sluppet å betale noe i det hele tatt. Men jeg leser på nettet at man kan endre navn på flybilletten mot et tillegg inntil 30 min før avgang. Noen flyselskap kan også velge å gjøre dette gratis hvis man tar kontakt med dem, hvis man er såpass heldig. Du må ta kontakt med flyselskapet og spørre de om det er mulig å endre navnet på billetten. Hvis du ikke får tak i de, så må du dessverre ut med ekstra penger. Mellomnavn som i ditt etternavn, eller andre fornavn? Jeg har to fornavn og dropper av og til det ene når jeg reiser, selv om det står to i passet, det har aldri noen sagt noe på hos norwegian eller widerøe feks.. men om det er et etternavn du ikke la til er det kanskje noe annet. Anonymkode: b6104...899
Kittykat Skrevet 28. juni 2024 #4 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mellomnavn som i ditt etternavn, eller andre fornavn? Jeg har to fornavn og dropper av og til det ene når jeg reiser, selv om det står to i passet, det har aldri noen sagt noe på hos norwegian eller widerøe feks.. men om det er et etternavn du ikke la til er det kanskje noe annet. Anonymkode: b6104...899 Mellomnavn som i mitt andre fornavn. Det stod på sidene deres/internett at navnet som står i passet er det som må stå på billetten. Det må være helt identisk. Jeg tolket det som om at hvis det ikke gjør det, så kan det oppstå litt problemer. Men men, det er første gang jeg har gjort noe sånt og det blir heldigvis den siste 😅
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #5 Skrevet 28. juni 2024 Kittykat skrev (2 minutter siden): Mellomnavn som i mitt andre fornavn. Det stod på sidene deres/internett at navnet som står i passet er det som må stå på billetten. Det må være helt identisk. Jeg tolket det som om at hvis det ikke gjør det, så kan det oppstå litt problemer. Men men, det er første gang jeg har gjort noe sånt og det blir heldigvis den siste 😅 Jeg skjønner, min erfaring er at de er ikke så strenge på om det står Anne Hansen johnsen i stede for Anne Karin Hansen Johnsen, men mangler ett etternavn så er det mer krise, hos Widerøe i allefall Anonymkode: b6104...899
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #6 Skrevet 28. juni 2024 Det letteste er vel å beholde det passet man har til reisen er gjennomført. Og så bytte pass etterpå. Anonymkode: a385b...486 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #7 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det letteste er vel å beholde det passet man har til reisen er gjennomført. Og så bytte pass etterpå. Anonymkode: a385b...486 Tenker du at jeg kan bruke det id kortet jeg fikk beholde etter å ha kjøpt nytt pass? Jeg lurte på om jeg bare skulle gjøre det, men ble litt usikker. ts Anonymkode: 31a83...012
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #8 Skrevet 29. juni 2024 19 hours ago, Kittykat said: Mellomnavn som i mitt andre fornavn. Det stod på sidene deres/internett at navnet som står i passet er det som må stå på billetten. Det må være helt identisk. Jeg tolket det som om at hvis det ikke gjør det, så kan det oppstå litt problemer. Men men, det er første gang jeg har gjort noe sånt og det blir heldigvis den siste 😅 Det er litt forvirrende, men fornavn kan ikke være mellomnavn på norsk, kun etternavn. Mens på engelsk er "middle name" ofte et fornavn 😅 Greit å huske på når man fyller ut ting, selv om det ikke har sååå mye å si ofte. Dette skal nok gå helt fint siden du kun mangler et fornavn. Anonymkode: fa810...d98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå